AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #1 Del Skrevet 2. februar 2022 Jeg har fått svar på allergitest (blodprøve) dom jeg tok forrige uke Verdiene var: bjørk 23, gress 37 og burot 5. Det er tydelig at jeg reagerer på pollen og det sammenfaller med symptomene mine. Men jeg trodde verdiene var høyest når det er pollen som man eksponeres for? Og det er også det jeg har hørt fra andre også som er allergiske, at verdiene blir mindre når det ikke er pollen men at de aldri vil gå under terskelen for "når man er allergisk eller ikke". Hvordan kan de være så høye når det bare er snø så langt en kan se? Anonymkode: 39845...218 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #2 Del Skrevet 2. februar 2022 Du er jo like allergisk uansett årstid... Anonymkode: b2db6...568 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #3 Del Skrevet 2. februar 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg har fått svar på allergitest (blodprøve) dom jeg tok forrige uke Verdiene var: bjørk 23, gress 37 og burot 5. Det er tydelig at jeg reagerer på pollen og det sammenfaller med symptomene mine. Men jeg trodde verdiene var høyest når det er pollen som man eksponeres for? Og det er også det jeg har hørt fra andre også som er allergiske, at verdiene blir mindre når det ikke er pollen men at de aldri vil gå under terskelen for "når man er allergisk eller ikke". Hvordan kan de være så høye når det bare er snø så langt en kan se? Anonymkode: 39845...218 Hvis du har tydelige allergiske symptomer er det jo unødvendig med blodprøver. De kan fint være høye uten allergi. Anonymkode: 5554a...645 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #4 Del Skrevet 2. februar 2022 Jeg er ekstremt allergisk, og tar alltid mine allergitester utenom pollen sesongen, siden jeg ikke kan ta allergitabletter da. Og jeg får jo høyt nivå da. Ene barnet har og pollen allergi, og ble testet på vinteren, og det kom da klart utslag. Anonymkode: 8093c...248 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #5 Del Skrevet 2. februar 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg er ekstremt allergisk, og tar alltid mine allergitester utenom pollen sesongen, siden jeg ikke kan ta allergitabletter da. Og jeg får jo høyt nivå da. Ene barnet har og pollen allergi, og ble testet på vinteren, og det kom da klart utslag. Anonymkode: 8093c...248 Allergitabletter påvirker ikke blodprøve svar. Men de påvirker prikktest. Anonymkode: 39845...218 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #6 Del Skrevet 2. februar 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hvis du har tydelige allergiske symptomer er det jo unødvendig med blodprøver. De kan fint være høye uten allergi. Anonymkode: 5554a...645 Jeg tok testene for å prøve å kartlegge om det også er andre ting jeg reagerer på slik at jeg om mulig kan prøve å unngå det. Men ingen av de andre allergener gav utslag. Allergitabletter hjelper ikke så vil prøve å unngå det jeg ikke tåler, men for pollen er det vanskelig. Anonymkode: 39845...218 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #7 Del Skrevet 2. februar 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Du er jo like allergisk uansett årstid... Anonymkode: b2db6...568 Men da skjønner jeg ikke hvordan de kan variere slik. Jeg tok tester (men da bare slikt inhalasjonspanel som tester for pollen, støv og midd) i slutten av september 2019, og da var verdiene: bjørk 23, gress mer enn 100, burot 5. Anonymkode: 39845...218 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå