AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #1 Skrevet 3. februar 2022 Jeg jobber i kjedebutikk. I kjeden jeg jobber i er det kun butikksjefene som har 100% stilling, resten av de ansatte i butikkene har 20-60% stilling. Jeg jobber i 60% stilling og både butikksjefen i butikken jeg jobber i og regionsleder vet at jeg ønsker meg full jobb. Altså en butikksjefstilling. I desember la de ut en butikksjefstilling i en butikk noen mil unna. Jeg vurderte å søke, men droppet det pga reiseveien (enten stampe i kø inn mot Oslo i rushtrafikken eller ta tog til Oslo og T-bane til butikken som ligger i en bydel utenfor sentrum). Nå er stillingen utlyst på nytt og jeg vurderer å søke allikevel. Jeg vet regionsleder vil spørre hvorfor jeg droppet å søke i forrige runde. Hva svarer jeg? Reiseveien er jo den samme, så blir jo dumt å si at jeg ikke søkte pga den... Anonymkode: 72e29...628
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #2 Skrevet 3. februar 2022 Det er da bare å si det som det er. At du har ombestemt deg, og at du første gang vegret deg på grunn av reiseveien. Anonymkode: 7139e...dcb 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #3 Skrevet 3. februar 2022 Enig med over, men legg til at du angret valget etterpå og ble veldig glad du fikk sjansen til å søke på nytt. Anonymkode: de31d...8c0 1
Hareena Skrevet 3. februar 2022 #4 Skrevet 3. februar 2022 Hva med å si at du trives kjempegodt der du er og derfor i første omgang nølte litt ved tanken på å måtte gi slipp på en så hyggelig arbeidsplass? Ikke lanser reisevei som et hinder for deg i samtaler. Kommer det opp sier du det ikke er noe problem for det finnes så mange gode lydbøker og podkaster. Positive vinklinger pleier å lønne seg i rekrutteringsprosesser. Flott at du har ambisjoner og at du ønsker 100 % stillinger, det vil du ha igjen for i framtida. 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #5 Skrevet 3. februar 2022 Jeg hadde ikke nevnt det med reisevei. Hadde en kandidat sagt dette til meg ville jeg automatisk tenk at dette vil en gang være et problem og at vedkommende vil snart søke seg til en annen arbeidsplass. Jeg hadde sagt at jeg trives på min arbeidsplass, men at du er på jakt etter nye utfordringer. Anonymkode: 41de1...60a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå