AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #1 Del Skrevet 2. februar 2022 Jeg er gravid uke 18+5, og var på ultralyd på sykehuset her om dagen. Der ble jeg anbefalt å drikke et glass Biola eller annen syrnet melk om dagen fordi det skulle være bra for baby - men jeg kan ikke huske hva det skulle være bra for 😅 Noen her som vet? Anonymkode: a44d6...a0a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #2 Del Skrevet 2. februar 2022 Jod. Men Biola er ikke beviselig bra for deg, så å si at det er sunt er litt som å anbefale meditasjon. Uten vitenskapelig grunnlag. Melkeprodukter har uheldige innholdsstoffer så jeg, personlig, foretrekker å få i meg jod fra tang. Men, igjen, forskning på mat er helt i startgropen så fasiten vet ingen. (myndigheter i land med mye melkeproduksjon tenderer til å si at melk er kjempesunt og myndigheter i land med mye tangproduksjon tenderer til å si at tang er kjempesunt, så her får en bare ta alt med en klype salt. Intet er altså bevist) Anonymkode: 28445...77c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #3 Del Skrevet 2. februar 2022 Youghurt og biola gir kalsium og jod på en måte mange nordmenn synes er grei å få i seg. Det er bra for baby. I tillegg er det bra for tarmene dine. Anonymkode: 51ce9...579 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #4 Del Skrevet 2. februar 2022 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Jod. Men Biola er ikke beviselig bra for deg, så å si at det er sunt er litt som å anbefale meditasjon. Uten vitenskapelig grunnlag. Melkeprodukter har uheldige innholdsstoffer så jeg, personlig, foretrekker å få i meg jod fra tang. Men, igjen, forskning på mat er helt i startgropen så fasiten vet ingen. (myndigheter i land med mye melkeproduksjon tenderer til å si at melk er kjempesunt og myndigheter i land med mye tangproduksjon tenderer til å si at tang er kjempesunt, så her får en bare ta alt med en klype salt. Intet er altså bevist) Anonymkode: 28445...77c AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Youghurt og biola gir kalsium og jod på en måte mange nordmenn synes er grei å få i seg. Det er bra for baby. I tillegg er det bra for tarmene dine. Anonymkode: 51ce9...579 Tusen takk for svar 😊 Anonymkode: a44d6...a0a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #5 Del Skrevet 2. februar 2022 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Jeg er gravid uke 18+5, og var på ultralyd på sykehuset her om dagen. Der ble jeg anbefalt å drikke et glass Biola eller annen syrnet melk om dagen fordi det skulle være bra for baby - men jeg kan ikke huske hva det skulle være bra for 😅 Noen her som vet? Anonymkode: a44d6...a0a Det er tidligere vist at biola kan børe forebyggende for barneeksem. https://forskning.no/ntnu-allergi-bakterier/biola-forebygger-barneeksem/835652 Anonymkode: ed4af...889 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #6 Del Skrevet 3. februar 2022 Forebygger eksem, ja. Anonymkode: b6340...953 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #7 Del Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 2.2.2022 den 21.23): Det er tidligere vist at biola kan børe forebyggende for barneeksem. https://forskning.no/ntnu-allergi-bakterier/biola-forebygger-barneeksem/835652 Anonymkode: ed4af...889 AnonymBruker skrev (På 3.2.2022 den 2.07): Forebygger eksem, ja. Anonymkode: b6340...953 Jeg drakk mye Biola når jeg var gravid pga dette. Baby endte med eksem og melkeproteinallergi 😆 Anonymkode: 43b93...51e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå