Gå til innhold

Røde prikker i hodebunnen. Bilde.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har en anelse om hva dette kan være? Har hatt det i lang tid. Det klør noe voldsomt, litt bedre i perioder, men så slår det til igjen.

IMG_20220202_212602.jpg

Anonymkode: bcb51...e4b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sikker på du ikke har havnet i en ond sirkel der du klør fordi det gror, også klorer du det opp igjen og så må alt gro på nytt så det fortsetter å klø?

Anonymkode: be4da...675

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sikker på du ikke har havnet i en ond sirkel der du klør fordi det gror, også klorer du det opp igjen og så må alt gro på nytt så det fortsetter å klø?

Tror ikke det er slik. Det kommer nye prikker, de minner om kviser. Kan klemme på de og "tømme" innholdet. 

Skrevet

Spør legen. Har hodebunnen vært eksponert for mye sol? Det kan være bacalcellekreft som er en ufarlig form for hudkreft.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tror ikke det er slik. Det kommer nye prikker, de minner om kviser. Kan klemme på de og "tømme" innholdet. 

Høres ikke godt ut. Jeg har ingen aning. Om det er veldig irriterende ville jeg gått til en hudlege.

Skrevet
Serpica skrev (3 minutter siden):

Spør legen. Har hodebunnen vært eksponert for mye sol? Det kan være bacalcellekreft som er en ufarlig form for hudkreft.

Lite sol, ihvertfall nå i vinter. Og det er kun rundt der med ørene, på begge sider. Ingenting i resten av håret 🤔

Legen tenkte i retning sopp. Fikk noe (med kortison, tror jeg) som skulle smøres i hodebunnen to ganger daglig i to uker, deretter Fungoral shampo én måned. Hjalp absolutt ingenting.

Skrevet

Er det skabb? eller sopp? 🤮

Anonymkode: dfb71...262

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er det skabb? eller sopp? 🤮

Nei, er ikke noe smittsomt. Og spar deg for slike emojis, regner med du ikke er 10 år.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Nei, er ikke noe smittsomt. Og spar deg for slike emojis, regner med du ikke er 10 år.

🙄

Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Lite sol, ihvertfall nå i vinter. Og det er kun rundt der med ørene, på begge sider. Ingenting i resten av håret 🤔

Legen tenkte i retning sopp. Fikk noe (med kortison, tror jeg) som skulle smøres i hodebunnen to ganger daglig i to uker, deretter Fungoral shampo én måned. Hjalp absolutt ingenting.

Dra tilbake til legen

Anonymkode: ff5d6...643

• Liker 1
Skrevet

Håper du finner ut av det, og hvis du gjør det, meld tilbake. Jeg har det samme. Mine prikker/kviser har tendens å komme etter hårvask, og forsvinner på 2-3 dager, altså akkurat før neste vask. Jeg kan også "poppe" de. 

Det hjalp meg ikke med Fungoral sjampo. Jeg prøvde også sjampoene med salisylsyre, og jeg trodde det hjalp, men det er akkurat som effekten avtok eller forsvant etterhvert, ellers så var det bare placebo. 

det er en slik sjampo - https://balderapotek.no/produkt/cosmica-special-care-sjampo-mot-flass-200-ml/ 

jeg har forresten vært hos hudlege også, han virker ikke veldig engasjert da, men han mente det er bare kviser. 

Anonymkode: 9d759...094

• Liker 1
Skrevet

☝️ ja, meg fortsatt. jeg tror det kan være noe autoimmune forårsaket. Fordi jeg hadde det lenge, men i begge mine graviditeter, forsvant disse kvisene helt. Kom tilbake når jeg ikke lengre var gravid. :( 

Anonymkode: 9d759...094

• Nyttig 1
Skrevet

Kan være psoriasis.  Kontakt lege å bli henvist til hudlege. 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...