AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #1 Skrevet 2. februar 2022 skal gjøre en lang historie kort, men min kjæreste og jeg har vært sammen i ni mnd. Forholdet startet fint helt fint, frem til jeg fant ut han hadde vært utro med to damer, ei han bare pulte, mens hun andre var en venn og de var på turer etc. Dette pågikk i løpte av de fire første mnd. Dette knuste meg hardt å oppdage og i hele høst og vinter har jeg prøvd å bygge tillitt. Slitsom for han og for meg. Vi har delt posisjon med hverandre som endel av dette. Men i går oppdaget jeg at han hadde lagt fra seg tlf hjemme og var borte i flere timer (vi bor ikke sammen, men bor kun fem min fra hverandre) Etterpå sa han at han hadde gått seg en tur, men etterhvert kom det frem at han var ute å gikk tur med en kvinnelig kollega. Jeg føler meg skuffet og sviktet. Jeg vet ikke om det er sant, han vil ikke si hvem han gikk tur med fordi de visstnok snakket om en annen kollega han ville drøfte med henne. Han er redd jeg kontakter henne for å få bevis, derfor vil han ikke si hva hun heter. Jeg synes det er så vanskelig å gjøre det slutt med han pga dette. Han sier han møtte henne bak min rygg fordi jeg hadde kommet til å blitt svært mistenksom om han hadde vært ærlig. Kanskje bedre med tilgivelse enn tillatelse? Hva bør jeg gjøre? Anonymkode: 25459...109
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #2 Skrevet 2. februar 2022 Herregud. Hvorfor gidder du dette? Det er bare å gå, han kommer ikke til å gi seg. Anonymkode: 51913...d04 26
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #3 Skrevet 2. februar 2022 En som har vært utro 2 ganger i løpet 9 måneder og som du mistenker gjør det igjen… Han hadde jeg ikke samlet på. Du fortjener bedre! Anonymkode: 33b62...f9f 8 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #4 Skrevet 2. februar 2022 Så lenge du trives med en som juger til deg, går bak ryggen din og puler andre er dette en kamel du må svelge. Når han har hvert utro 2 ganger på 9 måneder er dette ikke liv laga. Han misbruker deg og veit han slipper unna. Du har tross alt tilgitt hans sexeventyr allerede. Anonymkode: 0c449...6e7 2
Gjest Elder Millennial Skrevet 2. februar 2022 #5 Skrevet 2. februar 2022 Høres ikke ut som dere har det beste fundamentet for ett videre forhold spør du meg? Hvis du føler det var dråpen så synes jeg faktisk du skulle gjøre det slutt. Du fortjener bedre, du vet det du også, sånn innerst inne❤️
Nymerïa Skrevet 2. februar 2022 #6 Skrevet 2. februar 2022 Hvis du har tenkt å fortsette dette så tror jeg bare du må innse at dere har et åpent forhold. I hvert fall for hans del. Det vil spare deg for skuffelser. 3
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #7 Skrevet 2. februar 2022 Delt posisjon? Anonymkode: 1cef9...936
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #8 Skrevet 2. februar 2022 Du er sikker på at dere begge oppfatter dette som utroskap? Dersom to personer som dater ikke sammen avtaler og enes om å ikke date eller ligge med andre så er det selvsagt helt ok å ha sex med andre. At den ene parten tenker at det ikke er ok betyr intet - partner er ikke tankeleser. At dere har avtalt å date eller være et par innbetfatter ikke monogami. Det avtaler man for seg. Så: var dere enige om å ikke ha sex med andre? Det er første spørsmål. Det andre er: hva har du med hvem han går tur med å gjøre? Selvsgat kna han gå tur med hvem han vil, selv om det er 35 pene kvinner. Hans venner - hans valg. Han kan dra hjem til dem, intåvitere dem på party, dra på vennetur og hyttetur og du har like lite å si om det som om kompisene hans. Dette er ikke Afghanistan og typen din er ikke en dame i burka. Kontroll av bekjente er aldri ok. Anonymkode: dd895...901 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #9 Skrevet 2. februar 2022 Han der gir det overhodet ikke det forholdet du vil ha. Gå. Det finnes så mye bedre menn der ute. Du fortjener ikke å bli behandlet sånn. Anonymkode: 368da...4cc
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #10 Skrevet 2. februar 2022 Tur med kollega - OK. Mer enn OK! I seg selv, iallfall. Å skjule tur med kollega etter man har vært utro og er på det stedet hvor man må ofre litt for å gjenreise tilliten - ikke bra. Å ikke ville si navnet når man blir tatt i det, fordi kollegaen drøfter en annen kollega - bullshit. Hva kolleger sier om andre kolleger er en vanlig samtale hos oss 😅 Så trenger man selvsagt ikke utlevere hva venner sier, men vanligvis så går det an å si til en kjæreste at jeg møtte Sigrid i dag, punktum. Jeg forteller ikke kjæresten min om alle de personlige og intime problemene til vennene mine, men jeg trenger ikke skjule at jeg har møtt dem liksom. Anonymkode: 3c199...cdc 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #11 Skrevet 2. februar 2022 Et forhold som starter med utroskap er dødsdømt. De første månedene/det første året skal bare være kos og kjærlighet. Du kommer aldri til å ha tillit til ham igjen, og det synes jeg ærlig talt ikke du burde ha heller. Det fortjener han ikke. Med forbehold om at dere begge er inneforstått med at dere har et forhold og ikke bare "dater". Anonymkode: 30367...077 1 1
Queen of the North Skrevet 2. februar 2022 #12 Skrevet 2. februar 2022 Du trenger ikke en god grunn til å gjøre det slutt. Det holder at du ikke ønsker å være i forholdet lengre. Hvorfor er irrelevant. Du trenger ikke å vente på å få bekreftet nytt utroskap for å gå. Hvis du vil gå så går du. Hvis du ønsker å være sammen med en du har vanskelig for å stole på- så blir du. Hvis jeg må ytre ett synspunkt om hva du burde gjøre - det er enklere å gjøre det slutt før det går enda lengre og du blir mer nedbrutt. Men det er ditt liv, du må leve med valgene dine - men gjør valget basert på hva du ønsker å ha i livet ditt - ikke basert på hva som er enklest og gir minst reaksjon.
WonderWomaan Skrevet 3. februar 2022 #13 Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): skal gjøre en lang historie kort, men min kjæreste og jeg har vært sammen i ni mnd. Forholdet startet fint helt fint, frem til jeg fant ut han hadde vært utro med to damer, ei han bare pulte, mens hun andre var en venn og de var på turer etc. Dette pågikk i løpte av de fire første mnd. Dette knuste meg hardt å oppdage og i hele høst og vinter har jeg prøvd å bygge tillitt. Slitsom for han og for meg. Vi har delt posisjon med hverandre som endel av dette. Men i går oppdaget jeg at han hadde lagt fra seg tlf hjemme og var borte i flere timer (vi bor ikke sammen, men bor kun fem min fra hverandre) Etterpå sa han at han hadde gått seg en tur, men etterhvert kom det frem at han var ute å gikk tur med en kvinnelig kollega. Jeg føler meg skuffet og sviktet. Jeg vet ikke om det er sant, han vil ikke si hvem han gikk tur med fordi de visstnok snakket om en annen kollega han ville drøfte med henne. Han er redd jeg kontakter henne for å få bevis, derfor vil han ikke si hva hun heter. Jeg synes det er så vanskelig å gjøre det slutt med han pga dette. Han sier han møtte henne bak min rygg fordi jeg hadde kommet til å blitt svært mistenksom om han hadde vært ærlig. Kanskje bedre med tilgivelse enn tillatelse? Hva bør jeg gjøre? Anonymkode: 25459...109 Altså, når han allerede har rukket å kjøre på med så mange damer bak din rygg...da er det på tide å gjøre det slutt. Skaff deg selv respekt å gå. Blir du ikke FLAU av å være sammen med en slik idiot? Jeg hadde skammet meg av å ha en slik kjæreste.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #14 Skrevet 3. februar 2022 Slik hadde jeg gjort det: 1. Hadde dollet meg skikkelig opp. Han må vite hva han taper. Og men er suckers når det gjelder damer som er dollet opp. 2. Møtt han face to face. Om han hadde prøvd klemme/kysse meg så hadde jeg trukket meg unna og sagt "hold avstand takk" 3. Han hadde vel begynt å lure hva faen som skjer, men jeg hadde sett på han og spurt "du, hvordan hadde du egentlig likt at jeg holdt på med mange andre menn slik du har holdt på og holde på med andre damer bak min rygg?" Han hadde nok begynt å si han ikke holder på med andre damer og kommet med tusen unnskyldninger men da hadde jeg sagt "Kan du bare kutte ut med alle disse unnskyldningene dine og svare på det jeg spurte om? HVORDAN hadde du likt om jeg hadde holdt på med mange menn bak din rygg slik du gjør??! Bare svar meg" Hadde ventet på svar. Han hadde sikkert begynt å manipulere, smooth talking osv osv 4.Så hadde jeg sagt "Det er slutt mellom oss nå, kos deg med damene du ligger med" Og så hadde jeg gått. Om han hadde fulgt etter så hadde jeg sagt "Vi er fremmede fra nå av, ikke snakk til meg mer, ikke kontakt meg mer, bare gå" 5. Jeg hadde slettet, blokkert og tatt meg en lang varm dusj hjemme, funnet snacks og skrudd på en film eller noe så jeg kunne grine for meg selv til jeg føler meg bedre Anonymkode: 2d3bc...78f
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #15 Skrevet 3. februar 2022 14 hours ago, AnonymBruker said: Du er sikker på at dere begge oppfatter dette som utroskap? Dersom to personer som dater ikke sammen avtaler og enes om å ikke date eller ligge med andre så er det selvsagt helt ok å ha sex med andre. At den ene parten tenker at det ikke er ok betyr intet - partner er ikke tankeleser. At dere har avtalt å date eller være et par innbetfatter ikke monogami. Det avtaler man for seg. Så: var dere enige om å ikke ha sex med andre? Det er første spørsmål. Det andre er: hva har du med hvem han går tur med å gjøre? Selvsgat kna han gå tur med hvem han vil, selv om det er 35 pene kvinner. Hans venner - hans valg. Han kan dra hjem til dem, intåvitere dem på party, dra på vennetur og hyttetur og du har like lite å si om det som om kompisene hans. Dette er ikke Afghanistan og typen din er ikke en dame i burka. Kontroll av bekjente er aldri ok. Anonymkode: dd895...901 Her klarer du faktisk å være nyansert noe ingen av de andre kvinnene her som umiddelbart kommer med «du fortjener bedre», «han er ikke noe å samle på» femcelsnakket sitt. Opp igjennom årene så må jeg si det hører med til en sjeldenhet at jenter som er venner eller bekjente av meg ikke har ligget med flere menn samtidig helt inn til oppløpssiden av et forhold starter. Dette er helt normalisert for kvinners del, men om menn gjør det er du horeunger og grisegutter som ikke bryr seg. Dette gjelder dog attraktive jenter som kan velge i menn. Skjønner at det ikke vil være det samme for noen som ikke like lett får menn. Anonymkode: 67951...161
MacadamiaNut Skrevet 3. februar 2022 #16 Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Her klarer du faktisk å være nyansert noe ingen av de andre kvinnene her som umiddelbart kommer med «du fortjener bedre», «han er ikke noe å samle på» femcelsnakket sitt. Opp igjennom årene så må jeg si det hører med til en sjeldenhet at jenter som er venner eller bekjente av meg ikke har ligget med flere menn samtidig helt inn til oppløpssiden av et forhold starter. Dette er helt normalisert for kvinners del, men om menn gjør det er du horeunger og grisegutter som ikke bryr seg. Dette gjelder dog attraktive jenter som kan velge i menn. Skjønner at det ikke vil være det samme for noen som ikke like lett får menn. Anonymkode: 67951...161 Gratulerer med forumets teiteste unnskyldning🥇 2
Gjest CamillaCollett Skrevet 3. februar 2022 #17 Skrevet 3. februar 2022 Dette er det du får med ham, ikke noe annet. Nå kan du velge om du vil fortsette å ha det slik i flere år framover, eller om du vil finne på noe bedre.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #18 Skrevet 3. februar 2022 Hvorfor i all verden vil DU bygge tillit til denne svikefulle mannen som trengte bare 4 mndr på å lure deg ? Hvis det var noen som skulle bygge tillit så var det han. Han er totalt ubrukelig og upålitelig Anonymkode: 36ab5...99d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå