Epictetus Skrevet 5. februar 2022 #81 Del Skrevet 5. februar 2022 En utrent som begynner å trene middels hardt vil ofte oppleve en ekstrem økning i apetitt. Hvis man ikke samtidig har ståldisiplin på matinntak er konsekvensen fort at man spiser mer enn de kaloriene treningtreningsøkta fjernet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #82 Del Skrevet 5. februar 2022 Husker på et norsk slankeprogram (the biggest loser kanskje?) så jobbet ei av de veldig overvektige deltakerne som spinning-instruktør. Hun trente altså mye hver dag, det var jobben hennes. Det hjelper ikke om man spiser mer enn man forbrenner, da går vinninga opp i spinninga (tog du an?). Det er også de som legger på seg når de trener, fordi man får mye høyere appetitt av det og mentalt sett så kan man føle man kan unne seg mer siden man har trent. Rent kalorimessig så kan mange omtrent nulle ut gevinsten av treninga med den proteinshaken eller baren etterpå, og så spiser de i tillegg dobbelt så stor porsjon middag når de kommer hjem fordi de er blitt ekstremt sultne. Trening har masse helsemessige gevinster så klart, men sånn om jeg skulle anbefalt noen en bra kur kun for å gå ned noen kilo, så hadde jeg bedt dem være forsiktige med den treningen. Periodisk faste er for eksempel bra (for meg iallfall) for å gå ned litt, og man kan fint trene på tom mage, men da holder det ikke å spise en miso-suppe etterpå liksom, for etter trening holder du på å daue av sult. Da kan du bare trene på "spisedager". Beste er nesten å ikke trene i det hele tatt, på sånne kræsjkurer iallfall. Anonymkode: 78688...341 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #83 Del Skrevet 5. februar 2022 Lipødem 🤷♀️ Anonymkode: f7da8...d4d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #84 Del Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 3.2.2022 den 9.18): Dette lurer jeg på også.. Jeg er inaktiv pgs sykdom og kjedespiser ofte - er slank. Min venninne er ekstremt aktiv, hu leder gruppetimer på Sats, er ute hver helg på ski, fjellturer, overnatter ute osv, skikkelig friskus. Hu er svært lubben, har stor mage, dobbeltkinn osv. Kan virkelig ikke skjønne at hu spiser såpass mye mer enn meg? Vi er begge litt over 40 år Anonymkode: 914e5...80e Det er fælt å si det men jeg blir ikke inspirert av en svært lubben dame som leder gruppetimer. Anonymkode: 811e3...c93 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipling Skrevet 5. februar 2022 #85 Del Skrevet 5. februar 2022 Fordi de spiser alt for mye i hovedsak. De spiser for mye og så har de stillesittende livsstiler så forbrenningen er lav. Hva de spiser og hvordan de sover har også en del å si da insulin regulerer forbrenning/fettlagring, så har man et problem der så kjemper man ganske hardt i motbakke. Styrketrening, eller mangel på det, er også en faktor da muskler øker hvileforbrenningen din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #86 Del Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det er fælt å si det men jeg blir ikke inspirert av en svært lubben dame som leder gruppetimer. Anonymkode: 811e3...c93 Hva har det med saken å gjøre? Anonymkode: d1e1c...186 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #87 Del Skrevet 5. februar 2022 En ting er at det er begrenset med kalorier man går ned under trening. Men det som også er viktig å tenke på, er at du får høyere forbrenning generelt om du trener regelmessig. Det har mye å si for min del hvert fall. I tillegg kan man merke at kroppen blir strammere og psyken bedre. Det kan da også få deg til å se yngre ut, men ikke hvis man overdriver så klart. Så jeg opplever at mange her undervurderer trening. Selv om somsagt kaloriene der og da ikke utgjør mye, er det tiden etterpå hvor forbrenningen blir høyere som også har mye og si. Jeg merker stor forskjell på min kropp når jeg trener og ikke. Både fysisk i og psykisk. Anonymkode: 7111b...e7d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #88 Del Skrevet 5. februar 2022 Å si kalorier ut og inn er en utrolig forenkling av overvekt. for mange er overvekt en spiseforstyrrelse. en med overvekt kan spise sunt og lite og fremdeles ikke gå ned i vekt. Samme som en som er kjempetynn kan spise alt junk i verden og ikke gå opp et gram. Anonymkode: 7c89a...75f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #89 Del Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 2.2.2022 den 16.55): Mange sier jo de har bred beinbygning og overvekt i familien som ødelegger for vektnedgang Ts Anonymkode: d1e2d...17c Hvis man har bred beinbygning og lav fettprosent vil man få veldig tydelige kragebein og hoftebein. osv. Har selv stor beinbygning, men jeg har vært undervektig og litt chubby og da ser man jo det på fettprosenten rett og slett. Det handler mer om at det ikke går an å slanke seg til smale skuldrer og hofter som en italiener. Anonymkode: 2ea6c...d71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cisne Skrevet 5. februar 2022 #90 Del Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Hva har det med saken å gjøre? Anonymkode: d1e1c...186 Lite motiverende å se at treningen hennes ikkehar effekt, vel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #91 Del Skrevet 5. februar 2022 Cisne skrev (17 minutter siden): Lite motiverende å se at treningen hennes ikkehar effekt, vel. Nettopp. Anonymkode: 811e3...c93 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #92 Del Skrevet 5. februar 2022 Merkelig at man etter 50 år med Grete Roede ikke har fått mer kunnskap om hvordan bekjempe overvekt ! Anonymkode: 208f5...b0a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flamme Skrevet 6. februar 2022 #93 Del Skrevet 6. februar 2022 Gjest Cisne skrev (18 timer siden): Lite motiverende å se at treningen hennes ikkehar effekt, vel. Er det kun for å være slank man skal trene? Du får helsegevinst av å trene også når du er overvektig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #94 Del Skrevet 6. februar 2022 Man ser disse jentene på Instagram som trener mye styrke, de er smått overvektige alle sammen. De styrer sånn med shaker, sukkerfritt godis, sunn snacks, finne erstatninger for det de egentlig craver, spise før trening, etter trening, spise nok bla bla. Det blir åpenbart for mye kalorier. Jeg trener ikke og spiser når jeg er sulten. Spiser hva jeg vil, og helst vanlig mat. Og det inkluderer smågodt, pasta, brød osv. Men jeg spiser ikke så mye, og er derfor tynn. Men trent er jeg ikke. Anonymkode: c36f5...786 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #95 Del Skrevet 6. februar 2022 Kroppen vår har masse hormoner. Disse hormonene styrer blant annet fettforbrenning, lagring av fett, søvn, sult, energi, humør osv. Hormonene er avhengig av riktig næring for å fungere optimalt og en sunn livsstil. F.eks Får man i seg for lite jod kan det påvirke skjoldbruskkjertelen og hormonene t3 og t4 som også igjen påvirker blant annet forbrenning og energi. Spiser man for mye raske karbohydrater øker hormonet insulin som igjen lagrer fett og hindrer fettforbrenning. Osv osv. Alt man spiser og alt man gjør påvirker hormonene som igjen påvirker vektnedgangen. Spiser man lite, men usunt vil ikke hormonene fungere optimalt. Stresser man for mye, sover for lite osv vil det også påvirke vektnedgangen negativt. Trening har selvfølgelig noe å si, men kommer an på hvor mye man trener og hva slags trening. Jeg forbrenner alt mellom 500 - 1000 kalorier med trening på en dag. Dvs ca en halv kilo fett per uke. Trener man styrke vil også hvileforbrenningen øke. Under trening skiller man også ut hormoner som blant annet adrenalin, insulin og endofiner. En annen ting folk glemmer er aktivitet utenom trening. Hvor aktiv er man ellers i livet. Jobber man på kontor og mye sofakos utenom trening så har man ikke like høy forbrenning som hvis man jobber i yrker man bruker kroppen mye og er aktiv når man kommer hjem. Anonymkode: 10cc4...849 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #96 Del Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 2.2.2022 den 16.55): Mange sier jo de har bred beinbygning og overvekt i familien som ødelegger for vektnedgang Ts Anonymkode: d1e2d...17c De spiser for mye/spiser for usunt. Og det må få være deres valg, bare for å understreke det. Anonymkode: fbf03...34c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #97 Del Skrevet 6. februar 2022 On 2/2/2022 at 6:29 PM, AnonymBruker said: Min yndlingsmat er f eks pepperonipizza med ekstra ost, pasta, kylling, pannekaker, brød/ost/skinke i alle kombinasjoner, all slags fisk, de fleste grønnsaker, de fleste slags frukt. Elsker potetgull, nøtter og sjokolade. Det er ikke noe problem å spise for mange kalorier. Jeg har gått ned mange kilo i 2021, og det skal virkelig ikke mange kalorier til for å opprettholde vekta. Trening monner bare litt. I dag har jeg gått en halvannen times tur før middag, kalorimessig utgjør det ca tre knekkebrød uten pålegg. Anonymkode: 55dc2...7ea Hvis du kun forbrenner 200 kcal ved å gå i 1,5 timer har du en ekstremt lav forbrenning. Anonymkode: 04a75...a44 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #98 Del Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 5.2.2022 den 11.31): Hvis man har bred beinbygning og lav fettprosent vil man få veldig tydelige kragebein og hoftebein. osv. Har selv stor beinbygning, men jeg har vært undervektig og litt chubby og da ser man jo det på fettprosenten rett og slett. Det handler mer om at det ikke går an å slanke seg til smale skuldrer og hofter som en italiener. Anonymkode: 2ea6c...d71 Samme her. Har slanket meg ned 22 kg til nedre sjikte av normalvekt (174cm og 57 kg) og hoftebein og kragebein stikker ut. Man kan telle alle ribbein og jeg har et stort thigh gap. Man ser tydelig at jeg har kraftig beinbygning. Likevel veier mitt skjelett omtrent nøyaktig det samme som skjelettet til en med spinkel beinbygning, det er bare noen få hundre gram som skiller. Kroppen min er også fornøyd med en lav vekt, menstruasjonen min er mer regelmessig, jeg har mer energi og presterer bedre på trening. Men jeg må tenke nøye over alt jeg spiser, da jeg ikke er naturlig småspist.Tynne personer er enten gjerne småspiste fra naturenes side, eller svært nøye på kosthold. Trening har lite å si. Anonymkode: 9e374...26f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple_Pixiedust Skrevet 7. februar 2022 #99 Del Skrevet 7. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 6.2.2022 den 12.14): Samme her. Har slanket meg ned 22 kg til nedre sjikte av normalvekt (174cm og 57 kg) og hoftebein og kragebein stikker ut. Man kan telle alle ribbein og jeg har et stort thigh gap. Man ser tydelig at jeg har kraftig beinbygning. Likevel veier mitt skjelett omtrent nøyaktig det samme som skjelettet til en med spinkel beinbygning, det er bare noen få hundre gram som skiller. Kroppen min er også fornøyd med en lav vekt, menstruasjonen min er mer regelmessig, jeg har mer energi og presterer bedre på trening. Men jeg må tenke nøye over alt jeg spiser, da jeg ikke er naturlig småspist.Tynne personer er enten gjerne småspiste fra naturenes side, eller svært nøye på kosthold. Trening har lite å si. Anonymkode: 9e374...26f Akkurat sånn er jeg også. Har samme høyde som deg. Jeg har lagt på meg til 60 kg pga overspising i det siste, men jeg var 57 kg før jul og da jeg i fjor sommer var 56 kg så syntes folk jeg så syk ut. Jeg så mer undervektig ut enn det jeg faktisk var. Kan ennå se litt av ribbeina og hoftekammen selv om jeg nå veier noen kg mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #100 Del Skrevet 7. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 5.2.2022 den 11.26): Å si kalorier ut og inn er en utrolig forenkling av overvekt. for mange er overvekt en spiseforstyrrelse. en med overvekt kan spise sunt og lite og fremdeles ikke gå ned i vekt. Samme som en som er kjempetynn kan spise alt junk i verden og ikke gå opp et gram. Anonymkode: 7c89a...75f Nei, der tror jeg du har misforstått. Det er så enkelt som kalorier inn og ut. Men kombinert med dette er det mye annet som spiller inn, som psyken. Har man en spiseforstyrrelse sliter man ofte med vekta, men det er jo på grunn av antallet kalorier de inntar. Anonymkode: d8506...065 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå