Gå til innhold

Hvit neglelakk på tenner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går det an å pensle hvit neglelakk på tennene/kronene? Eller det gjelder kun 1 tannkrone som har en svart prikk på seg som ikke går an å pusse bort eller få bort i det hele tatt. Gidder ikke skifte ut hele kronen bare på grunn av det. Har noen her inne prøvd neglelakk på tennene før? Vet dere eventuelt om noen andre alternativer som går an å pensle på for å dekke over? Og vet noen om hvor man får kjøpt sånt borr? Tann borr for å slipe tennene? 

Anonymkode: da9d7...acb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

🤣🤣

Anonymkode: 1d2d0...def

• Liker 3
Skrevet

Da vil det jo være en hvit prikk der istedet.   Ingen tenner er jo hvite. 

• Liker 1
Skrevet
Djungelvrål skrev (12 minutter siden):

Da vil det jo være en hvit prikk der istedet.   Ingen tenner er jo hvite. 

Heller en hvit prikk enn en svart tenker jeg da. Har ikke gått til innkjøp av hvit neglelakk enda men tenker jeg gjør det i morgen. Bare det ikke er farlig å få det i munn, noe jeg ikke vet

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Heller en hvit prikk enn en svart tenker jeg da. Har ikke gått til innkjøp av hvit neglelakk enda men tenker jeg gjør det i morgen. Bare det ikke er farlig å få det i munn, noe jeg ikke vet

Det er giftig, så ikke ta det i munnen. Ring og snakk med tannlegen din om hva som er best for deg å gjøre, til billigst mulig pris :)

(neglelakk vil falle fort av da det ikke er noe å henge fast i på tannen) 

Anonymkode: 7e29d...450

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Hva med å forsøke å polere tanna? Altså polere, ikke slipe på den. 

Med sånn poleringsgreier til negler kanskje? 

Neglelakk ville jeg ikke tatt inni munnen. Dessuten vil ikke neglelakken sitte lenge da den vil skalle av pga fukt. 

Anonymkode: 81068...977

• Liker 1
Skrevet

Hvis du ser på innholdsfortegnelsen på neglelakk, skjønner du at det ikke er noe du bør ha i munnen din. Å sette på krone på tanna for en svart prikk/liten syreskade er også både dyrt og en unødvendig stor operasjon. Men hvis det ikke går an å pusse bort, kan du jo få satt inn en fylling som dekker over flekken.

• Liker 2
Skrevet

Hvis du har lyst til å forgifte deg, så kjør på for all del. Skjønner ikke hva enkelte tenker med av og til. 

Anonymkode: 5ed9c...c5a

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hvis du har lyst til å forgifte deg, så kjør på for all del. Skjønner ikke hva enkelte tenker med av og til. 

Anonymkode: 5ed9c...c5a

De tenker ikke i det heletatt.

• Liker 3
Skrevet

Hva med å prøve med sånn hvit vaskes vamp, en sånn uten såpe midler inni. De tar jo "alt".. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

De legger på plast hos tannlege, gjort det flere ganger. Varer i mange år, 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hva med å forsøke å polere tanna? Altså polere, ikke slipe på den. 

Med sånn poleringsgreier til negler kanskje? 

Neglelakk ville jeg ikke tatt inni munnen. Dessuten vil ikke neglelakken sitte lenge da den vil skalle av pga fukt. 

Det vil ødelegge emaljen.

• Liker 2
Skrevet

Ah.. Denne Darwinismen 

Anonymkode: 3d636...6c3

• Liker 4
Skrevet

Gjorde faktisk det som fjortis😂 syns det luktet og smakte fantastisk. Mamma var absolutt ikke enig. 

Anonymkode: e587a...896

• Liker 1
Skrevet

Vær så snill, ikke gjør det. Det er ikke bra for deg med neglelakk i munn, og det vil jo ikke bli sittende.

Jeg skjønner ikke helt om det er din naturlige tann, eller en porselenskrone, som har en sort flekk. Men uansett må du til tannlegen. Om det er naturlig tann kan det være at du har et hull som trenger en fylling. Om det er en krone kan det være at litt av keramlaget har chippet av så man ser metallet under, da kan set legges på litt kompositt akkurat der. Eller det kan være andre ting, kanskje bare en misfarging som tannlegen kan gjøre noe med. 

Så.. gå til tannlegen. 

Anonymkode: d946b...6b9

• Liker 1
Skrevet

Hos tannlegen kan de legge på litt fylling. Det er ikke dyrt.

Anonymkode: ff6dc...6fe

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor går du ikke til tannlegen?

Anonymkode: f7477...063

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vær så snill, ikke gjør det. Det er ikke bra for deg med neglelakk i munn, og det vil jo ikke bli sittende.

Jeg skjønner ikke helt om det er din naturlige tann, eller en porselenskrone, som har en sort flekk. Men uansett må du til tannlegen. Om det er naturlig tann kan det være at du har et hull som trenger en fylling. Om det er en krone kan det være at litt av keramlaget har chippet av så man ser metallet under, da kan set legges på litt kompositt akkurat der. Eller det kan være andre ting, kanskje bare en misfarging som tannlegen kan gjøre noe med. 

Så.. gå til tannlegen. 

Anonymkode: d946b...6b9

Det er en porselenskrone jeg har nede i munn. Det er oppi tannen/på tyggeflaten så hver gang jeg åpner munn og skal pusse så ser jeg den fæle flekken. Den plager meg så utrolig mye at man skulle ikke tro det gikk an. Jeg trodde jeg måtte bytte hele tannen noe jeg syns blir altfor dyrt å gjøre, så ville ha noen kjappe enkle løsninger på det. Har skjønt nå at neglelakk kanskje ikke var så lurt så skal ikke gjøre det. 
Men kan virkelig tannlegen legge kompositt på en krone? Trodde det bare gikk på vanlige tenner men jeg skal bestille time å høre om det.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor går du ikke til tannlegen?

Anonymkode: f7477...063

Ville ha noen enkle løsninger på problemet der jeg slapp å måtte oppsøke tannlege. Men har bestemt meg for å bestille time nå allikevel 

• Liker 1
Skrevet

Du får sikkert kjøpt borr på Ebay.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...