AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #1 Skrevet 3. februar 2022 Når jeg sier best, da mener jeg hvilken fagforening hjelper deg ved problemer på arbeidsplassen / oppsigelse? Anonymkode: 67c95...ce6
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #2 Skrevet 3. februar 2022 Er det ingen lærere her? 😀 Anonymkode: 67c95...ce6
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #3 Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er det ingen lærere her? 😀 Anonymkode: 67c95...ce6 Utdanningsforbundet Anonymkode: 34530...e80 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #4 Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Utdanningsforbundet Anonymkode: 34530...e80 Hjelper de når man får problemer på jobben? Jeg har hørt en del negativt om Utdanningsforbundet Anonymkode: 67c95...ce6
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #5 Skrevet 3. februar 2022 Er du lektor? I så tilfelle norsk lektorlag. Oppfordrer alle som er lektor å gå til lektorlaget og IKKE Utdanningsforbundet om du vil i en forening som kjemper din sak. Og ikke barnehagelærernes, som man har tilnærmet null til felles med. Anonymkode: c73e9...1f0 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #6 Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hjelper de når man får problemer på jobben? Jeg har hørt en del negativt om Utdanningsforbundet Anonymkode: 67c95...ce6 I praksis skal de det. Det har vært noen unoter enkelte steder, spesielt i storbyer, hvor tillitsvalgte på kommunalt nivå har innyndet seg med forhandlings-/motpart for å kunne få fine stillinger i kommunene på sikt. Er selv i utdanningsforbundet, og kommer til å bli der selv om jeg er lektor. Vi, lærere har ingenting å tjene på å fraksjonere oss i ymse ulike foreninger basert på hvor mye vi har studert. Anonymkode: 32269...d99
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #7 Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): I praksis skal de det. Det har vært noen unoter enkelte steder, spesielt i storbyer, hvor tillitsvalgte på kommunalt nivå har innyndet seg med forhandlings-/motpart for å kunne få fine stillinger i kommunene på sikt. Er selv i utdanningsforbundet, og kommer til å bli der selv om jeg er lektor. Vi, lærere har ingenting å tjene på å fraksjonere oss i ymse ulike foreninger basert på hvor mye vi har studert. Anonymkode: 32269...d99 Jo, det har vi faktisk. For hva har skjedd med lønnen til lektorene? Jo, den har hatt den laveste veksten av alle i Utdanningsforbundet! Fordi de med lavest utdanning alltid blir prioritert! Jeg velger da en forening som faktisk prioriterer oss lektorer, og ikke alle andre. Anonymkode: c73e9...1f0
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #8 Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er du lektor? I så tilfelle norsk lektorlag. Oppfordrer alle som er lektor å gå til lektorlaget og IKKE Utdanningsforbundet om du vil i en forening som kjemper din sak. Og ikke barnehagelærernes, som man har tilnærmet null til felles med. Anonymkode: c73e9...1f0 Ikke lektor. Faglærer. Anonymkode: 67c95...ce6
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #9 Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Er du lektor? I så tilfelle norsk lektorlag. Oppfordrer alle som er lektor å gå til lektorlaget og IKKE Utdanningsforbundet om du vil i en forening som kjemper din sak. Og ikke barnehagelærernes, som man har tilnærmet null til felles med. Anonymkode: c73e9...1f0 Her er jeg rivende uenig. Lektorlaget og utdanningsforbundet har en del ulike kampsaker (feks individuell eller kollektiv forhandling), og man må velge det som man er mest enig i. Det er ikke bare stillingskoden som skal avgjøre. Hilsen lektor med opprykk. Anonymkode: 927aa...61b 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #10 Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Her er jeg rivende uenig. Lektorlaget og utdanningsforbundet har en del ulike kampsaker (feks individuell eller kollektiv forhandling), og man må velge det som man er mest enig i. Det er ikke bare stillingskoden som skal avgjøre. Hilsen lektor med opprykk. Anonymkode: 927aa...61b Det er sant. Selv er jeg for individuelle lønnsforhandlinger slik man har mange andre steder i staten - steder hvor de masterutdannede har mye høyere lønn! Anonymkode: c73e9...1f0 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #11 Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er sant. Selv er jeg for individuelle lønnsforhandlinger slik man har mange andre steder i staten - steder hvor de masterutdannede har mye høyere lønn! Anonymkode: c73e9...1f0 Og jeg er mot, da jeg unektelig ser for meg hvordan den lille forhandlingspotten kan ville bli fordelt mellom dem som stiller spørsmål ved ledelsens handlinger, og de som ikke gjør det. Så jeg liker nåværende ordning hvor potten fordeles jevnt etter beståtte studiepoeng siste år. Så det er fint det finnes to forbund! 😊 (Eller, det finnes jo flere. Vi har både lektorlaget, samfunnsviterne, utdanningsforbundet og skolenes landsforbund representert hos oss) Anonymkode: 927aa...61b 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #12 Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er sant. Selv er jeg for individuelle lønnsforhandlinger slik man har mange andre steder i staten - steder hvor de masterutdannede har mye høyere lønn! Anonymkode: c73e9...1f0 Helt uenig, og stemte for mer lønn til adjunkter (og kontaktlærerfunksjon) i fjor, og kommer til å gjøre det samme igjen selv om jeg er lektor med opprykk selv. Synes det er helt meningsløst at en adjunkt med opprykk (5 år) skal tjene 50k mindre i året enn en Lektor (5 år) når begge har maks ansiennitet. Oftest ender lektorene på grunnskolenivå opp med å undervise i fag de ikke kan også, for å fylle postene sine, noe som gjør dette enda mer urimelig. Anonymkode: 32269...d99 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #13 Skrevet 3. februar 2022 Kan noen svare på det jeg faktisk spør om? 😀 Anonymkode: 67c95...ce6
ajarRun Skrevet 3. februar 2022 #14 Skrevet 3. februar 2022 Ville ikke valgt skolenes landsforbund, de folka der kunne ikke hjulpet seg selv en gang.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #15 Skrevet 3. februar 2022 Fagforeninger er dyre! Anonymkode: c98de...d3e
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #16 Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Fagforeninger er dyre! Anonymkode: c98de...d3e Men er de verdt det? Anonymkode: 67c95...ce6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå