Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Tror muligens jeg har ett lite herpesutbrudd, aldri vært plaget. Får 1 eller 2 bittesmå blemmer på akkuratt samme plass hvert halvår og går fort over igjen. Fått det nå, og skal på ultralyd på fredag, syns det er litt flaut.. Er dette noe jeg bør opplyse om? 

Anonymkode: 0f978...501

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke at en gynekolog bryr seg noe som helst om det. Det er jo en del av jobben å diagnostisere slike sykdommer blant annet. Og det er sikkert greit å få info om det er noe som kan smitte over til babyen, for det tror jeg?

Anonymkode: e7807...394

Skrevet

Jeg ville fått gynekologen til å se på det, er det herpes bør du ta keisersnitt om du har utbrudd v fødselen.

jeg forstår hva du mener med at det føles flaut, men husk at dette er en lege som har valgt å jobbe med sykdom i akkurat dette området.. er ikke flauere enn å komme inn på legevakta m beinbrudd ;)

Anonymkode: 2a8e8...74f

Skrevet

Ja absolutt snakk med gynekologen om det. Nei du trenger ikke keisersnitt ved utbrudd, men det kan hende at legen din anbefaler deg å ta herpes medisin den siste uken før fødsel. Har du utbrudd når du føder kan det få veldig store konsekvenser for baby. Selv tok jeg medisin for å være helt sikker på at det ikke kom utbrudd før jeg skulle føde.

https://www.femina.dk/liv/malin-smittede-sin-soen-med-herpes-ved-foedslen-jeg-foelte-en-enorm-skam

Anonymkode: c38c3...a9b

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja absolutt snakk med gynekologen om det. Nei du trenger ikke keisersnitt ved utbrudd, men det kan hende at legen din anbefaler deg å ta herpes medisin den siste uken før fødsel. Har du utbrudd når du føder kan det få veldig store konsekvenser for baby. Selv tok jeg medisin for å være helt sikker på at det ikke kom utbrudd før jeg skulle føde.

https://www.femina.dk/liv/malin-smittede-sin-soen-med-herpes-ved-foedslen-jeg-foelte-en-enorm-skam

Jo du må ha keisersnitt ved utbrudd 😊 det er derfor man får medisiner, og man skal gjerne gå på dem siste 4 uker før fødsel. 

Anonymkode: d50ef...67a

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Lege osv vet ikke om det fra før, har hatt det i 5år men aldri vært noe store utbrudd. Kun 2 små blemmer på ene siden. Som såvidt vises. 6 år siden jeg fikk første barnet. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Lege osv vet ikke om det fra før, har hatt det i 5år men aldri vært noe store utbrudd. Kun 2 små blemmer på ene siden. Som såvidt vises. 6 år siden jeg fikk første barnet. 

Da må du gi beskjed til lege. Det kan være veldig farlig for barnet om det kommer i kontakt med aktivt herpesutbrudd under fødsel ❤️ Jeg har herpes og er gravid selv, har snakker mye med lege om dette. Sykehuset skal helst ha beskjed på forhånd også 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da må du gi beskjed til lege. Det kan være veldig farlig for barnet om det kommer i kontakt med aktivt herpesutbrudd under fødsel ❤️ Jeg har herpes og er gravid selv, har snakker mye med lege om dette. Sykehuset skal helst ha beskjed på forhånd også 

Får gi beskjed❤️

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Får gi beskjed❤️

gjør det ❤️

Anonymkode: f380e...618

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan resept fikk du på medisinene til fødselen? Hva kom egenandelen på?

Anonymkode: fac4b...6ed

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...