Gå til innhold

Venninne har flyttet fra byen. Gadd ikke si hade engang

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner jeg er veldig skuffet.  En venninne jeg har hatt her har bare sagt opp jobben sin og flyttet til et annet sted. Hun har ikke engang orket å ta kontakt for et siste treff før hun flyttet.  Jeg har hørt alt fra andre og ikke henne selv.  At hun sa opp, fått ny jobb og at hun var innom jobb for å hente tingene sine.  Skuffende at hun ikke ser selv hvor kjipt gjort det er.   Vi har ikke kranglet eller hatt en diskusjon.

Ville dere sagt noe?  

Anonymkode: a982c...fde

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje hun har slitt med noe som du ikke engang har lagt merke til? Dette handler neppe om deg. 

Anonymkode: 0d706...bf0

• Liker 46
Skrevet

Støtter den over her. Det er jo sannsynlig at det er en grunn til at det ble gjort sånn? Jeg ville sjekket ut med henne jeg, før du svartmaler henne for mye. Det kan jo være at hun hadde en god grunn for det?

Jeg hadde sendt en melding jeg. En åpen, hyggelig melding. Hun må selv få velge om hun ønsket å dele grunnen med deg 😊

Anonymkode: f1145...fe0

• Liker 8
Skrevet

Hun har tatt kontakt med kollegaer og andre som hun ikke er venn med en gang, så er ikke sånn at hun ikke er i stand til å møte noen. Ganske fysisk aktiv har hun også vært.  

Anonymkode: a982c...fde

• Liker 1
Skrevet

Kjenner jeg hadde blitt helt svett om jeg måtte ha annonsert alle store avgjørelser i livet mitt til _alle_. Jeg hadde definitivt glemt noen, uavhengig av venn, bekjent, en tante, en kollega.. Ja, uansett. Men nå giftet jeg meg også uten at det var særlig mange som visste det. Liker ikke å bruke sosiale medier for å skulle annonsere ting, har heller bare fortalt om det i naturlige settinger (feks hvis jeg har sendt meldinger med, vært sammen med el).

Det var flere nye kollegaer (som jeg kun hadde jobbet med i 2 måneder) som visste om at jeg skulle gifte meg, enn slektninger IG venner. Bryllupet skjedde raskt etter det var besluttet.

• Liker 6
  • Hjerte 3
Skrevet

Kanskje hun ville unngå reaksjonen din? Kanskje hun kun fortalte det til folk som ikke brydde seg så mye og de som måtte vite det. 

Anonymkode: a57dc...77d

• Liker 3
Skrevet

Siden det er en venninne så bør du jo kunne spørre henne om hvorfor. Det er du som vet hvordan kommunikasjon mellom dere er. Jeg kan iallefall snakke med mine venninner.

Men jeg ville startet med nettopp det, spørre om hvorfor hun har valgt flytte så brått, ikke begynne med å snakke om hvordan dette sårer deg.

Anonymkode: 216fc...392

• Liker 3
Skrevet

At du reagerer som du gjør sier vel sitt til hvorfor hun ikke sa noe til deg.. Jeg har også hatt en venninne som plutselig flyttet til en annen by og jeg fikk høre det av andre. Falt meg ikke inn å lage innlegg her - jeg kontaktet istedet venninnen min som flyttet ♥️ Vi har et supert forhold den dag i dag, tross avstand. 

Anonymkode: ec87a...17f

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

At du reagerer som du gjør sier vel sitt til hvorfor hun ikke sa noe til deg.. Jeg har også hatt en venninne som plutselig flyttet til en annen by og jeg fikk høre det av andre. Falt meg ikke inn å lage innlegg her - jeg kontaktet istedet venninnen min som flyttet ♥️ Vi har et supert forhold den dag i dag, tross avstand. 

Anonymkode: ec87a...17f

What the fuck? Hva feiler deg?

Anonymkode: 93143...0d0

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Kjenner jeg hadde blitt helt svett om jeg måtte ha annonsert alle store avgjørelser i livet mitt til _alle_. Jeg hadde definitivt glemt noen, uavhengig av venn, bekjent, en tante, en kollega.. Ja, uansett. Men nå giftet jeg meg også uten at det var særlig mange som visste det. Liker ikke å bruke sosiale medier for å skulle annonsere ting, har heller bare fortalt om det i naturlige settinger (feks hvis jeg har sendt meldinger med, vært sammen med el).

Det var flere nye kollegaer (som jeg kun hadde jobbet med i 2 måneder) som visste om at jeg skulle gifte meg, enn slektninger IG venner. Bryllupet skjedde raskt etter det var besluttet.

Du har rett det er helt uvanelig og fortelle venner at du skal flytte eller at du er gravid eller til og med høygravid 😂

Og det er alle vi andre som er rare fordi man ikke blir fortalt.  Jeg synes synd på din foreldre og din nær familie.

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du har rett det er helt uvanelig og fortelle venner at du skal flytte eller at du er gravid eller til og med høygravid 😂

Og det er alle vi andre som er rare fordi man ikke blir fortalt.  Jeg synes synd på din foreldre og din nær familie.

"vi reagere på at det ikke blir fortalt.

Skrevet

Det er ikke en venninne, ikke klart å si ifra på 3 mnd og bare stikker av uten å si ifra, jeg hadde ikke gjort noe annet enn å kutte henne ut, hadde heller ikke (noe hun antalgvis aldri kommer til å gjøre) og vært intressert i ta opp kontakten.

Det der er bare så respektløst og ikke noe man bare glemmer..

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er ikke en venninne, ikke klart å si ifra på 3 mnd og bare stikker av uten å si ifra, jeg hadde ikke gjort noe annet enn å kutte henne ut, hadde heller ikke (noe hun antalgvis aldri kommer til å gjøre) og vært intressert i ta opp kontakten.

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

"om hun hadde prøvd å tatt opp kontakten igjen, sånt gjør man bare ikke.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Har aldri sagt det er uvanlig. Jeg sa bare at jeg ikke har for vane å bruke sosiale medier for å annonsere store begivenheter i livet mitt. Alle som er viktig for meg, har uansett i løpet av de månedene et svangerskap har vart - fått vite at jeg er gravid 😊

Jeg er glad jeg har venner som ikke automatisk tenker at jeg har sur på dem/har noe i mot dem/er slem om noe skulle skje i livet mitt, som de tenker de har rett på å få vite umiddelbart. De vet de kan ta kontakt med meg, på samme måte som jeg kan ta kontakt med dem 😊

Jeg er glad jeg har venner og familie som ikke blir så sur for at jeg ikke plukker opp telefonen og ringer alle i tur og orden når noe stort skal skje 😅

Men vi er alle forskjellige! 

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

Husk på at vi alle har våre kamper å kjempe, og at du aldri kan vite hvordan andre har det. Selv ikke hvor godt du kjenner de. Selv ikke de nærmeste som bestevenn, barnet ditt, moren din, broren din, bestefaren din osv. 

Jeg ville tatt kontakt og spurt hvordan det går, og at du ble litt sjokkert da du fikk vite det. Og spør om det går bra. 

Er ikke alltid man orker å prate om privatlivet sitt. 

Anonymkode: 63112...f0c

• Liker 2
Skrevet

Jeg gadd ikke å lese, "venninnen" oppførsel er normalt og det er helt normalt å reagere på det.

Nå vet ts at det ikke er en venninne og kan gå videre, hun er ikke å stole på. Man behandler ikke viktige personer i ditt liv på den måten og det er helt utrolig at enkelte forsvarer "venninnen", og mener at ts har rar fordi hun blir lei seg over en person hun anså som en venninne og som har oppført seg helt ufyselig.

Mine tanker går til ts :klemmer:

• Liker 3
Skrevet

Husk på at vi alle har våre kamper å kjempe, og at du aldri kan vite hvordan andre har det. Selv ikke hvor godt du kjenner de. Selv ikke de nærmeste som bestevenn, barnet ditt, moren din, broren din, bestefaren din osv. 

Jeg ville tatt kontakt og spurt hvordan det går, og at du ble litt sjokkert da du fikk vite det. Og spør om det går bra. 

Er ikke alltid man orker å prate om privatlivet sitt. 

Anonymkode: 63112...f0c

Man behøver ikke fortelle alt, men en minste ting er fortelle at man skal flytte, på de 3 mnd oppsigelsen klarte hun og fortelle "alle" uten om ts, selfølegelig reagere ts på det, og blir lei seg og skuffet, og det er ikke ts som skal krype ned her og ta kontakt, men "venninnen", noe hun selvsagt ikke kommer å gjøre og hun kommer ikke til å svare på en melding, Hun burde å ha dårlig samvitighet, noe hun antaligvis ikke har. Det er ikke alle som er alrighte mennesker, og hun er en av de.

Bare å kaste henne til søppla som hun kastet deg i søpla.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Har aldri sagt det er uvanlig. Jeg sa bare at jeg ikke har for vane å bruke sosiale medier for å annonsere store begivenheter i livet mitt. Alle som er viktig for meg, har uansett i løpet av de månedene et svangerskap har vart - fått vite at jeg er gravid 😊

Jeg er glad jeg har venner som ikke automatisk tenker at jeg har sur på dem/har noe i mot dem/er slem om noe skulle skje i livet mitt, som de tenker de har rett på å få vite umiddelbart. De vet de kan ta kontakt med meg, på samme måte som jeg kan ta kontakt med dem 😊

Jeg er glad jeg har venner og familie som ikke blir så sur for at jeg ikke plukker opp telefonen og ringer alle i tur og orden når noe stort skal skje 😅

Men vi er alle forskjellige! 

Hvorfor snakker du om sosiale medier for?

Har du lest noe jeg ikke har lest?

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor snakker du om sosiale medier for?

Har du lest noe jeg ikke har lest?

🙄

Fordi jeg selv nevnte at jeg ikke har for vane å annonsere store begivenheter i mitt liv via sosiale medier. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

🙄

Fordi jeg selv nevnte at jeg ikke har for vane å annonsere store begivenheter i mitt liv via sosiale medier. 

Men det er jo ikke snakke om det.. Og det er en HEL annen diskusjon..

Totalt uvesentlig i denne tråden her.

• Liker 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...