Gå til innhold

Gjør du utvask av bolig selv når du flytter?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ghostface skrev (2 minutter siden):

Selvsagt, hvem ellers?

Hvem tror du?

Anonymkode: 2ed76...5fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

anelse hva det koster?

Anonymkode: d8a41...170

Det har jeg - har akkurat bestilt flyttevask. Kommer på ca 6.000. Verdt hver eneste krone

Endret av Trult
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trult skrev (3 minutter siden):

Det har jeg - har akkurat bestilt flyttevask. Kommer på ca 6.000. Verdt hver eneste krone

Jeg kommer nok til å gjøre det samme. Hvor stor er boligen din?

Anonymkode: ac9fa...f46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, leier inn et selskap. Jeg jobber hjemmefra og lønnen min avhenger av hvor mye tid jeg bruker på jobb. Hvis jeg jobber mens de vasker, tjener jeg mer enn det jeg sparer på å vaske selv.

Anonymkode: 2bdb4...0c7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser summer som 5-6000 er nevnt her. Det må vel være for veldig små leiligheter ? 🤷‍♀️🤔

Anonymkode: e8b45...93b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Jeg kommer nok til å gjøre det samme. Hvor stor er boligen din?

Anonymkode: ac9fa...f46

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ser summer som 5-6000 er nevnt her. Det må vel være for veldig små leiligheter ? 🤷‍♀️🤔

Min er 75 kvadrat. Vinterhage prises særskilt for 500 kr (er inkludert i prisen på ca 6000)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg (eller vi) flyttet, da boligen var solgt etter en skilsmisse i 2016, leide vi inn et vaskebyrå til å ta flyttevasken. Og det er jeg glad for. Skal jeg flytte igjen, vil jeg gjøre det samme. Av helsemessige årsaker.

Jeg husker ikke prisen eksakt, men det var mellom 3500-4000 kr. Eller var det 4500? Ikke mer enn det. Boligen var på 86 kvadrat.

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vasket selv de gangene jeg har flyttet. Kjedelig og tar ganske lang tid, men jeg er kanskje litt i overkant nøye når jeg vasker etter meg. Her jeg bor nå var det brukt vaskebyrå før jeg flyttet inn. Kan ikke si at jeg er særlig imponert. Jeg er konfliktsky, så klaget ikke under overtakelsen, men jeg har vasket og skrubbet ganske mye etter at jeg overtok. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare flyttet en gang som voksen og da valgte vi meglerfirma som ordet utvask (de hadde samarbeid med vaskebyrå). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flyttet sist i 2018. La ut finnanonsen for huset på mitt anbud og fikk mange anbud. Dette var en to etg enebolig i husmannstil fra 70tallet, 150 kvadrat. Betalte 6000 for alt, med garanti. 

Anonymkode: ae305...5a2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg hatt energi til det, så hadde jeg tatt det selv. Men her i hus er det noe som er verdt å betale for med alt annet flytting innebærer. 

Anonymkode: 03340...3c1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid tatt det selv. Har flyttet mange ganger og aldri fått noen klager, er vel derfor jeg gidder. Hadde jeg bekymret meg for klager på overtagelse hadde jeg nok leid vaskebyrå for å slippe å komme tilbake for å vaske igjen osv. 

har overtatt bolig hvor det har blitt brukt byrå, og kan ikke si jeg har vært imponert. Jeg vet som oftest med engang hvor de ikke har vasket. De tar det som er synlig uten å måtte stå på en stol eller bøye seg ned osv. Sitter likevel langt inne å klage, så har liksom bare vent meg til tanken på at man vasker seg inn. I tillegg synes jeg ofte byråene bruker kvalmende vaskemidler.

Den gangen jeg var mest fornøyd med vask ved innflytting var det en 50 årig dame som hadde vasket selv. Det var helt strøkent. En gammel leilighet som burde vært pusset opp for mange år siden, men hun hadde altså fått den til å skinne så jeg ble helt rørt over mitt eget boligkjøp haha. Så hun har satt standarden for hvordan jeg synes en utvask skal være gjort.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 2.2.2022 den 21.12):

Eller leier du inn flyttevask?

Anonymkode: 2ed76...5fa

Vasker selv. Vaskehjelp sparer jeg til jeg blir gammel og grå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av delene! Har solgt 4 boliger de siste årene og har alltid fått megler til å legge inn en setning i salgsoppgaven og kontrakten at flyttevask ikke vil bli utført (normalt vedlikehold og renhold utføres så klart). Utrolig behagelig å slippe flyttevasken som aldri blir bra nok ;) 

Anonymkode: 4d436...22e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hæ? Vi har et stort hus på 180 kvm. Betalte 4000kr. for 10 timers vask. 400kr. I timen er da helt gjengs, det er timesprisene de tar for vanlig husvask også. 

Anonymkode: b2742...2af

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Blondie65

Jeg har alltid vasket selv (sammen med venner som stiller opp) og har aldri fått klager. Forrige gang jeg solgte var leiligheten tom fordi jeg skulle pusse opp og da vasket jeg et og et rom slik at selve utvasken til flytting kun var overflater.

Utvask er drit kjedelig, men hvis man tar det samtidig som man pakker ned er det faktisk overkommelig.

Jeg tror ikke jeg hadde orket å ta utvask på et helt hus. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på. Leide inn vaskere på en knøttliten leilighet jeg leide, men det var for å slippe at den psyke, griste huseieren kom inn i leiligheten mens jeg var der alene og vaska. Betalte heller 5000kr for å slippe å sette meg selv i en ekkel og ubehagelige situasjon. 

En annen vaska jeg ut selv, brukte en uke, rom for rom, ett rom per dag. Dette var et hus på 90kvm, så det krevde sitt, men utleier var grei å ha med å gjøre, så der slapp man å leie inn noen. Husk å legg dusjen i klor og rense sluk.

Anonymkode: 5b650...ce3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vasket selv, og av og til bedt noen om å hjelpe meg. Aldri vært noe stort problem, synes det er ganske tilfredsstillende å vaske ned tomme rom mens man hører på podcast/lydbok/musikk. 

Anonymkode: c00d1...748

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid vasket ut selv, men neste gang leier jeg inn hjelp. Det har vært helt overkommelig før med leiligheter på max 70kvm, men med et 200kvm hus gidder jeg rett og slett ikke :) Jeg pleier å starte en mnd i forveien samtidig med nedpakking. Går gjennom rom for rom slik at det kun er flater igjen den siste uka 👍🏻

Anonymkode: f8add...7c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...