AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #1 Del Skrevet 2. februar 2022 Jeg vet at jeg har et høyt forbruk av godteri, og har nesten unngått å faktisk sjekke hvor mye penger jeg bruker på søtsaker. Tok mot til meg i dag, og det er svimlende 2000 i måneden! Det er jo helt hinsides. Det er virkelig ingen positive sider ved alt dette sukkeret, bortsett fra at jeg synes det er godt da. Dette var i hvertfall en stor motivasjon til å kraftig kutte ned, og sette penger på sparekonto heller. Altså over 20 000 i året. Nei nei nei hva i alle dager har jeg kastet bort så mye penger på! Vet dere hvor mye bruker dere i måneden på godteri? Anonymkode: 75010...8e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #2 Del Skrevet 2. februar 2022 Tenker vi (jeg og min samboer) bruker rundt 100 kr pr helg på godteri. 50 kr på brus. Det kan jo avvike, å noen ganger er det mindre fordi vi velger å kose oss med noe annet i stedet. Anonymkode: 7d35a...2dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inwe Skrevet 3. februar 2022 #3 Del Skrevet 3. februar 2022 Vil tro jeg bruker mellom 100-400,- på godteri i måneden. Kommer an på hva jeg skal rett og slett. Bruker desto mer på å spise ute og drikke vin/øl med venninner da. Så jeg skal ikke skryte på meg noe her 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #4 Del Skrevet 3. februar 2022 Bruker ca 700 kr i måneden, og jeg må kutte ned. For jeg har blitt tykk. Spiser sunt ellers. Så lurer på om du er tykk, eller trener mye. For godter for 2000 kr, det er mye godteri. Anonymkode: 0608f...7cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #5 Del Skrevet 3. februar 2022 Ahahah, jeg hadde en lignende opplevelse for noen år siden. Jeg har overspisingsproblematikk fra før, og var i en svært vanskelig situasjon på jobb og privat, angst og depresjon tøyt ut av øra, forholdet hadde raknet, pappa døende, alle områdene i livet mitt brant samtidig og hadde ingen hjelp:P Og tilfeldig oppdaget jeg at jeg brukte en lignende sum på snop i denne perioden, og endte med å grine(skjønt, jeg grein om jeg mista gaffelen på gulvet også i denne perioden ). Ting stabiliserte seg til slutt, og jeg fikk antidepressiva, som også tok et jafs ut av overspisingsproblematikken min:) Anyway; hva med å kjøpe en fast mengde ei uke og når den er tom, så er den tom, og du må vente til neste uke? Jeg sluttet å reservere snop til kun helgene for da overspiste jeg på dem. Så spiser faktisk mindre når jeg sprer det utover uka. Så kan godt spise snop en tirsdag men ikke en lørdag. Anonymkode: 8b62c...114 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #6 Del Skrevet 3. februar 2022 Vi hadde et veldig høyt godteforbruk og budsjett, kunne fint gå 400 kroner på en helg. Vekten deretter hos både mannen og meg. Nå er budsjettet betydelig redusert til rundt 100 i uken. Merker det veldig godt på både lommeboken og vekten. Anonymkode: 665ba...9d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #7 Del Skrevet 3. februar 2022 Kjøper aldri godteri. Finnes ikke lysten på noe søtsaker som godteri og sjokolade. Mat derimot, spiser gedigne porsjoner og er sulten 24/7. Anonymkode: cc9df...99a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #8 Del Skrevet 3. februar 2022 Vi bruker vel kanskje 100 kr? En pose chips, en brus, og kanskje noe mer. Oftest bare de to tingene da. Vi er begge normalvektige, jeg er ferdig med å slanke meg. Anonymkode: 83c5e...b39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #9 Del Skrevet 3. februar 2022 En jeg kjenner holdt på sånn. Hen endte med hjerteinfarkt. Just saying… Anonymkode: 2f341...0a0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #10 Del Skrevet 3. februar 2022 Bruker vel rundt 2000 selv på godteri. Det er mye, men nå verken røyker eller drikker jeg. Så må unne meg noe. Anonymkode: a6697...0e5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #11 Del Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): En jeg kjenner holdt på sånn. Hen endte med hjerteinfarkt. Just saying… Anonymkode: 2f341...0a0 Jeg kjenner en som alltid har spist sunt, trente ukentlig, bmi’en var vel sikkert på 19-20 og han fikk også hjerteinfarkt. Just saying. Er ikke nødvendigvis sånn at man får hjerteinnfarkt kun fordi man er litt tjukk 🙄 Det kan også ramme de som spiser sunt, trener, og er slanke. Anonymkode: a6697...0e5 11 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 3. februar 2022 #12 Del Skrevet 3. februar 2022 Ligger på det samme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #13 Del Skrevet 3. februar 2022 Gjetter vi kanskje bruker et sted mellom 1000 og 1500 på godteri og brus. Men vi drikker ikke alkohol, og kjøper ikke take-away. Anonymkode: c3a1a...eb0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #14 Del Skrevet 3. februar 2022 Mat/godteri er dyrt. Pleier å kjøpe en chipspose, brus (kun på tilbud) og litt smågodt til familien hver helg. Blir fort 100 kr. Så det blir jo typ 400-500 i mnd 😅 Anonymkode: 6b0dd...b24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #15 Del Skrevet 3. februar 2022 Denne tråden er jo et godt eksempel på at sukkeravgiften fungerer. Den var mye for lav, men i prinsippet fungerer den godt. Dersom myndighetene hadde hatt baller til å stå i uroen og kritikken så hadde folkehelsa takket dem etter 10 år, når folk hadde vent seg på det nye nivået og sluttet å syte. Anonymkode: eda17...852 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #16 Del Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg kjenner en som alltid har spist sunt, trente ukentlig, bmi’en var vel sikkert på 19-20 og han fikk også hjerteinfarkt. Just saying. Er ikke nødvendigvis sånn at man får hjerteinnfarkt kun fordi man er litt tjukk 🙄 Det kan også ramme de som spiser sunt, trener, og er slanke. Anonymkode: a6697...0e5 Å herregud… Har du ikke hørt om statistikk? Har du ikke hørt om risikofaktorer? Vet du ikke hva sannsynlighet er? Hvilken stein bor du under? Anonymkode: 2f341...0a0 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Avelokse Skrevet 3. februar 2022 #17 Del Skrevet 3. februar 2022 2000 var mye da? Er det for at du har det vanskelig og trenger trøst, veit det er mange som trøster seg med koster Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ost Skrevet 3. februar 2022 #18 Del Skrevet 3. februar 2022 2000 på godteri? Jøss. Tror jeg bruker... 0. Hvis vi hadde tatt utgangspunkt i at du brukte alle disse pengene på Freia Melkesjokolade, hadde du fått ca 66 plater, som tilsvarer 13200 gram, eller 13.2kg. Det er rundt 560 kalorier per 100g. Så det blir da 73920 kalorier. Det tilsvarer rundt 2385 kalorier per dag. Tar vi da utgangspunkt i at kvinner vanligvis trenger rundt 1600 og 2400 kalorier om dagen, og menn mellom 2000 og 3000 kalorier, så er det da snakk om at ditt daglige totale nødvendige kalori inntak er dekket av godteriet. Så er det jo også en del fett (rundt 4.5kg på 66 plater) og så videre. Nå er det jo sikkert ikke sånn at noen faktisk kjøper sjokoladeplater for 2000 per mnd. Godteri kan jo være så mangt. Men uansett. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #19 Del Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jeg vet at jeg har et høyt forbruk av godteri, og har nesten unngått å faktisk sjekke hvor mye penger jeg bruker på søtsaker. Tok mot til meg i dag, og det er svimlende 2000 i måneden! Det er jo helt hinsides. Det er virkelig ingen positive sider ved alt dette sukkeret, bortsett fra at jeg synes det er godt da. Dette var i hvertfall en stor motivasjon til å kraftig kutte ned, og sette penger på sparekonto heller. Altså over 20 000 i året. Nei nei nei hva i alle dager har jeg kastet bort så mye penger på! Vet dere hvor mye bruker dere i måneden på godteri? Anonymkode: 75010...8e7 God råd du da😄 Anonymkode: a1c75...f47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
C8H10N4O2 Skrevet 3. februar 2022 #20 Del Skrevet 3. februar 2022 Aner ikke hvor mye penger det gikk til snop tidligere, men noe var det. Nå etter nyttår er det nøyaktig 0 kr, hvis jeg ser bort fra sukkerfri brus. Har kanskje gått 200 kr på brus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå