Gå til innhold

Varsel om utleggsforetning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nåt skatteetaten varsler om utleggsforetning er det da jeg sende inn leiekontrakt for å vise hva jeg har i husleie eller skal man vente til etter det er foretatt ?

Sto bare i brevet at man sku ta kontakt hvis man har opplysninger som har betydning for utleggsforetningen, er det en slik opplysning?

Anonymkode: 97758...6be

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør definitivt ta kontakt. Noen prøver å drive inn gjelden, og vil kreve alle midler som er tilgjengelig. Det kan tas pant i bil, hus, hytte og alt annet du eier

Skrevet
newman01 skrev (1 time siden):

Du bør definitivt ta kontakt. Noen prøver å drive inn gjelden, og vil kreve alle midler som er tilgjengelig. Det kan tas pant i bil, hus, hytte og alt annet du eier

Det er skatteetaten pga restskatt,  eier ingen verdens ting. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

De er ikke namsmannen, skatteetaten som varsler å brevene ser helt forskjellige ut. Fra namsmannen får man skjema å fylle ut med varslet. Fikk ikke det nå fra skatteetaten. 

Skrevet

Selv om det er linket til politiet sine nettsider i denne tråden, så er regelverket det samme. Hvis du ikke tar kontakt, så blir det foretatt en skjønnsmessig vurdering av bokostnad basert på standardsatser. Det er lettere for begge parter at du gir den informasjonen i forkant, fremfor en klagesak i etterkant. 

I varselet står det kontaktinfo til saksbehandler eller avdeling, ring og snakk med dem. 

Skrevet

Viktig å ta kontakt om du har informasjon om blant annet bo-kostnader. Ett familiemedlem av meg slet med økonomien, hun fikk ett brev men droppet å ta kontakt. Dem trakk langt over halve lønnen hennes. Først da tok hun kontakt. Her var hun heldig og fikk tilbakebetalt litt. Å så ble det sørget for at dem neste trekkene ble korrekte. 

Anonymkode: 37254...a10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...