Gå til innhold

Ømme bryster, men verken mens eller positiv test..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg pleier alltid å få ømme bryster et sted mellom eggløsning og TR, har aldri tenkt på nøyaktig NÅR det skjer, men registrert at det er et PMS-symptom. Ømheten avtar enten dagen før TR eller samme dag. 

Etter jeg sluttet på pilla i august har jeg hatt stabil syklus på 29-32 dager (annenhver måned). Jeg er i dag på syklusdag 35, har ømme bryster, men ingen mens. Får heller ikke positiv test. Noen som har opplevd noe lignende? Kan jeg legge til grunn at ømme bryster i det minste betyr at TR er på vei? Orker ikke å måtte vente på TR i det uendelige. Har gynekologtime om en uke, kan hun eventuelt avklare hva som er problemet om TR fremdeles ikke har dukket opp? 

Anonymkode: bf632...860

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har forsinket eller uteblitt eggløsning eller/og forlenget lutealfase etter el. 
det lureste er å teste etter el. Uten det så vil alt bare bli gjetning. Det hender jo man får forsinket el eller uteblitt el. 

Anonymkode: c6412...aee

Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Du har forsinket eller uteblitt eggløsning eller/og forlenget lutealfase etter el. 
det lureste er å teste etter el. Uten det så vil alt bare bli gjetning. Det hender jo man får forsinket el eller uteblitt el. 

Anonymkode: c6412...aee

Hvis jeg har uteblitt eggløsning, betyr det at syklusen går sin gang frem til neste eggløsning? Kan ny eggløsning komme på riktig tidspunkt likevel? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Hvis jeg har uteblitt eggløsning, betyr det at syklusen går sin gang frem til neste eggløsning? Kan ny eggløsning komme på riktig tidspunkt likevel? 

Nei dessverre, det er ikke sånn at alt hoppes over og at neste kommer normalt. Hvis eggløsning uteblir kan den forsøke å komme senere, uavhengig av tidspunkt, jeg har hatt eggløsning på dag 25 i syklus feks. Da kom mensen 2 uker etter og syklusen ble dermed ca 40 dager lang. Eller at du til sist vil få en mens en eller annen gang uten å ha hatt eggløsning først og kan håpe på at neste eggløsning kommer mer normalt. Ikke alle har regelmessige eggløsninger og det er en fordel å bruke eggløsningstester for å ha mer oversikt :) 

Skrevet
Laura80 skrev (10 timer siden):

Nei dessverre, det er ikke sånn at alt hoppes over og at neste kommer normalt. Hvis eggløsning uteblir kan den forsøke å komme senere, uavhengig av tidspunkt, jeg har hatt eggløsning på dag 25 i syklus feks. Da kom mensen 2 uker etter og syklusen ble dermed ca 40 dager lang. Eller at du til sist vil få en mens en eller annen gang uten å ha hatt eggløsning først og kan håpe på at neste eggløsning kommer mer normalt. Ikke alle har regelmessige eggløsninger og det er en fordel å bruke eggløsningstester for å ha mer oversikt :) 

Det kan nok tenkes at eggløsningen kom sent, så takk for at du delte din erfaring. Brukte el-tester, men ga opp da jeg "aldri" fikk positive tester denne måneden. Mulig jeg ga meg for tidlig. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det kan nok tenkes at eggløsningen kom sent, så takk for at du delte din erfaring. Brukte el-tester, men ga opp da jeg "aldri" fikk positive tester denne måneden. Mulig jeg ga meg for tidlig. 

Ja skjønner. Eggløsning har nok kommet et sted etter du sluttet å teste. Med mindre den enda har uteblitt. Men om puppene er veldig ømme Kan det bety at eggløsning har vært :) 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...