Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hmmm... Går å lurer veldig på hva vi skal kjøpe til mannens bror og samboeren hans. De er etablerte, og har liksom alt.

Vi skal kjøpe en fellesgave til dem, men aner ikke hva. Har ikke lyst til å kjøpe film, for det fikk de nok av i fjor. De fikk fotbad året før der. De ønsker seg aldri noe heller.

EEEEEEEH! vanskelig å komme på noe. De er begge i siste halvdelen av tjueårene. Har noen ett godt råd til meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lage en kurv med litt forskjellig i? En god flaske vin, kjøp litt god kaffe som du får kvernet opp i en kaffebutikk, te ol.

Bruker det når jeg står tom for ideer. Tilpasser litt etter hvem som skal ha det bare :)

Skrevet

Den var ikke så dum :)

Takk for tipset.

Skrevet

God olje, spennende krydder, et gavekort på barnevakttjenester (for de som har barn), Kort sagt slike ting som alle kan ha lyst på/ nytte av/ godt av/ bruk for, men som ikke nødvendigvis prioriteres i det daglige.

Det lille ekstra.

Skrevet

samler de kanskje på ett spesielt servise,eller glass???

Skrevet

Gavekort er jo en sikker vinner. På kinobilletter, Vinmonopolet (eller gi de noen flasker), klesbutikker, kjøpesenter el.l.

Skrevet

Hvor mye har dere tenkt å gi?

Har dere råd kunne dere kanskje spandert hotell for en helg et sted? (Trenger ikke være langt unna, bare så de får tid til hverandre.)

Skrevet

Spill, vin - spesielt kjøkkenutstyr - gode oljer enten mat eller massasje, røkelaks - eller en kurv med gode oster etc.

Skrevet

Gode kjøkkenkniver.... en mangel i nesten ethvert hjem!

Skrevet
Hvor mye har dere tenkt å gi?

Har dere råd kunne dere kanskje spandert hotell for en helg et sted? (Trenger ikke være langt unna, bare så de får tid til hverandre.)

Tja... Vi er studenter med veldig liten inntekt så hotell kommer nok ikke til å skje. Syns det er en flott gaveide, og kan godt tenke meg å gi dem det senere når vi er ferdig med studier og i ordentlige jobber, for de fortjener absolutt ett avbrekk fra hverdagen :) (kanskje jeg skal anbefale det til svigersene som har god råd, for de burde fått seg en tur vekk..)

Kommer til å gå for en kurv med alt mulig godt i, tror jeg. Oljer, kaffe, te.. Og en flakse baileys som de kan ha ved siden av ;)

Skrevet

Hva med litt deilig sengetøy, noen nye håndklær av god kvalitet..? Det trenger alle..

Selv ville jeg nok satt mer pris på noe "ordentlig" - i stedetfor en kurv med forbruksvarer - som de kjøper seg selv når de trenger det.. Jeg hørte et stilig "kurvforslag" her inne .. Noen hadde gitt bort en kurv med ingredienser til et bedre måltid - ferdig oppmålt - og med oppskriften selvfølgelig..

Ikke meningen å være negativ - bare et tips.. Andre ting som er fint å få er jo duk, med lysestaker og lys til - og kanskje servietter. Gavekort på massasje er jo også flott - og noe de kan gjøre sammen..

Skrevet

Jeg hadde syntes det var kjempekos å få en slik kurv jeg :)

Skrevet

Billetter til revy, show, teater eller konsert er mitt forslag. Men det kan bli dyrt, dessverre.

Ga teaterbilletter til foreldrene mine ett år, og de var veldig fornøyde.

Andre forslag:

* Brettspill. F.eks. Europa på boks, Kokkelimonke, TP, Scrabble...

* Er de glade i å lese, er jo bøker alltid en vinner. Og mange bøker kan fint gis som pargave. Hva med en spennende krimroman. Den siste til Jo Nesbø? Eller en reisebok hvis de er glade i å reise. Finnes flere bøker som handler om spennede reisemål i hele verden. (Jeg mener ikke typisk håndbok for et reisemål).

* Kokebok. Alltid moro, synes jeg ihvertfall.

* Det blir gitt ut ganske mange morsomme bøker om språk i høst, som er interessante for de fleste.

Har de noe hobbyer, da?

Til friluftsinteresserte kan man f.eks gi kikkert, kompass etc.

Selv om man har det meste, er det jo alltid moro å få nye ting til huset/leiligheten:

* pynteputer til sofaen

* fin kalender for 2006

* duker

* håndkler

* sengetøy

Gjest Fruktfat
Skrevet

(jeg er nok litt sær/spesiell, for mye av det som blir nevnt her ville jeg valgt ut selv... ;) f.eks duker, pynteputer, lys (helt greit om de er hvite da :) ), sengetøy må vi ha ekstra lange, håndklær i bestemt farger, osv)

men kjøkkenkniver holder jeg en knapp på! det er virkelig noe de fleste trenger.

jernia selger victorinox, de koster fra ca 55kr for små rotkniver (med plastskaft) til flere hundre for de store med treskaft.

de hadde også noen norske som het Øye -tror jeg-, brødkniven der kosta 309kr, den var visst veldig god, og hadde vunnet mange priser.

ellers har eva-solo og eva.trio masse fint, menu likeså (kjøkkenting)

Skrevet
(jeg er nok litt sær/spesiell, for mye av det som blir nevnt her ville jeg valgt ut selv... ;)  f.eks duker, pynteputer, lys (helt greit om de er hvite da :) ), sengetøy må vi ha ekstra lange, håndklær i bestemt farger, osv)

Er like sær jeg og ;) (eller vi burde jeg kanskje si, selv om det er mest jeg som bryr meg om slikt).

Kurvforslaget synes jeg høres topp ut, jeg hadde satt pris på en slik gave.

Har bestemt at vi (jeg :ler: ) skal begynne å samle på servise eller noe, så vi slipper alle disse pyntetingene som duker, puter o.l. Vi har en ganske særegen stil etterhvert, så det er best å velge sånt selv føler jeg.

Skrevet

Hmm.. Mange gode tips her, men ingen som eg føler kan passe til svoger og sambuar. Er så vanskeleg, syns eg... Dei har veldig fin stil heime hos seg, så vi tør ikkje kjøpe noko til huset trur eg... Det hadde vore fint å gitt dei gåvakort på hotell, men veit ikkje heilt korleis det ville falt i smak heller... Hmm..

Fleire gode tips?

Skrevet

Hva med gavekort på et blad til hver av de? Så kjøper du siste nummer av bladet og gir sammen med gavekortet..

Til henne: interiørblader, kvinneblader, trening og livsstilsblader

Til han: kanskje Autofil-bladet? eller båtblad om han er interessert i det. Det finnes også en rekke vitenskapsblader som mange liker (Illustrert vitenskap osv)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...