Gå til innhold

Er Gordon Ramsay sin eggerøre underkokt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det jeg har sett av dem, ja 😅

Det ser uferdig ut, kremet ja, sikkert luftige, men frister ikke å spise.

Jeg liker eggerøre stekt, skikkelig. Gjerne pisk inn noe fløte isteden for vann eller melk, de blir luftige/kremete av det.

Anonymkode: 0aae9...f82

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lager den creamy, elsker det! 

Anonymkode: e771a...795

Skrevet

Liker best eggerøre som er myk og fuktig. 
Og ang eggepulver… har 33 år bak med som kokk.. ALDRI sett eggepulver. Men omelettmix på kanne ( egg, salt,sitronsyre) fra Prior har eg brukt mye. 

Anonymkode: 273dc...bca

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
A-hunter skrev (12 timer siden):

Er ikke det stort sett pulvervare da?

Kommer veldig an på hotellet. :)  Jeg har fått alt fra uspiselig, vassen smørje til dekadent, kremete eggerøre på hotell. 

En av de beste eggerørene jeg har fått tror jeg var på hotell Hammer på Lillehammer. 

Anonymkode: 57b9f...cd7

Skrevet

Jeg elsker eggerøre, mannen bruker lage det til meg til frokost flere ganger i uken. Han skulle overraske meg med den Ramsay-røra engang. Det er det styggeste jeg har smakt. Og konsistensen - våt og ekkel. Jeg fikk ned en bit, og den ble aldri laget her i huset igjen.

Anonymkode: 3b3cc...a0f

Gjest AprilRyan
Skrevet

Jeg liker bedre de som kremet, men det skal vel ikke være rått. Da gjør man noe feil tenker jeg. De som er kremet er mye bedre enn de tradisjonelle som jeg ofte synes er kjipe og smakløse.

Skrevet

Ryddet for avsporinger.

Edie, adm.

Skrevet

Eggerøre skal være kremet. Den skal lages i kjele, og røres i hele tiden. 

Anonymkode: ebe26...65c

Skrevet

Tørr eggerøre🤮

Anonymkode: ed160...dc8

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.2.2022 den 12.17):

Mange her beskriver eggehakk, ikke eggerøre.

Anonymkode: 9b1f5...05f

Og hva er forskjell på eggehakk og eggerøre?

Skrevet

Jeg har også mange år bak meg som kokk, og aldri sett pulvereggerøre 🤔 eggehvite pulver til marengs ja.. Men vi bruker prior sin omelettmix. Etter endel forsøk og direkte kundespørsmål har vi funnet den som gjestene liker best: omelettmix med melk, fløte, smør, salt, pepper og gressløk. Dampes i ovn under lokk på 78 grader i ca 45 min. Da blir den luftig, kremte og saftig men også litt fast uten den rå eggesmaken 😊 jeg likte den ikke så godt til å begynne med, men nå synes jeg den er helt fantastisk! 

Anonymkode: e0d54...de1

• Liker 1
Skrevet

Jeg har forelsket meg helt i GR sin eggerøre. Det er det nærmeste jeg har kommet min bestemor sin, som ble pisket sammen i vannbad, og som stort sett bare er for mye arbeid. 

Hotell eggerøre har alltid vært gambling. I alt for mange tilfeller er det mer usmakelig omelett enn eggerøre. 

Anonymkode: cf19f...974

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...