Gå til innhold

Er Gordon Ramsay sin eggerøre underkokt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Prøvde oppskriften hans på "scrambled eggs".

Det var mye arbeid for et sluttprodukt som gjorde meg lite imponert. Eggene var lette, men for lette; de manglet teksturen og substansen som jeg liker så godt i tradisjonell eggerøre (jeg blander eggene i en bolle med litt melk, salt/pepper, før jeg steker dem i en smurt panne. Jeg prøver å snu eggene som lite som mulig, det motsatte av Ramseys metode.

Hva mener du?

Anonymkode: eba80...b25

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Æsj ja. Sånn kremete eggerøre er så nasty

Anonymkode: e92de...216

Tenker det er litt smak og behag, jeg. Nå kjenner jeg ikke til Gordon Ramsays eggerøre, men jeg liker at eggerøren er litt bløt. Og jeg har aldri melk i, det skal man visst ikke ha, hvis man hører på kokkene. Man skal heller ha litt smør i. Men smak og behag det også, såklart😊

Anonymkode: 754f1...5df

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sånn det liksom skal være. Men jeg liker den ikke sånn. Liker at det er gjennomstekt, med litt stekeskorpe enkelte steder, jeg snur det også så lite som mulig. Liker ikke eggerøre når den er laget såkalt riktig. Er bare ekkelt når det er halvrått og slimete. 

Anonymkode: 9bafa...e04

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er sånn det liksom skal være. Men jeg liker den ikke sånn. Liker at det er gjennomstekt, med litt stekeskorpe enkelte steder, jeg snur det også så lite som mulig. Liker ikke eggerøre når den er laget såkalt riktig. Er bare ekkelt når det er halvrått og slimete. 

Tenker du foretrekker omelett istedenfor eggerøre, jeg? 😊

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Er den halvrå og slimete så er den jo ikke ferdig...

Anonymkode: 8d2d4...de7

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, men det er slik man ofte får den på restauranter og hoteller.  

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei. Men eggerøre skal være gjennomstekt etter min mening. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Den skal helst være litt fuktig, syns jeg, men ikke rennende og halvrå nei😄

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei. Men eggerøre skal være gjennomstekt etter min mening. 

Omelett ligger å steker på panna uten at du rører noe særlig i den, og kan bli litt stekeskorpe på, så jeg syns det høres ut som det er omelett du lager. Hotell-eggerøre er jo bare helt himmelsk🤩

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange liker eggerøren veldig bløt, jeg synes det er skikkelig ekkelt. 

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Dette er omelett og ikke eggerøre. Jeg liker eggerøren min gjennomstekt, men jeg rører masse mens den steker og da blir den lett, løs og kremet og ikke en flat "eggekake" som du beskriver. 

Anonymkode: a94a2...38d

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omelett ligger å steker på panna uten at du rører noe særlig i den, og kan bli litt stekeskorpe på, så jeg syns det høres ut som det er omelett du lager. Hotell-eggerøre er jo bare helt himmelsk🤩

Nei, omelett skal da virkelig heller ikke være gjennomstekt. Hvis man bestiller omelett på hotell eller restaurant (særlig med klassisk fransk kjøkken) så er den sammenrullet eller brettet, og kremet i midten.

Anonymkode: 19b8b...25f

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hotell-eggerøre er jo bare helt himmelsk🤩

Er ikke det stort sett pulvervare da?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmm, elsker Ramsay-eggerøren! Liker ikke den tørre norske eggerøren så godt. Mannen min liker den tørr da. 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

A-hunter skrev (3 timer siden):

Er ikke det stort sett pulvervare da?

Nei, man får sammenvispet egg på stor dunk 😉

Anonymkode: 7ecb0...040

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eggerøre skal være saftig, ikke tørrstekt! Skal være litt rennende når man tar den ut av panna så " setter " den seg litt etterhvert. 

Anonymkode: 4dac6...367

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prosessen fortsetter når du fjerner egget fra komfyren, derfor skal det ikke være gjennomstekt. 

Anonymkode: 74842...ebc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Tenker det er litt smak og behag, jeg. Nå kjenner jeg ikke til Gordon Ramsays eggerøre, men jeg liker at eggerøren er litt bløt. Og jeg har aldri melk i, det skal man visst ikke ha, hvis man hører på kokkene. Man skal heller ha litt smør i. Men smak og behag det også, såklart😊

Kommer helt an på hvilken kokk du hører på. Noen anbefaler feks. fløte og smør, og da blir det en skikkelig god luksusvariant. 

Jeg liker eggerøre litt bløt, men ikke sånn at det fortsatt kan renne egg fra den. Også skraper jeg forsiktig, sånn at eggerøren ikke blir i små biter, for da blir den lett overstekt.

Anonymkode: 21755...f24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd meg på GR sin eggerøre, blir spesiell smak siden du har i en klatt creme fraice på slutten, meget god den, men liker å variere. 

Anonymkode: 93302...078

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...