AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #1 Del Skrevet 3. februar 2022 Jeg pleier å jogge 3-4 ganger i uken, ca 1 mil av gangen. Jeg blir litt svett og noe andpusten, men bortsett fra det har jeg ingen problemer med å klare distansen. Den siste tiden har jeg prøvd meg på trappeløping i 30 min, 5 etasjer. Jeg opplever å bli helt utkjørt etter en slik økt, svetten renner og beina skjelver. For å skåne knær og bein lurer jeg på å bytte ut noen av løpeøktene med trapper. Hva tenker dere? Anonymkode: 5a80d...229 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #2 Del Skrevet 3. februar 2022 Kan nevne at jeg kun løper utendørs, aldri på mølle. Anonymkode: 5a80d...229 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #3 Del Skrevet 3. februar 2022 Trappeløp vil påvirke muskulaturen litt annerledes enn løping. Du er ikke vant med belastningen, og blir derfor veldig sliten. Hadde du løpt nøyaktig den samme trappeøkta 3-4 ganger i uken over tid, ville kroppen vent seg til dette. Det er lurt å variere treningsbelastningen hvis man ønsker progresjon. Kanskje du kan variere løpeøktene litt også? Intervaller, tempo, terskel, langtur.. er mange muligheter 😊 Anonymkode: 36348...25d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #4 Del Skrevet 3. februar 2022 Det blir en helt annen belastning. Du har ikke vurdert å løpe litt fortere på mila da? Vanskelig å sammenlikne hvor sliten du blir av to økter når du åpenbart trener med helt ulik intensitet Anonymkode: 6ed93...390 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå