Gå til innhold

Lite bad og oppussing

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har flyttet i dette huset for 3 år siden. Før vi flyttet inn så pusset vi opp hele stua, kjøkkenet badet og vaskerommet. På badet oppe gjorde vi ingenting. 

Nå har jeg lyst å gjøre noe med badet. Jeg tror at de som valgte materialer til badet har valgt det styggeste som finnes. På gulvet er det sånn «gummi gulv» med flekker, på veggene er det sånne «plater vegg» og det er ikke noe varme på badet. Det går jo egentlig ann å leve med det badet, jeg bruker det ikke, det er mest mannen som bruker det. Jeg liker bedre badet nede.

Vi har snakket litt om å kanskje pusse opp det badet også, og bli ferdig med det å. Har ikke tenkt å bruke mye penger på det, altså materialer. Men flislegger, rørlegger og elektriker koster mest. 

Hva hadde dere gjort? Pusset opp eller latt være?

Anonymkode: 0b306...108

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er norsk og Norge er på toppen i verden når det gjelder oppusing 

så DU MÅ PUSSE OPP !!! 

Vi vil ikke miste første plassen !!!!!

Skjerp deg !

Anonymkode: c33de...a83

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Å pusse opp bad er dyrt, det kommer du ikke rundt. Selve innredningen og materialene koster ikke noe særlig, men å sikre våtrom må gjøres av proffe.

Anonymkode: a45f6...e4d

• Liker 2
Skrevet

Totalrehabiliterte lille badet mitt i fjor og fiks ferdig kom det på 300tusen. Synes jeg slapp billig unna. Rørlegger var definitivt den dyreste. Murer/flislegger billigst, mens elektriker var midt på treet. 

Anonymkode: 07b7d...a14

Skrevet

Pusset opp bad på 4,5kvm i fjor. Valgte riktignok belegg på gulv og plater på vegg (masse fine nå!!) nye varmekabler, støp, vifte, alt av møblement nytt. Kom på 170 000kr. Gjorde ingenting selv.

Anonymkode: 2afac...ba9

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Du er norsk og Norge er på toppen i verden når det gjelder oppusing 

så DU MÅ PUSSE OPP !!! 

Vi vil ikke miste første plassen !!!!!

Skjerp deg !

Anonymkode: c33de...a83

Spar meg🙄

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Å pusse opp bad er dyrt, det kommer du ikke rundt. Selve innredningen og materialene koster ikke noe særlig, men å sikre våtrom må gjøres av proffe.

Anonymkode: a45f6...e4d

Vi skal ha flislegger svart, men elektriker og rørlegger blir hvitt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Pusset opp bad på 4,5kvm i fjor. Valgte riktignok belegg på gulv og plater på vegg (masse fine nå!!) nye varmekabler, støp, vifte, alt av møblement nytt. Kom på 170 000kr. Gjorde ingenting selv.

Tusen takk for svar.

Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Tusen takk for svar.

Merk at dette ikke nødvendigvis er veiledende for hva din pris ender opp, det er feks dyrere å pusse opp i byer enn på landet. Jeg skal pusse opp et bad på samme størrelse nå og kun arbeidet på mitt bad kommer på 236 000. Dette er i Oslo. Jeg hentet inn flere tilbud, dette var sånn cirka midt på treet

Anonymkode: 15717...00b

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Merk at dette ikke nødvendigvis er veiledende for hva din pris ender opp, det er feks dyrere å pusse opp i byer enn på landet. Jeg skal pusse opp et bad på samme størrelse nå og kun arbeidet på mitt bad kommer på 236 000. Dette er i Oslo. Jeg hentet inn flere tilbud, dette var sånn cirka midt på treet

Anonymkode: 15717...00b

Det er sant! Meg over som betalte 170 000kr, bor i stor by sentralt på Østlandet, men ikke Oslo :) 

Skrevet

Hadde pusset opp om jeg hadde penger. Mikrosement på vegger og gulv, varme i gulv, samt moderat priset interiør. Trenger vel knapt rørlegger. 

Anonymkode: e5a47...e83

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.2.2022 den 7.59):

Vi har flyttet i dette huset for 3 år siden. Før vi flyttet inn så pusset vi opp hele stua, kjøkkenet badet og vaskerommet. På badet oppe gjorde vi ingenting. 

Nå har jeg lyst å gjøre noe med badet. Jeg tror at de som valgte materialer til badet har valgt det styggeste som finnes. På gulvet er det sånn «gummi gulv» med flekker, på veggene er det sånne «plater vegg» og det er ikke noe varme på badet. Det går jo egentlig ann å leve med det badet, jeg bruker det ikke, det er mest mannen som bruker det. Jeg liker bedre badet nede.

Vi har snakket litt om å kanskje pusse opp det badet også, og bli ferdig med det å. Har ikke tenkt å bruke mye penger på det, altså materialer. Men flislegger, rørlegger og elektriker koster mest. 

Hva hadde dere gjort? Pusset opp eller latt være?

Jeg ville latt være. Oppussing er skikkelig miljøfiendtlig, og det er utrolig gammeldags å pusse opp et funksjonelt bad bare for utseendes skyld.

Anonymkode: f8d35...d4b

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...