AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #1 Skrevet 3. februar 2022 I over et døgn har vi hatt omgangssyke. Nå har det smittet videre til flere av barna og voksne. En av oss voksne skal på jobb, men den andre har omgangssyke, og må da være alene med to barn med omgangssyke og en som er ferdig. Er det greit om den friske voksne holder seg hjemme for å ta seg av barna? Anonymkode: 18c19...4d8 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #3 Skrevet 3. februar 2022 Ja, og god bedring! Anonymkode: 422b9...182 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #4 Skrevet 3. februar 2022 Viss den voksne som er syk, er såpass syk at det ikke lar seg gjøre å passe barna samtidig - så selvsagt! Syk voksen tar egenmelding, frisk voksen tar sykt-barn-dag 🤷♀️ Anonymkode: 0248e...cb2 1
Jadzia Skrevet 3. februar 2022 #5 Skrevet 3. februar 2022 Hadde mannen min dratt på jobb og latt meg sitte igjen med omgangssyke selv, og to syke unger, så hadde han ikke trengt å komme hjem igjen. 6
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #6 Skrevet 3. februar 2022 Spørs hvor syk du er. Om du bare er kvalm, uggen og føler deg dårlig så nei. Henger du over bøtta/do, ja. Anonymkode: 4e9d2...099
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #7 Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): I over et døgn har vi hatt omgangssyke. Nå har det smittet videre til flere av barna og voksne. En av oss voksne skal på jobb, men den andre har omgangssyke, og må da være alene med to barn med omgangssyke og en som er ferdig. Er det greit om den friske voksne holder seg hjemme for å ta seg av barna? Anonymkode: 18c19...4d8 Den friske burde ikke gått på jobb da omgangsyke er ekstremt smittsomt og dumt om mange andre må lide om den personen går på jobb. Og det viser seg senere den dagen at personen var syk og..Smitter i 48timer etter endt sykdom... Anonymkode: 932fe...59b 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #8 Skrevet 3. februar 2022 Man må tenke litt sikkerhet også. Er det slik at mor plutselig må løpe for å spy/rekke wc? Hva skjer med barna da? Er de såpass små at ved å forlate de i sofa så kan de falle ned? Komme seg til trappen å falle? Fare for at barna ikke klarer å kaste opp uten litt hjelp (fare for å sette oppkast i halsen) osv? Anonymkode: 21a2f...2a6
ms. Perfect Skrevet 3. februar 2022 #9 Skrevet 3. februar 2022 I går hadde jeg min første dag i foreldrepermisjon, innledet av kraftig forkjølelse med tilhørende feber. Jeg var på ingen måte istand til å ta meg av gutten på snart 2, som også var hjemme med restsymptomer fra forkjølelse (kort lunte, dårlig matlyst men høyt aktivitetsnivå). Mannen ble derfor også hjemme. Syk barnepasser brukes når den som passer barnet er syk. Det kan være en av foreldrene, dagmamma, besteforeldre eller rett og slett koronastengt barnehage.
tussi84 Skrevet 3. februar 2022 #10 Skrevet 3. februar 2022 ikke så lenge siden vi hadde Omgangssyke her i hus. Jeg fikk det først, og var nærmest sengeliggende fra kvalmen kom. Etter første runde oppkast orket jeg kun å bevege meg bort til do for å enten Kaste opp eller andre nødvendige toalett besøk. Resten av tiden det første døgnet var jeg sengeliggende, og ute av stand til å kunne ta vare på barnet vårt. Hadde ikke mannen blitt hjemme fra jobb den dagen, så måtte vi spurt familie om å ta vare på barnet isteden. Jeg tenker generelt at hvis man er så redusert/syk at man omtrent er sengeliggende hele tiden, så er man heller ikke i stand til å ivareta barnets behov for omsorg. Det blir Litt anderledes hvis man feks klarer å være oppe, og smertestillende fungerer sånn nogenlunde ok.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå