AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #21 Del Skrevet 2. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): "I voksen alder er mannens skjelett som regel tyngre og med mer markerte muskelfester enn kvinnens skjelett. Vekten er henholdsvis omtrent ti kilo og seks til syv kilo. Med alderen vil skjelettvekten avta, forholdsvis mer hos kvinner enn hos menn." Forskjellen i tyngde på skjelettet er rett og slett minimal og er bare en utrolig dårlig og usann unnskyldning for overvekt. Anonymkode: a29cf...51d Det er jo ikke bare skjelettet… Personer kan være like høye, men en er finlemmet og spebygd, mens en er grovlemmet og bredbygd. Når skjelettet er større, trengs også mer av alt det andre kroppen er bygget av, ellers ville jo skjelettet ha stukket ut gjennom huden, blodet ville ikke nådd ut osv. Tenk bare hvordan noen har veldig smale hender, mens andre har brede. Noen har smale hofter, andre brede. Vi er ulike, og en slank figur hos to like høye kvinner veier ikke nøyaktig det samme. Anonymkode: 55dc2...7ea 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #22 Del Skrevet 2. februar 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hva spiste du da? Anonymkode: d1e2d...17c Husker ikke i detalj, men jeg spiser helt vanlig mat. Det holder jo med ei brødskive med hvitost for mye, så går man ikke ned. Anonymkode: d8506...065 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #23 Del Skrevet 2. februar 2022 Min yndlingsmat er f eks pepperonipizza med ekstra ost, pasta, kylling, pannekaker, brød/ost/skinke i alle kombinasjoner, all slags fisk, de fleste grønnsaker, de fleste slags frukt. Elsker potetgull, nøtter og sjokolade. Det er ikke noe problem å spise for mange kalorier. Jeg har gått ned mange kilo i 2021, og det skal virkelig ikke mange kalorier til for å opprettholde vekta. Trening monner bare litt. I dag har jeg gått en halvannen times tur før middag, kalorimessig utgjør det ca tre knekkebrød uten pålegg. Anonymkode: 55dc2...7ea 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #24 Del Skrevet 2. februar 2022 Mange som er opptatt av styrketrening overvurderer hvor mye protein og mat generelt de trenger. Derfor er jo nesten alle de mennene «boler-feite». Generelt blir man jo sulten av trening, og spiser mer enn man forbrant på økten. Mange overvektige ønsker å gå ned i vekt og trener pga dette, så dermed ser man mange overvektige på treningsstudio. Folk som er fornøyd med kroppen er kanskje sjeldnere der (de er ofte mer opptatt av turer, friluftsliv og naturlige aktiviteter ute). Anonymkode: 404b6...651 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #25 Del Skrevet 2. februar 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Min yndlingsmat er f eks pepperonipizza med ekstra ost, pasta, kylling, pannekaker, brød/ost/skinke i alle kombinasjoner, all slags fisk, de fleste grønnsaker, de fleste slags frukt. Elsker potetgull, nøtter og sjokolade. Det er ikke noe problem å spise for mange kalorier. Jeg har gått ned mange kilo i 2021, og det skal virkelig ikke mange kalorier til for å opprettholde vekta. Trening monner bare litt. I dag har jeg gått en halvannen times tur før middag, kalorimessig utgjør det ca tre knekkebrød uten pålegg. Anonymkode: 55dc2...7ea Hvilke knekkebrød spiser du? Høres ut som du kan ha nytte av å bytte til noen med færre kalorier.... Anonymkode: 6de09...049 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #26 Del Skrevet 2. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg orker ikke å bli hugget hodet av og beskyldt for fat shaming, men jeg bare lurer på hvorfor mange som sier de er så fysisk aktive ikke er slanke? Anonymkode: d1e2d...17c Fordi de spiser for mye vel? Anonymkode: d39b1...7de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #27 Del Skrevet 2. februar 2022 En hard løpetur på 60 min/12 km forbrenner bare 600 kalorier for min del. Det er ikke mye å skryte av. Anonymkode: f706d...e58 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #28 Del Skrevet 2. februar 2022 Hvorfor finnes det folk som aldri trener, men er slanke? Forstår ikke at du kan stille et slikt spørsmål... Anonymkode: 1c0f0...245 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #29 Del Skrevet 2. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er jo ikke bare skjelettet… Personer kan være like høye, men en er finlemmet og spebygd, mens en er grovlemmet og bredbygd. Når skjelettet er større, trengs også mer av alt det andre kroppen er bygget av, ellers ville jo skjelettet ha stukket ut gjennom huden, blodet ville ikke nådd ut osv. Tenk bare hvordan noen har veldig smale hender, mens andre har brede. Noen har smale hofter, andre brede. Vi er ulike, og en slank figur hos to like høye kvinner veier ikke nøyaktig det samme. Anonymkode: 55dc2...7ea Selvfølgelig ikke, men det er ikke det som utgjør overvekten. Jeg tviler sterkt på at det er forskjell i beinbygning TS mener med overvekt. Og når media omtaler at verden er rammet av en fedmeepidemi, er det ikke snakk om at folk blir mer og er grovbygde ... Anonymkode: a6671...bd4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #30 Del Skrevet 2. februar 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Mange som er opptatt av styrketrening overvurderer hvor mye protein og mat generelt de trenger. Derfor er jo nesten alle de mennene «boler-feite». Generelt blir man jo sulten av trening, og spiser mer enn man forbrant på økten. Mange overvektige ønsker å gå ned i vekt og trener pga dette, så dermed ser man mange overvektige på treningsstudio. Folk som er fornøyd med kroppen er kanskje sjeldnere der (de er ofte mer opptatt av turer, friluftsliv og naturlige aktiviteter ute). Anonymkode: 404b6...651 Jeg trener aldri når jeg bevisst skal ned i vekt, jeg blir mer sulten og det er alt for vanskelig for meg å holde meg i kaloriunderskudd. Beveger meg ja, men ikke typisk trening. Anonymkode: d8506...065 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Knutern201 Skrevet 2. februar 2022 #31 Del Skrevet 2. februar 2022 4 hours ago, AnonymBruker said: Jeg orker ikke å bli hugget hodet av og beskyldt for fat shaming, men jeg bare lurer på hvorfor mange som sier de er så fysisk aktive ikke er slanke? Anonymkode: d1e2d...17c Fordi de ikke er i kaloriunderskudd. De spiser mye mer enn de forbrenner. Det er ikke mulig å være overvektig å sunn, det er en myte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #32 Del Skrevet 2. februar 2022 Knutern201 skrev (3 minutter siden): Fordi de ikke er i kaloriunderskudd. De spiser mye mer enn de forbrenner. Det er ikke mulig å være overvektig å sunn, det er en myte. Mye mer? Nei, det skal ikke mye til for å bli/være overvektig. Man kan fint trene, spise sunt og være overvektig. Anonymkode: d8506...065 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #33 Del Skrevet 2. februar 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Mange sier jo de har bred beinbygning og overvekt i familien som ødelegger for vektnedgang Ts Anonymkode: d1e2d...17c https://www.roede.com/artikkel/nei-man-kan-ikke-skylde-pa-kraftig-benbygning/ Det er en myte og en unnskyldning. Anonymkode: 275bc...129 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #34 Del Skrevet 2. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvilke knekkebrød spiser du? Høres ut som du kan ha nytte av å bytte til noen med færre kalorier.... Anonymkode: 6de09...049 Ja knekkebrødene hørtes ut som utfordringen i det kostholdet der 🤣 Anonymkode: efa07...670 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #35 Del Skrevet 2. februar 2022 Jeg er løper og trener også styrke 3 dager i uken. Når jeg begynte å trene i 2016 år siden så veide jeg 65 kg (øvre del av BMI normalen min), og nå etter 5 år med regelmessig trening så veier jeg 65 kg. Kostholdet har ikke endret seg noe særlig, kanskje jeg spiser litt mer uten å merke det. Den eneste gangen jeg gikk ned i vekt var i 2018 da jeg trente til maraton. Og da løp jeg 50-60 km i uken. Måneden før maraton var jeg nede i 60 kg, men gikk fort opp igjen etterpå. Folk overvurderer trening mtp vektnedgang. Å gå 10.000-15.000 skritt per dag bør være et normalfenomen, ikke noe å satse på for å gå ned i vekt. Trening er fantastisk for helsen! Jeg har fått bedre fysisk og psykisk helse etter jeg begynte å trene, men det har ikke hatt så mye å si for kroppsvekten, og det var heller aldri et mål. Anonymkode: 74260...a97 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #36 Del Skrevet 2. februar 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: En hard løpetur på 60 min/12 km forbrenner bare 600 kalorier for min del. Det er ikke mye å skryte av. Anonymkode: f706d...e58 En halv grandis Anonymkode: 1c0f0...245 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #37 Del Skrevet 3. februar 2022 Etter å ha lest alt dette virker det ikke som det er mye vits å trene Anonymkode: 0e256...e6b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #38 Del Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Etter å ha lest alt dette virker det ikke som det er mye vits å trene Anonymkode: 0e256...e6b Ikke for vekta nei, men for helsa er det veldig fint. Jeg tenker ikke noe på at jeg vil leve lengst mulig, men jeg vil at kroppen min skal fungere bra så lenge jeg lever Anonymkode: d8506...065 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Bailey Skrevet 3. februar 2022 #39 Del Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Hva med lav forbrenning da? Ts Anonymkode: d1e2d...17c Mange har nok lav forbrenning, men det betyr jo rett og slett bare at kroppene deres ikke krever like mange kalorier for å holde seg gående enn det andres gjør. Altså, de spiser fortsatt for mye for eget behov. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #40 Del Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): De spiser for mye. Anonymkode: a29cf...51d Ikke nødvendigvis nei Anonymkode: d1e1c...186 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå