AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #1 Skrevet 3. februar 2022 Det er snakk om noen timer om kvelden, si maks fram til kl tolv-ett. Anonymkode: af69e...5e9
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #3 Skrevet 3. februar 2022 KOmmer jo heeeelt an på hvor gamle barna er, og om de er trygge i eget selskap. Anonymkode: a1ca3...7b2 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #4 Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): 10 år Anonymkode: 9697b...fa2 Er du tullerusk?? Anonymkode: e632d...a3e 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #5 Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): 10 år Anonymkode: 9697b...fa2 Ett barn? Er barnet trygt på seg selv eller redd for å være alene? Hvis barnet er selvstendig og trygt, kan kontakte dere på mobil, dere ikke er langt unna og kan komme fort hjem, og ihvertfall en av dere er edru..så ja, da har eg gjort det. Anonymkode: a1ca3...7b2 3
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #6 Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): KOmmer jo heeeelt an på hvor gamle barna er, og om de er trygge i eget selskap. Anonymkode: a1ca3...7b2 Selvsagt, men jeg var likevel ute etter svar på hva andre tenker/gjør. Anonymkode: af69e...5e9
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #8 Skrevet 3. februar 2022 Mine er 9 og 12. 12-åringen pleier å sitte barnevakt noen timer hver mandag, mens jeg og mannen min har fritidsaktivitetene våre. Men det er kun ca 3 timer, fram til kl 22. Hvis vi skal ut på byen begge to, må vi prøve å få i stand en avtale med besteforeldre eller en annen barnevakt, for så sent tør jeg ikke gå fra dem ennå. Anonymkode: 04183...c79
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #9 Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Selvsagt, men jeg var likevel ute etter svar på hva andre tenker/gjør. Anonymkode: af69e...5e9 Det er vanskelig å svare på, for det er så mange ting som spiller inn. ja, kino fra 20 til 22, nei til fest med fyll til 01... Hvor langt unna hjemmet er det? Vi bor feks maks 10 minutter fra sentrum , så det hendte ungene var alene 2-3 timer fra 8-10 års alder. Anonymkode: a1ca3...7b2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #10 Skrevet 3. februar 2022 Da jeg selv var 8, kunne jeg være hjemme alene med min lillebror på 6 mnd. For mine egne barn.. de er ennå små, min 7 åring kan være hjemme alene i 20 min. (type han er først hjemme fra skolen, jeg henter fortsatt i bhg). Men tenker 10 år er absolutt ikke urealistisk. Altså, allerede 7 åring kan ringe meg. Så pass burde 10 åring absolutt klare. Selv dagens overbeskyttet generasjon. Anonymkode: e1630...7db 3
Ulrikke Skrevet 3. februar 2022 #11 Skrevet 3. februar 2022 Jentungen her var tidlig komfortabel med å være hjemme alene på dagtid, og også fram til kanskje klokka 20, men jeg ville ikke vært ute fram til midnatt før hun var 12 kanskje.... Husker ikke hvordan vi gjorde det.... Husker et par anledninger hvor hun hadde ei venninne på overnatting hvor vi skulle være ute litt senere på kvelden (men komme hjem før midnatt), da var de vel rundt 12 (hun har storesøsken her kun på deltid, så som regel har hun vært alene).
Veggdyret Skrevet 3. februar 2022 #12 Skrevet 3. februar 2022 8-åringen min hadde klart å være alene hjemme frem til midnatt helt fint, så lenge hun kunne få tak i oss på telefonen til enhver tid (kanskje ikke så egnet om vi skulle på kino...). Hadde nok blitt en sen kveld og mye smugspising av godteri, men hun er ellers trygg hjemme og finner ikke på noe tull. For 1-2 år siden hadde det vært helt utenkelig, så minstegrensen min er nok 8 år, forutsatt at barnet har tilgang på telefon og kan få svar kjapt. Og at minst en av foreldrene er 100% edru og kan komme seg kjapt hjem.
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 3. februar 2022 #13 Skrevet 3. februar 2022 Fra rundt 10-12 år, avhengig av barnet/barna og hvordan det/de fungerer alene.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #14 Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Da jeg selv var 8, kunne jeg være hjemme alene med min lillebror på 6 mnd. For mine egne barn.. de er ennå små, min 7 åring kan være hjemme alene i 20 min. (type han er først hjemme fra skolen, jeg henter fortsatt i bhg). Men tenker 10 år er absolutt ikke urealistisk. Altså, allerede 7 åring kan ringe meg. Så pass burde 10 åring absolutt klare. Selv dagens overbeskyttet generasjon. Anonymkode: e1630...7db Forskjell på dag/kveld /natt Anonymkode: cbf1f...dd0 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #15 Skrevet 3. februar 2022 10-åringen min kunne fint gjort det om han kunne være våken til vi kom hjem, men han hadde ikke ønsket det, så jeg hadde ikke gjort det. Hadde han syntes det hadde vært greit selv så hadde det ikke vært noe problem. Ville ikke latt ham være alene mens han sover på noen år ennå, pga faren for å ikke våkne av røykvarsleren. Anonymkode: 66a60...3b9
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #16 Skrevet 3. februar 2022 23 minutter siden, AnonymBruker said: Selvsagt, men jeg var likevel ute etter svar på hva andre tenker/gjør. Anonymkode: af69e...5e9 Men hva vi tenker/gjør er jo helt avhengig av alder på barna. . Anonymkode: cf1f1...06e
Sola de Skrevet 3. februar 2022 #17 Skrevet 3. februar 2022 Hvor gamle er barna dine? Jeg pleide å sitte barnevakt for slekt og venner av familien fra jeg var 10- 11 år gammel, men hjemme hos oss var jeg ikke alene før jeg var 14.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #18 Skrevet 3. februar 2022 8 minutter siden, AnonymBruker said: Forskjell på dag/kveld /natt Anonymkode: cbf1f...dd0 Ja, jeg tenkte selvsagt å gå ut og spise på kveldstid - men komme hjem før barnas leggetid. Ikke at barna skal måtte legge seg for å sove alene. Anonymkode: e1630...7db 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #19 Skrevet 3. februar 2022 12-åringen vår har sittet hjemme med sovende 3-åring på tidlig kveld mens vi har tatt en øl sammen. MEN det skal sies at restauranten er 60 meter fra leiligheten vår, vi ser bort på inngangen fra soverommet vårt, og kan løpe hjem på 20 sekunder om minste hadde våknet. Hadde aldri dratt lengre bort, men det er jo selvfølgelig pga at vi har en 3-åring. Vår største kunne fint vært hjemme alene noen timer på kvelden fra han var 11. Han er ekstremt selvstendig og trygg, men hadde nok holdt oss i nærheten likevel om det skulle vært noe. Vet om andre med 11-åringer som ikke kunne vært alene så tidlig, så det kommer nok mye an på barnet. Anonymkode: f7284...819
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #20 Skrevet 3. februar 2022 Jeg trivdes i eget selskap som barn, og var trygg og ansvarlig, så jeg var hjemme alene noen timer etter skolen fra skolestart som syvåring. (Hadde besteforeldre i nabohuset, og kunne gå dit hvis jeg ville, men valgte ofte alenetid hjemme.) Passet min åtte år yngre lillebror på ettermiddagen fra jeg var ca ti, og på kvelden mens foreldrene våre var ute fra jeg var tolv. Jeg var helt komfortabel med det, og fikk greit betalt for det etter datidens prisnivå, siden foreldrene mine hadde et prinsipp om å ikke ta barnepass fra eldre søsken for gitt. Dette var jo også før mobiltelefonens tid, så hvis noe hadde gått galt hadde jeg måttet ringe enten vennene de besøkte, eller besteforeldrene mine. Anonymkode: 084ba...2ef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå