Gå til innhold

Bekjente/kjente som begynner å prate midt i en øvelse - flere med samme erfaringer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ivrig på treningssenteret og kommer i min egen boble når jeg trener. Det er snakke om styrketrening der jeg loggfører øvelsene osv. Da har jeg på musikk og er fokusert på å gjennomføre en knall økt i de 90 minuttene jeg har satt av til treningen. Da prater jeg ikke med noen og er konsentrert om mitt. Jeg tror at jeg kjenner til "normene" på et treningssenter. Men nå har det seg slik at par kolleger og noen bekjente har begynt på treningssenteret der jeg trener. Hyggelig det, men jeg blir irritert når par av damene kan finne på å si hei når jeg trener benkpress. Da er jeg i tunge løft og hyperkonsentert på å gjennomføre en teknisk korrekt repetisjon og blir distrahert når vedkommende praktisk talt bøyer seg ned mens vektstangen er på vei ned, og jeg ser rett opp i et fjes. Ved et annet tilfelle drev jeg med squats og vedkommende (ja, det er samme personer, kvinner) stiller seg foran meg når jeg står foran speilet med vektstangen på ryggen. Ikke så gøy. Jeg fikk til kun en grimase og kjente på masse irritasjon, men vedkommende viste ingen tegn til å ta hintet. I ettertid møtte jeg samme person på en butikk og da går vedkommende bare forbi meg enda jeg sa hei og vi fikk blikkontakt. Den andre er en kollega med samme atferdsmønster og vedkommende snakker ikke lenger til meg på jobben.

Altså, jeg blir oppgitt. Når folk  trener så forstyrrer jeg ikke de fordi jeg tenker at de er midt i tunge øvelser. Når jeg trener så ønsker jeg å få maks. ut av økten. Det blir min kvalitetstid som er øremerket meg selv. Jeg tror ikke jeg er uhøflig og sier hei til folk jeg kjenner, men forstyrrer aldri noen i treningen. Dessuten liker jeg ikke å kaste bort tiden min og er opptatt av å ha kvalitet på treningen.

Tips eller råd?

Anonymkode: dcbbf...63b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

«Hei! Du, så kjekt at du også har begynt på ——! Beklager at jeg ikke fikk snakka noe med deg den dagen - men når jeg trener er jeg fullstendig i min egen boble og 100% konsentrert om det jeg holder på med. Uff, tror nesten jeg kan se litt sinna ut noen ganger, hehe. Er ikke det altså, men klarer ikke prate, ikke alltid jeg legger merke til folk rundt meg en gang! Hvordan gikk treningen din?»

Ta kontakt selv, vis forståelse for at din oppførsel kan virke uhøflig (om de er skrudd sammen på en annen måte, eller ikke kjenner til slike uskrevne regler), men forklar med et smil. Vis interesse for dem utenfor senteret, men vær tydelig på at du dessverre ikke klarer å være sosial på den arenaen. Tar de ikke den, så deres problem 🤷‍♀️ 

Anonymkode: 97139...2b9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...