AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #1 Del Skrevet 2. februar 2022 Jeg orker ikke å bli hugget hodet av og beskyldt for fat shaming, men jeg bare lurer på hvorfor mange som sier de er så fysisk aktive ikke er slanke? Anonymkode: d1e2d...17c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #2 Del Skrevet 2. februar 2022 De spiser for mye. Anonymkode: a29cf...51d 38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #3 Del Skrevet 2. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De spiser for mye. Anonymkode: a29cf...51d Mange sier jo de har bred beinbygning og overvekt i familien som ødelegger for vektnedgang Ts Anonymkode: d1e2d...17c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #4 Del Skrevet 2. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De spiser for mye. Anonymkode: a29cf...51d AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De spiser for mye. Anonymkode: a29cf...51d Eneste riktige svaret. For mye inn i forhold til hva man bruker. Anonymkode: efa07...670 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #5 Del Skrevet 2. februar 2022 Hva med lav forbrenning da? Ts Anonymkode: d1e2d...17c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #6 Del Skrevet 2. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Mange sier jo de har bred beinbygning og overvekt i familien som ødelegger for vektnedgang Ts Anonymkode: d1e2d...17c Ja, men ingen har så bred benbygning at det overgår naturens lov. Ja det nan stemme at noen legger på seg lettere enn andre, men da må en begrense matinntak ytterligere. Man kan også gå på medisiner sin øker sultfølelse og dermed gjør at du legger på deg. Anonymkode: efa07...670 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #7 Del Skrevet 2. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva med lav forbrenning da? Ts Anonymkode: d1e2d...17c Da er problemet fremdeles at en spiser for mye i forhold til hva man forbrenner. Anonymkode: efa07...670 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #8 Del Skrevet 2. februar 2022 Og de færreste har så lav forbrenning om en er veldig aktiv? Anonymkode: efa07...670 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 2. februar 2022 #9 Del Skrevet 2. februar 2022 Mat er kg, trening gram. Det er mange som lurer seg selv, de spiser mer enn de tenker over. Gumler i seg en hel pose nøtter til mellommåltid. De har jo trent.. Og så overdriver de kanskje hvor mye de beveger seg også… 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #10 Del Skrevet 2. februar 2022 Og når noen kommer innbo tråden og skylder på lav forbrenning og karbohydrater og styr PG ståk songar dette ofte veldig lite å si da forskjellene er så små. Ved lavt stoffskifte kan en ha lettere for å legge på seg fordi forbrenningen blir lav. Da må en spise litt mindre eller godta å legge på seg litt. Finnes medisiner for det også. Som gjør problemet mindre. Anonymkode: efa07...670 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #11 Del Skrevet 2. februar 2022 For noen er det pga. de fortsatt får i seg for mange kalorier. For noen er det en annen forklaring som ex. pcos. Anonymkode: 408d6...00f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #12 Del Skrevet 2. februar 2022 Jeg har en bmi på 27,5 nå (var normalvektig før svangerskap). Og vil påstå jeg er veldig aktiv. Jobber 100% i helsevesenet, har hund som jeg går tur med hver eneste dag uansett vær og vind og en 1 åring som må løpes etter mye! Går sjeldent under 20 000 skritt per dag. Har beholdt vekta (ikke lagt på meg) etter fødsel, MEN har spist veldig mye. Ofte lette løsninger som junkfood i en travel hverdag, og ofte sjokolade og diverse som "belønning" når ungen har lagt seg. Har begynt å telle kalorier, og kuttet junk og sukker i ukedagene. Har gått ned nesten kg i januar, men har ikke økt aktivitetsnivået. Men jeg er nesten helt sikker på at jeg hadde gått OPP i vekt hvis jeg ikke hadde vært så aktiv, har tross alt stått stille i 1 år med veldig mye mat og usunt kosthold. Anonymkode: 7b703...07c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #13 Del Skrevet 2. februar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Mange sier jo de har bred beinbygning og overvekt i familien som ødelegger for vektnedgang Ts Anonymkode: d1e2d...17c "I voksen alder er mannens skjelett som regel tyngre og med mer markerte muskelfester enn kvinnens skjelett. Vekten er henholdsvis omtrent ti kilo og seks til syv kilo. Med alderen vil skjelettvekten avta, forholdsvis mer hos kvinner enn hos menn." Forskjellen i tyngde på skjelettet er rett og slett minimal og er bare en utrolig dårlig og usann unnskyldning for overvekt. Anonymkode: a29cf...51d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #14 Del Skrevet 2. februar 2022 Anonymkode: 18866...d9c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #15 Del Skrevet 2. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har en bmi på 27,5 nå (var normalvektig før svangerskap). Og vil påstå jeg er veldig aktiv. Jobber 100% i helsevesenet, har hund som jeg går tur med hver eneste dag uansett vær og vind og en 1 åring som må løpes etter mye! Går sjeldent under 20 000 skritt per dag. Har beholdt vekta (ikke lagt på meg) etter fødsel, MEN har spist veldig mye. Ofte lette løsninger som junkfood i en travel hverdag, og ofte sjokolade og diverse som "belønning" når ungen har lagt seg. Har begynt å telle kalorier, og kuttet junk og sukker i ukedagene. Har gått ned nesten kg i januar, men har ikke økt aktivitetsnivået. Men jeg er nesten helt sikker på at jeg hadde gått OPP i vekt hvis jeg ikke hadde vært så aktiv, har tross alt stått stille i 1 år med veldig mye mat og usunt kosthold. Anonymkode: 7b703...07c Nesten 4 kg i januar. Så jeg har jo spist såpass mye at vekta ikke har gått ned til tross for høyt aktivitetsnivå. Anonymkode: 7b703...07c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flamme Skrevet 2. februar 2022 #16 Del Skrevet 2. februar 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg orker ikke å bli hugget hodet av og beskyldt for fat shaming, men jeg bare lurer på hvorfor mange som sier de er så fysisk aktive ikke er slanke? Anonymkode: d1e2d...17c Fordi de spiser for mye. Jeg var ekstremt fysisk aktiv og overvektig. Endret kostholdet, fortsatt mye fysisk aktiv, men slank. Holder ikke å være aktiv om du trykker i deg 5000 kcal pr dag. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #17 Del Skrevet 2. februar 2022 Hadde et gjennomsnitt på 17 000 skritt per dag i fjor i sommerferien. Gikk ikke ned ett gram 😄 Anonymkode: d8506...065 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #18 Del Skrevet 2. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hadde et gjennomsnitt på 17 000 skritt per dag i fjor i sommerferien. Gikk ikke ned ett gram 😄 Anonymkode: d8506...065 Hva spiste du da? Anonymkode: d1e2d...17c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jordnærjinte Skrevet 2. februar 2022 #19 Del Skrevet 2. februar 2022 Fordi selvom noen driver med fysisk aktivitet og trening betyr ikke det at de ønsker å gå ned i vekt? Men også for å svare direkte på spørsmålet så er det fordi de spiser mer kalorier enn de forbrenner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #20 Del Skrevet 2. februar 2022 Sannheten er som nevnt; matinntaket. Man kan trene grådig mye, og allikevel være stor, fordi man spiser mer kcal enn det man forbrenner. Jeg var alltid vært ei sånn ei. Jeg trente faktisk 10-12 ganger i uken i et par år, da jeg var svært seriøs med fotballen. Allikevel var jeg alltid 5-10kg overvektig, fordi jeg er veldig glad i mat. Jeg har alltid spist tre store porsjoner med mat til middag, og til lunsj frokost og lunsj alltid 5-6 brødskiver med pålegg. I tillegg til utskeielser i helgen. Jeg var i veldig i god form, men overvektig. Nå spiser jeg det samme, men trener ingenting, og er 20 kg overvektig 🙈🙈 Anonymkode: c6ba0...f89 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå