AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #1 Skrevet 2. februar 2022 Jeg har normal bevegelighet, men er bare nummen (minner om når man er ute lenge i kulda og mister litt følelsen) og det prikker en del. Det kom plutselig i dag og har vart flere timer nå. Ville du oppsøkt legevakt i kveld eller bare tatt det hos fastlege hvis det ikke går over? Jeg kan prate, smile og løfte hehe Anonymkode: 360fe...dd6
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #2 Skrevet 2. februar 2022 Burde få det sjekket ut. Kan være alt fra nerve i klem til blodpropp. Når det ikke går over etter en god tid og bevegelse. Så ville jeg ha fått det sjekket ut hos fastlegen i morgen. Anonymkode: 088d0...674
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #3 Skrevet 2. februar 2022 Må legge til; Er det hevelse og fargeendring, temperaturendring på huden og andre symptomer ellers så drar man så klart på legevakten i kveld. For da er det i alle fall alvorlig. Men om det er bare litt nummen i lengre tid, så ville jeg ha gått for å ringe fastlegen i morgen også får de ta en vurdering på hva som er best. De avgjør om det blir akutt time, legevakt eller at du må "vent og se det an". Anonymkode: 088d0...674
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #4 Skrevet 2. februar 2022 Jeg opplevde akkurat det samme for noen år siden. Viste seg å være MS hos meg.. Du burde få det sjekket ut, masse lykke til😊 Anonymkode: 0555d...65c
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #5 Skrevet 2. februar 2022 Takk for svar ☺️ Jeg er litt bekymra siden jeg aldri har opplevd noe sånn før, men samtidig er jeg dessverre en av dem som er redd for å belaste helsevesenet med noe som "sikkert ikke er noe" uansett. Dårlig holdning, jeg vet. Men det skader vel kanskje ikke å ringe legevakta? Er så redd for at de bare skal bli sint på meg for at jeg plager dem. Haha huff. Men hvis jeg ringer så kan jo de få avgjøre det da... Hm. Skal spise litt også får jeg se Anonymkode: 360fe...dd6
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #6 Skrevet 2. februar 2022 Hvor i beinet? Hele beinet? Hvordan er formen din, har du hatt ryggproblematikk før? Legevakten blir ikke sinte når du ringer (da er det i såfall ikke deg det er noe galt med), men de spør nok "de riktige spørsmålene" for å avgjøre hvor mye det haster. Jeg har opplevd å miste følelsen i både tær og fingre, og det har ikke vært farlig - en naprapat har fikset muskuløse problemer i området som har klemt på nerver. Men hele bein har jeg ikke opplevd, og hvis du er veldig urolig så skader det ikke å ringe legevakta eller fastlegen i morgen. Anonymkode: 0e7fa...3c9
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #7 Skrevet 2. februar 2022 Du bør sjekkes for HNPP eller annen nevropati. Anonymkode: de5bb...e91
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #8 Skrevet 2. februar 2022 "Alle" kjenner det prikker/iler/er numment her eller der på et eller annet tidspunkt i livet. Det er som regel helt ufarlig, men tommelfingerregel er jo å sjekke det ut hvis det varer over flere dager (et par uker), eller kjappere hvis du har tilleggssymptomer. Anonymkode: 93bdf...fe7
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #9 Skrevet 2. februar 2022 Ring legevakten! De er der for å svare på slike spørsmål! Folk her inne kan du ikke stole på fordi du ikke vet hvilke fagkompetanser folk sitter med! Anonymkode: 883bf...3a9 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #10 Skrevet 2. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ring legevakten! De er der for å svare på slike spørsmål! Folk her inne kan du ikke stole på fordi du ikke vet hvilke fagkompetanser folk sitter med! Anonymkode: 883bf...3a9 Mener du seriøst at man skal ringe legevakten fordi man er nummen i et bein? DÆVEN. Gjør du virkelig det selv? Det er på ingen måte en akuttsituasjon å være litt nummen hvis formen ellers er fin.... Anonymkode: 93bdf...fe7
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #11 Skrevet 2. februar 2022 TS her. Ringte legevakta, som tok meg veldig på alvor, men beroliget meg med at jeg kan sove trygt i natt og oppsøke hjelp i morgen hvis det vedvarer ☺️ Jeg har blodpropp i familien, så kom etterhvert frem til at det er bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite, når jeg er så usikker. Skjemtes litt da jeg ringte, men sykepleieren sa at det var helt riktig av meg. Så vet dere det 😄 takk for svar Anonymkode: 360fe...dd6
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #12 Skrevet 2. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg opplevde akkurat det samme for noen år siden. Viste seg å være MS hos meg.. Du burde få det sjekket ut, masse lykke til😊 Anonymkode: 0555d...65c Hadde du andre symptomer? Hvordan har det gått med deg siden? Er du redd? Jeg har også nummeret og iling ene benet, til og fra i ca. 3 mnd, hadde et par merkelige svimmelhetsanfall rett før dette med benet. Tok bare blodprøver ifm svimmelheten, nevnte ikke noe om beinet jeg. Anonymkode: 508d0...43b
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #13 Skrevet 2. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Mener du seriøst at man skal ringe legevakten fordi man er nummen i et bein? DÆVEN. Gjør du virkelig det selv? Det er på ingen måte en akuttsituasjon å være litt nummen hvis formen ellers er fin.... Anonymkode: 93bdf...fe7 Man kan ringe legevakten uten at ting nødvendigvis er akutt! Og det er bedre å ringe de, enn å høre på ufaglærte her inne! Og joda, alle går som ufaglærte her når det kommer til helsepersonell siden det ikke er lov å utgi seg for det her inne! Anonymkode: 883bf...3a9
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #14 Skrevet 2. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har normal bevegelighet, men er bare nummen (minner om når man er ute lenge i kulda og mister litt følelsen) og det prikker en del. Det kom plutselig i dag og har vart flere timer nå. Ville du oppsøkt legevakt i kveld eller bare tatt det hos fastlege hvis det ikke går over? Jeg kan prate, smile og løfte hehe Anonymkode: 360fe...dd6 Dårlig blodsirkulasjon Anonymkode: 8f0b5...6e9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå