Gå til innhold

Føler jeg har mistet meg selv når jeg ber typen som mishandler meg om å ikke gå.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i et mishandlende forhold som har vart rundt et års tid. Det har gradevis eskalert seg, fra ført å ødelegge tingene mine til nå å sparke meg, slå. Meg i armen og magen. Ta tak i kjeven min og klemme osv. Kalle meg alle mulige stygge ting, mene at jeg er dum, at familien min er heslig,.moren min stygg osv. 

Jeg sitter her med blåmerker på kroppen og alt jeg tenker på er at "jeg håper han forandrer seg... FOR Jeg har jo sett en liten forbedring". Vi krangler ikke like ofte lenger og det virker som om jeg er blind på alt det vonde fordi når vi har det bra så er det fantastisk.. Og jeg hele tiden tror han kan forandre seg til den fantastiske mannen hver dag. Selv etter kan kaller meg stygge ting så ber jeg på mine knær om at han ikke skal forlate meg. For kjærlighetssorgen er så stor. Jeg føler meg faktisk dum og jeg har mistet all selvrespekt for meg selv. Jeg sitter med dette alene og føler meg så alene. For dette kan jeg ikke si til noen. 

Jeg vet at jeg nok vil få masse stygge kommentarer, men jeg søker vel bare noe trøst og råd fra kanskje noen som har gått igjennom det samme? Det er vanskelig for meg å gi slipp. Jeg sliter med borderline og det å bare si hade til mennesker... Bryte tilknyttning er så utrolig vanskelig for meg. Det føles som om jeg skal dø av hjertesorg. 

Jeg trodde aldri at jeg ville befinne meg i denne situasjonen. Og før så skjønte jeg meg ikke på folk som ble i sånne forhold, men nå skjønner jeg litt mer. Jeg sa at om han legger hånd på meg, så går jeg. Men nei. Alt jeg har sagt og lovt meg selv ble ikke holdt. Og nå føler jeg jeg sitter fast. 

Anonymkode: 461dc...c0e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er første steg - gratulerer! 😊

Er det noen rundt deg som har en anelse eller vet hva som foregår? Kan du fortelle det til moren din eller en venn, eventuelt over epost eller tekstmelding?

Du fortjener bedre. Du fortjener å være trygg, elsket, og ivaretatt. 

• Liker 1
Skrevet

Sender deg en god klem❤

Dette er helt vanlig og skyldes blant annet de mekanismene man står overfor i slike forhold. Søk på voldssirkel/-spiralen. 

Det er også vanlig å komme seg ut, det er fullt mulig, men ikke uten hjelp. Du kan ta en anonym tlf til krisesenteret for støtte.

Du er allerede på vei mot et nytt liv - du skriver jo her!❤

Anonymkode: 350f2...166

Skrevet

Du er der fortsatt der inne et sted. Men du beskytter deg selv mot det du utsettes for akkurat nå. Og da klarer du ikke å være deg selv.

Så bra at du åpner deg for noen nå. Selv om det bare er noen anonyme på nett. Men det er ett steg videre! Du er kjempesterk! Husk at det er en utrolig vanskelig situasjon du er oppi. Det er ikke rart du strever. Og det er mange som ikke har kommet så langt. Ta den tiden du trenger, og vær stolt over deg selv. Og hvis det er noen du kjenner som du stoler på, så kanskje du kan vise det du har skrevet her, om det er for vanskelig å si det muntlig?

Anonymkode: 009f8...7fb

• Hjerte 1
Skrevet

Du mister deg selv fordi de eneste som vet om mishandlingen er du og han. Og han bryr seg ikke nok om deg til å få slutt på mishandlingen. Han kunne gjort noe med det, fått hjelp.. 

Så fort du forteller dette til noen du kjenner og stoler på, så vil du finne deg selv igjen. Og ditt riktige jeg eksisterer bare utenfor dette forholdet. 

Anonymkode: d5b9e...c02

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker at du kanskje er den samme som skrev innlegg sist søndag " Ble slått og sparket av typen, men jeg slo han først". HVIS du er den samme, fikk du mange gode ord og råd der og det hjelper ikke å spørre på nytt på KG. Hvis jeg tar feil, bør du ringe krisehjelpen snarest , de skal være god på slike situasjoner, gi deg god veiledning og sette deg i kontakt med videre, hjelpende instanser. Du trenger å få selvrespekt og kjærlighet til deg selv tilbake.

Anonymkode: f233d...1a2

Skrevet

Eksen min slo meg så han brakk nesa mi, kinnbenet mitt, sparka meg mens jeg satt på gulvet så noe skjedde meg ribbenet og jeg hadde vondt i flere måneder. Han brukte opp sparepengene mine, 200.000 kr, bak ryggen min uten at jeg visste. Han skremte vekk naboer, venner, måtte flytte 2 ganger, og masse masse andre hendelser over 6 år. Likevel satt jeg på kne og tagg ham om å bli, om ikke å forlate meg. 

Helt til en kveld hvor jeg ikke gjorde det. Ha  gjorde det slutt, igjen, fordi jeg tok opp et problem vi hadde. Han kalte meg stygge ting og kasta bøker etter meg. I stede for den vanlige tigginga mi så styrtgråt jeg og sa "det er greit, det er slutt, jeg klarer ikke mer". Selvsagt ble det problemer og tigging fra ham, ting skulle bli bedre, alt skulle bli bra, men jeg stod på mitt og til slutt flyttet han ut. Men ikke før han hadde gjort de siste ukene til et helvete for å ta igjen på meg. Og vet du hva jeg gjorde når han dro? Jeg gråt og sørget, jeg måtte stoppe og tvinge meg selv til å gå videre og IKKE gå tilbake til ham. Jeg hadde abstinenser, rett og slett, jeg var faen meg avhengig av den psykopaten. 

Det er nå 6 år siden, jeg ga meg selv tid til å finne meg selv tilbake, det har vært tøft, men jeg er en annen person i dag, og jeg kom vekk fra det. Men jeg forstår deg utrolig godt, du må forberede deg og bygge opp styrken og motet når angsten skal ha deg til å bli. 

Jeg lover deg at det kan bare bli bedre. Klem

Anonymkode: 614aa...c3d

• Liker 2
  • Hjerte 4
Skrevet

Det kalles traumebånd.. Been there! Tro meg når jeg sier at sorgen er så verdt det å bryte ut. Du kommer til å få det bedre uten han. Håper du har noen som kan hjelpe deg ut av det før det går for langt! 

Anonymkode: 8740a...c22

• Nyttig 2
Skrevet

Det er patriarkalske strukturer som legger skylden der den ikke hører hjemme. Den er internalisert, men det gjør den ikke sann. Dette er ikke din skyld. 

"Ikke spør hvorfor ikke kvinner drar, spør hvorfor noen fanger noen med vold."

Det er du som har empati. 

Det er du som bryr deg.

Det er du som vil kjempe for noen dere en gang hadde. 

Det er dette han bruker. Han bruker det beste i deg mot deg. 

Du blir fordi du ikke enda har krefter til å forlate, som ikke er noe rart. Vold skader mer enn bare kroppen. 

Tilgi deg selv ❤️

Anonymkode: 86a94...ce3

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Eksen min slo meg så han brakk nesa mi, kinnbenet mitt, sparka meg mens jeg satt på gulvet så noe skjedde meg ribbenet og jeg hadde vondt i flere måneder. Han brukte opp sparepengene mine, 200.000 kr, bak ryggen min uten at jeg visste. Han skremte vekk naboer, venner, måtte flytte 2 ganger, og masse masse andre hendelser over 6 år. Likevel satt jeg på kne og tagg ham om å bli, om ikke å forlate meg. 

Helt til en kveld hvor jeg ikke gjorde det. Ha  gjorde det slutt, igjen, fordi jeg tok opp et problem vi hadde. Han kalte meg stygge ting og kasta bøker etter meg. I stede for den vanlige tigginga mi så styrtgråt jeg og sa "det er greit, det er slutt, jeg klarer ikke mer". Selvsagt ble det problemer og tigging fra ham, ting skulle bli bedre, alt skulle bli bra, men jeg stod på mitt og til slutt flyttet han ut. Men ikke før han hadde gjort de siste ukene til et helvete for å ta igjen på meg. Og vet du hva jeg gjorde når han dro? Jeg gråt og sørget, jeg måtte stoppe og tvinge meg selv til å gå videre og IKKE gå tilbake til ham. Jeg hadde abstinenser, rett og slett, jeg var faen meg avhengig av den psykopaten. 

Det er nå 6 år siden, jeg ga meg selv tid til å finne meg selv tilbake, det har vært tøft, men jeg er en annen person i dag, og jeg kom vekk fra det. Men jeg forstår deg utrolig godt, du må forberede deg og bygge opp styrken og motet når angsten skal ha deg til å bli. 

Jeg lover deg at det kan bare bli bedre. Klem

Fy f... Det der er grov vold! Håper du var til legevakten! Har du annmeldt? 

Anonymkode: d352f...c2f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Fy f... Det der er grov vold! Håper du var til legevakten! Har du annmeldt? 

Anonymkode: d352f...c2f

Takk jeg var hos lege senere, men brudd i ansiktet på den måten er kompliserte og så lenge det ikke er dypere skader så får det gro selv på en måte, det gikk seg til men det gjorde vondt. Jeg anmeldte ikke fordi jeg var redd ham. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Takk jeg var hos lege senere, men brudd i ansiktet på den måten er kompliserte og så lenge det ikke er dypere skader så får det gro selv på en måte, det gikk seg til men det gjorde vondt. Jeg anmeldte ikke fordi jeg var redd ham. 

Jeg synes dette er forferdelig å lese om. 
Håper legen var så voksen at han anmeldte mannen din. 
Du er jo ødelagt av denne mannen, og det er desverre bare spørsmål om tid før du ligger inne på slutten ned alvorligere skader. 
Håper du tar til vett og kommer deg unna denne jævelen , for det er nettopp det han er 

Anonymkode: e1932...398

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...