AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #1 Skrevet 2. februar 2022 Da sitter jeg her med korona igjen. Fikk delta i januar 2021, og nå sikkert omicron. Har ingen ide om hvor jeg fikk det, da jeg nesten ikke har gjort noe den siste uken, og bor alene. Formen er ganske fin egentlig. Er litt tett, sliten i hoden, klør/vond i halsen, og har litt feber. Men skal ikke klage! Nå er jo isolasjonstiden kortet ned også, så lenge feberen går bort. Noen andre som sitter med korona nå? Hvordan er formen, og hva gjør du på? Anonymkode: c6224...3f6 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #2 Skrevet 2. februar 2022 Jeg fikk omikron fredag kveld/ lørdag og formen er elendig, og har vært sengeliggende i fire dager nå. Sterk muskelverk i alle ledd, knallhodepine i ansiktet, inni øynene og pannen. Tett i hodet og i nesen men nesten ikke snørrete. Innimellom bronkitt hoste. Har frosset og svettet om hverandre men tror ikke jeg har hatt feber. Våknet i går og stod opp siden jeg merket at hodepinen var borte og muskelverk var mye bedre. Laget meg frokost og spiste og da jeg bøyde meg fremover så smalt det i hodet og hele kroppen, og jeg måtte legge meg igjen og ble liggende til i dag. I dag har jeg klarte å dusje for første gang siden lørdag, men det var en ubehagelig opplevelse siden jeg har så mye muskelverk. Har hjulpet til å lage middag i dag siden alle i huset har Corona, men har måttet legge meg ned innimellom matlagingen. Isted slo jeg på tv men har så sterk hodepine at lyden fra tv oppleves som hakking inni hjernen😑 Har kun to vaksiner Anonymkode: b3680...7e0 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #3 Skrevet 2. februar 2022 Husk at omikron er mild sykdom. Hilsen regjeringen. Anonymkode: 610cb...28d 5
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #4 Skrevet 2. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Husk at omikron er mild sykdom. Hilsen regjeringen. Anonymkode: 610cb...28d "Mild sykdom" betyr at man som oftest ikke havner på sykehuset . Anonymkode: b3680...7e0 6
Trilletrill Skrevet 2. februar 2022 #5 Skrevet 2. februar 2022 Hos oss fikk vi elendigheten i hus på lørdag da 6 åringen ble brått syk på hyttetur. Skikkelig guffent. Etter det har vi alle blitt syke på rad og rekke (3 søsken og meg). Eneste som foreløpig har sluppet unna er mannen min som også er den eneste av oss med booster. Mandag når jeg ble syk hadde jeg høy feber og bare lå i senga - elendig form. I går litt bedre og idag enda litt bedre. Ingen feber, men skikkelig tett i nesa og hodet, slim og snørr i halsen og lurer på om jeg har hostet opp en av lungene mine så langt. Kjenner jeg blir litt smågal av å gå rundt og være syk🙄
-LykkeLiten- Skrevet 2. februar 2022 #6 Skrevet 2. februar 2022 Off! Masse god bedring til dere alle sammen! Håper at ikke min form blir verre😐 har bare ligget på sofaen i dag, og blir nok tidlig i seng da jeg sov dårlig i natt. Ts 1
Lucythecat Skrevet 2. februar 2022 #7 Skrevet 2. februar 2022 Jeg har veldig vondt i hodet og trøtt og følelsen av å bli utslitt av de minste anstrengelser. Har ikke hatt feber, bare noen timer første dagen der jeg frøys skikkelig. Jeg er på 3. dagen nå. Håper jeg blir bedre snart. 1
Trilletrill Skrevet 2. februar 2022 #8 Skrevet 2. februar 2022 Fælt å si det, men en mager trøst at vi ikke er alene😕 masse god bedring til dere - dette er noe dritt ass. 1
Tøvftta Skrevet 2. februar 2022 #9 Skrevet 2. februar 2022 Ut av isolasjon i morgen. Fikk akutt diaré første dag, 39 i feber neste kveld og så var det over. Har opplevd å vært verre fyllesyk! Ingen vaksine enda. 2
SelmaV Skrevet 2. februar 2022 #11 Skrevet 2. februar 2022 Hadde sår hals en dag eller to, så testa meg mandag siden det er et symptom. Fikk bekreftet positiv PCR i dag, så blir sittende ut uka. Det er kun den såre halsen hos meg, og den er borte nå. Har kommet veldig heldig ut av det. Bruker tida på å deep cleane leilighet og se serier. Kunne absolutt vært verre, men litt ensformig og kjedelig da. Blir godt å komme tilbake på jobb på mandag. 1
Just passing by Skrevet 2. februar 2022 #12 Skrevet 2. februar 2022 Jeg fikk det for to dager siden, merket litt forkjølelse først, om natten til tirsdag våknet av sterk hodepine og feber på 38. I går hadde fortsatt sterk hodepine hele dagen, slapphet og tørr hoste, men ikke feber lenger. I dag føler meg mye bedre, men er fortsatt sliten og har sår hals, fikk også løs mage og en del ubehag i magen, men heldigvis ingen hodepine. Hodepine er nok det verste for meg. Tror at dette er over nå/snart. Er ikke vaksinert.
MorTil2 Skrevet 3. februar 2022 #13 Skrevet 3. februar 2022 Denne tråden viser at FHI har rett - avslutt påtvunget isolasjonstid, og heller normaliser sykdomsbildet ved at folk er hjemme når de er syk. https://www.nrk.no/norge/fhi-vil-erstatte-isolasjonsplikt-med-rad-om-a-holde-seg-hjemme-1.15838639 Nakstad sitt motargument om at folk følger tiltak bedre når det er et påbud enn en anbefaling, er faktisk ganske frekt. Tror han at folk flest går på jobb hvis de er så syk som enkelte i denne tråden forteller? De fleste har bra med vett og forstand, og vil hverken seg selv eller andre så vondt at man går på jobb/skole med feber, kroppsverk, hodepine osv. 1
Sveva Skrevet 3. februar 2022 #14 Skrevet 3. februar 2022 Her har vi også korona nå - omikron regner jeg med. To barn og en voksen. Høy feber på begge barna, oppkast, utslett, rød inni øynene, hodepine… you name it😶 39,5 i feber på minstemann og usammenhengende tale + mareritt, da var det ikke «gøy» lenger. Tok lang tid før feberen gikk nedover med Paracet, drikke, kald klut. Jeg selv har blitt gradvis bare verre. Nå feber vekslende med frysninger, grusom hodepine, kroppsverk, slapp og føler meg bare jævlig🙈 To doser fra før som jeg reagerte veldig mildt på. Tenker som andre her - ingen går vel uansett på jobb/skole når de faktisk ligger rett ut med både feber og oppkast og hodepine etc… hvem vil seg selv (og andre) så vondt?😜 1
Trilletrill Skrevet 3. februar 2022 #15 Skrevet 3. februar 2022 MorTil2 skrev (3 timer siden): Denne tråden viser at FHI har rett - avslutt påtvunget isolasjonstid, og heller normaliser sykdomsbildet ved at folk er hjemme når de er syk. https://www.nrk.no/norge/fhi-vil-erstatte-isolasjonsplikt-med-rad-om-a-holde-seg-hjemme-1.15838639 Nakstad sitt motargument om at folk følger tiltak bedre når det er et påbud enn en anbefaling, er faktisk ganske frekt. Tror han at folk flest går på jobb hvis de er så syk som enkelte i denne tråden forteller? De fleste har bra med vett og forstand, og vil hverken seg selv eller andre så vondt at man går på jobb/skole med feber, kroppsverk, hodepine osv. I går måtte moren min be lederen sin sende en ansatt som satt ved henne hjem da vedkommende var hostet og harket. Vedkommende selv påsto å være helt fin - dro hjem og testet negativt 1 time senere…så Ikke alle tenker sånn dessverre. 1
Trilletrill Skrevet 3. februar 2022 #16 Skrevet 3. februar 2022 Sveva skrev (1 time siden): Her har vi også korona nå - omikron regner jeg med. To barn og en voksen. Høy feber på begge barna, oppkast, utslett, rød inni øynene, hodepine… you name it😶 39,5 i feber på minstemann og usammenhengende tale + mareritt, da var det ikke «gøy» lenger. Tok lang tid før feberen gikk nedover med Paracet, drikke, kald klut. Jeg selv har blitt gradvis bare verre. Nå feber vekslende med frysninger, grusom hodepine, kroppsverk, slapp og føler meg bare jævlig🙈 To doser fra før som jeg reagerte veldig mildt på. Tenker som andre her - ingen går vel uansett på jobb/skole når de faktisk ligger rett ut med både feber og oppkast og hodepine etc… hvem vil seg selv (og andre) så vondt?😜 God bedring til dere, Er på dag 5 nå og ganske svimmel😟 1
Sovepia Skrevet 3. februar 2022 #17 Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg fikk omikron fredag kveld/ lørdag og formen er elendig, og har vært sengeliggende i fire dager nå. Sterk muskelverk i alle ledd, knallhodepine i ansiktet, inni øynene og pannen. Tett i hodet og i nesen men nesten ikke snørrete. Innimellom bronkitt hoste. Har frosset og svettet om hverandre men tror ikke jeg har hatt feber. Våknet i går og stod opp siden jeg merket at hodepinen var borte og muskelverk var mye bedre. Laget meg frokost og spiste og da jeg bøyde meg fremover så smalt det i hodet og hele kroppen, og jeg måtte legge meg igjen og ble liggende til i dag. I dag har jeg klarte å dusje for første gang siden lørdag, men det var en ubehagelig opplevelse siden jeg har så mye muskelverk. Har hjulpet til å lage middag i dag siden alle i huset har Corona, men har måttet legge meg ned innimellom matlagingen. Isted slo jeg på tv men har så sterk hodepine at lyden fra tv oppleves som hakking inni hjernen😑 Har kun to vaksiner Anonymkode: b3680...7e0 Samme her,va elendig ennå sliter jeg med pusten etter jeg hadde omikron.
gjest:) Skrevet 3. februar 2022 #18 Skrevet 3. februar 2022 20 hours ago, AnonymBruker said: Da sitter jeg her med korona igjen. Fikk delta i januar 2021, og nå sikkert omicron. Har ingen ide om hvor jeg fikk det, da jeg nesten ikke har gjort noe den siste uken, og bor alene. Formen er ganske fin egentlig. Er litt tett, sliten i hoden, klør/vond i halsen, og har litt feber. Men skal ikke klage! Nå er jo isolasjonstiden kortet ned også, så lenge feberen går bort. Noen andre som sitter med korona nå? Hvordan er formen, og hva gjør du på? Anonymkode: c6224...3f6 Ett av barnehagebarna er i isolasjon. Han er frisk, men hadde en dag med feber og en dag med dårlig humør.
Betasuppe Skrevet 3. februar 2022 #19 Skrevet 3. februar 2022 Alle har omicron her og . For meg går litt opp og ned, er som en forkjølelse som kommer og går. veldig merkelige greier. Er ikke vaksinert, men lider ingen nød 1
gjest:) Skrevet 3. februar 2022 #20 Skrevet 3. februar 2022 5 hours ago, MorTil2 said: Denne tråden viser at FHI har rett - avslutt påtvunget isolasjonstid, og heller normaliser sykdomsbildet ved at folk er hjemme når de er syk. https://www.nrk.no/norge/fhi-vil-erstatte-isolasjonsplikt-med-rad-om-a-holde-seg-hjemme-1.15838639 Nakstad sitt motargument om at folk følger tiltak bedre når det er et påbud enn en anbefaling, er faktisk ganske frekt. Tror han at folk flest går på jobb hvis de er så syk som enkelte i denne tråden forteller? De fleste har bra med vett og forstand, og vil hverken seg selv eller andre så vondt at man går på jobb/skole med feber, kroppsverk, hodepine osv. Isolasjonsplikten burde eventuelt kun vært knytta til symptomer OG positiv test samtidig. Og RETT til å ikke møte opp på jobb, så lenge man føler seg syk, sånn at ikke man blir pressa til å møte på jobb. Og så kunne de hatt en sterk anbefaling om kun å omgås andre utendørs et visst antall dager etter smitte. Syns hvertfall det er høl i hue om ikke vi har lov å levere friskmeldt barnehagebarn til bhg dersom vi blir smitta uten symptomer, når vi ikke trenger å gå inn i bhg engang. 1
Anbefalte innlegg