Gå til innhold

Hvilken fagforening er best hvis man er utdannet lærer? 🙂

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg sier best, da mener jeg hvilken fagforening hjelper deg ved problemer på arbeidsplassen / oppsigelse? 

Anonymkode: 67c95...ce6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ingen lærere her? 😀

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er det ingen lærere her? 😀

Utdanningsforbundet

Anonymkode: 34530...e80

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Utdanningsforbundet

Anonymkode: 34530...e80

Hjelper de når man får problemer på jobben? Jeg har hørt en del negativt om Utdanningsforbundet 

Skrevet

Er du lektor? I så tilfelle norsk lektorlag. Oppfordrer alle som er lektor å gå til lektorlaget og IKKE Utdanningsforbundet om du vil i en forening som kjemper din sak. Og ikke barnehagelærernes, som man har tilnærmet null til felles med.

Anonymkode: c73e9...1f0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hjelper de når man får problemer på jobben? Jeg har hørt en del negativt om Utdanningsforbundet 

I praksis skal de det. 

Det har vært noen unoter enkelte steder, spesielt i storbyer, hvor tillitsvalgte på kommunalt nivå har innyndet seg med forhandlings-/motpart for å kunne få fine stillinger i kommunene på sikt. 

Er selv i utdanningsforbundet, og kommer til å bli der selv om jeg er lektor. Vi, lærere har ingenting å tjene på å fraksjonere oss i ymse ulike foreninger basert på hvor mye vi har studert.

Anonymkode: 32269...d99

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

I praksis skal de det. 

Det har vært noen unoter enkelte steder, spesielt i storbyer, hvor tillitsvalgte på kommunalt nivå har innyndet seg med forhandlings-/motpart for å kunne få fine stillinger i kommunene på sikt. 

Er selv i utdanningsforbundet, og kommer til å bli der selv om jeg er lektor. Vi, lærere har ingenting å tjene på å fraksjonere oss i ymse ulike foreninger basert på hvor mye vi har studert.

Jo, det har vi faktisk. For hva har skjedd med lønnen til lektorene? Jo, den har hatt den laveste veksten av alle i Utdanningsforbundet! Fordi de med lavest utdanning alltid blir prioritert! Jeg velger da en forening som faktisk prioriterer oss lektorer, og ikke alle andre. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er du lektor? I så tilfelle norsk lektorlag. Oppfordrer alle som er lektor å gå til lektorlaget og IKKE Utdanningsforbundet om du vil i en forening som kjemper din sak. Og ikke barnehagelærernes, som man har tilnærmet null til felles med.

Ikke lektor. Faglærer. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Her er jeg rivende uenig. 

Lektorlaget og utdanningsforbundet har en del ulike kampsaker (feks individuell eller kollektiv forhandling), og man må velge det som man er mest enig i. Det er ikke bare stillingskoden som skal avgjøre.

Hilsen lektor med opprykk. 

Anonymkode: 927aa...61b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Her er jeg rivende uenig. 

Lektorlaget og utdanningsforbundet har en del ulike kampsaker (feks individuell eller kollektiv forhandling), og man må velge det som man er mest enig i. Det er ikke bare stillingskoden som skal avgjøre.

Hilsen lektor med opprykk. 

Det er sant. Selv er jeg for individuelle lønnsforhandlinger slik man har mange andre steder i staten - steder hvor de masterutdannede har mye høyere lønn!

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er sant. Selv er jeg for individuelle lønnsforhandlinger slik man har mange andre steder i staten - steder hvor de masterutdannede har mye høyere lønn!

Og jeg er mot, da jeg unektelig ser for meg hvordan den lille forhandlingspotten kan ville bli fordelt mellom dem som stiller spørsmål ved ledelsens handlinger, og de som ikke gjør det.  Så jeg liker nåværende ordning hvor potten fordeles jevnt etter beståtte studiepoeng siste år.

Så det er fint det finnes to forbund! 😊

(Eller, det finnes jo flere. Vi har både lektorlaget, samfunnsviterne, utdanningsforbundet og skolenes landsforbund representert hos oss)

• Liker 2
Skrevet

Helt uenig, og stemte for mer lønn til adjunkter (og kontaktlærerfunksjon) i fjor, og kommer til å gjøre det samme igjen selv om jeg er lektor med opprykk selv. Synes det er helt meningsløst at en adjunkt med opprykk (5 år) skal tjene 50k mindre i året enn en Lektor (5 år) når begge har maks ansiennitet. Oftest ender lektorene på grunnskolenivå opp med å undervise i fag de ikke kan også, for å fylle postene sine, noe som gjør dette enda mer urimelig.

• Liker 1
Skrevet

Kan noen svare på det jeg faktisk spør om? 😀

Skrevet

Ville ikke valgt skolenes landsforbund, de folka der kunne ikke hjulpet seg selv en gang.

Skrevet

Fagforeninger er dyre! 

Anonymkode: c98de...d3e

Skrevet

Fagforeninger er dyre! 

Anonymkode: c98de...d3e

Men er de verdt det? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...