Gå til innhold

I Polen drar de munnbindet under nesa

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en søster som nylig var i Polen og hun kan fortelle at så og si alle der gikk rundt med munnbind under nesa. Både vanlige folk, butikkansatte, servitører osv.

Det var også en gooood del som dro maska under haka. Hun sa det var ekstra synlig da alle der har veldig store neser i tillegg. Hun viste videoer fra hun gikk rundt på trikken, butikken, kjøpesenter o.l. og det var urovekkende at så og si alle gikk med munnbind under nesa! Også ansatte!

Synes vi i Norge sånn sett er mye flinkere til å bruke den riktig. Munnbind dratt under nesa har jeg hørt øker sjansen for smitte betraktelig! 

Anonymkode: 2415b...9c3

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Hva er poenget med denne tråden? Snakke skitt om polakker? 
Mange i Norge bruker munnbind på akkurat samme måte, men det vil du kanskje ikke se? 

Anonymkode: d2f63...9bd

• Liker 7
Skrevet

Det gjør de da i mange land, ikke spesielt for Polen. De bruker munnbind fordi de må, ikke fordi de vil.

Anonymkode: 7dcf0...5bf

• Liker 9
Skrevet

Jeg har sett en del østeuropeere som bruker munnbindet under nesa. De skulle visst hvor idiotisk det så ut så hadde de vel tatt det på ordentlig. I starten var det endel slikt het i Norge og, men så var det tv-innslag om hvordan man tar det på riktig osv og etter en stund synes jeg det ble bedre. 

Anonymkode: ba4d4...65c

• Liker 1
Skrevet

Mange gamlinger her i Norge gjør også det... 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

I Polen drar de munnbindet under nesa

og

i Kina spiser de hund.

You figure !

Anonymkode: 5407f...644

• Liker 2
Skrevet

Også sett noen av dem i Norge, nesten alltid gamle menn.

Jeg tror de fleste vet hvordan de skal bruke munnbind riktig, de gir bare faen. 

Hvis mange gjør det samme så er et jo kultur for det, og det smitter enda raskere enn et virus.

Akkurat som det her er kultur for å ha det over nesa, folk ville raskt følt seg som dumme om det gjorde det på en annen måte. Det trenger de ikke gjøre i Polen.

Anonymkode: 5868e...e3f

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet

Hva fader var det jeg just leste?!?! Må være tulletråd.

Skrevet

Et eldre par jeg så på butikken i går, hadde begge munnbindet under haka. Så komisk ut. De var helnorske, hørte de snakke perfekt norsk, begge to. 

Anonymkode: f1c19...175

Skrevet

Noen gjør det kanskje når de ikkeer så nærme andre mennesker som 1 meter?

308526-3x2-article620.jpg?A1686

53603339_303.jpg

35219886.jpg?chk=5C2453

Anonymkode: 576ba...0b8

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Et eldre par jeg så på butikken i går, hadde begge munnbindet under haka. Så komisk ut. De var helnorske, hørte de snakke perfekt norsk, begge to. 

Jeg har også sett mange gjøre dette. Er det fordi de tenker de skal ha munnbindet klart hvis de ikke klarer å holde meteren? Eller er det bare for syns skyld, fordi de ikke orker å ha det på? Syns det er egoistisk.. Hvis jeg derimot ser noen helt uten munnbind nå, så er det ungdommen, og det er jo blant de det er mest smitte nå, - i skolene. Best å gå milevis omkrets rundt dem🙄 Sist jeg handlet var det forresten bare én person i butikken uten munnbind, og det var en politimann, i uniform..

Anonymkode: 0a675...117

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det fordi de tenker de skal ha munnbindet klart hvis de ikke klarer å holde meteren?

Det kan godt være mulig.

Anonymkode: 576ba...0b8

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har også sett mange gjøre dette. Er det fordi de tenker de skal ha munnbindet klart hvis de ikke klarer å holde meteren? Eller er det bare for syns skyld, fordi de ikke orker å ha det på? Syns det er egoistisk.. Hvis jeg derimot ser noen helt uten munnbind nå, så er det ungdommen, og det er jo blant de det er mest smitte nå, - i skolene. Best å gå milevis omkrets rundt dem🙄 Sist jeg handlet var det forresten bare én person i butikken uten munnbind, og det var en politimann, i uniform..

Det paret jeg så, tok munnbindet ordentlig på da de gikk i kassen for å betale. Er vel en slags logikk for dem i det, men de var nærmere enkelte kunder enn en meter før de kom til kassen. 

Haha, ja ordensmakten går foran som et godt eksempel! 🙄

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.2.2022 den 14.19):

En polsk medarbeider fra mitt firma forklarte at de ikke har tiltro til myndighetene. Han skulle ikke i testes når han kom tilbake til Norge, selv ikke på oppfordring fra øverste leder. Han skulle gå i sin egen isolasjon. Han var også veldig stolt over at det går an å unngå munnbindpåbudet på flyreiser hvis man spiser. Så han spiste hele veien fra polen til Norge. Dette er en av grunnene til at jeg ikke klarer å ta vaksinemostandere privat. Snakk om barn i trassalderen. 

• Liker 1
Skrevet
jokke1 skrev (38 minutter siden):

En polsk medarbeider fra mitt firma forklarte at de ikke har tiltro til myndighetene. Han skulle ikke i testes når han kom tilbake til Norge, selv ikke på oppfordring fra øverste leder. Han skulle gå i sin egen isolasjon. Han var også veldig stolt over at det går an å unngå munnbindpåbudet på flyreiser hvis man spiser. Så han spiste hele veien fra polen til Norge. Dette er en av grunnene til at jeg ikke klarer å ta vaksinemostandere privat. Snakk om barn i trassalderen. 

I Polen har de innført abortnekt selv om kvinner er voldtatt eller barn utsatt for incest.  Er gravide kvinner døende selv om barnet er halvdødt inne heller får hun heller ikke da tatt abort.  Mor skal dø med barnet.   Det sier mye om landet om hvorfor de oppfører seg slik de gjør. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Djungelvrål skrev (33 minutter siden):

I Polen har de innført abortnekt selv om kvinner er voldtatt eller barn utsatt for incest.  Er gravide kvinner døende selv om barnet er halvdødt inne heller får hun heller ikke da tatt abort.  Mor skal dø med barnet.   Det sier mye om landet om hvorfor de oppfører seg slik de gjør. 

Uff, trist å høre.. Kan jo skjønne at en mister tillit, men må jo gå an å åpne nettleseren og holde seg informert om resten av verden selv om de som styrer ens eget land gjør store feil ellers. 

Skrevet

Er det fortsatt munnbind påbud? er det ikke bare anbefalt hvis du IKKE kan holde avstand? 

Bruker bare munnbind på fly nå, på butikker og kjøpesenter klarer en fint å holde avstand.

Anonymkode: 2d58c...bea

Skrevet

Jeg bor i Polen og kan bekrefte at mange går med munnbind under nesen. Mange er også veldig flinke. Min favoritt derimot er når de bruker munnbind som øyemaske på fly eller når munnbindet er brettet som en avlang stripe som såvidt dekker underleppa

Anonymkode: c9537...528

• Hjerte 1
Skrevet

Tråden er ryddet for latterliggjøring

-Safiye, mod

• Opprett ny...