AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #1 Skrevet 2. februar 2022 Jeg kjenner på et behov for å reise langt vekk. LENGE. Er så lei av å være den eneste som setter grenser for skjermbruk og spilling. Å være den eneste som "presser" familien ut på tur. Som organiserer besøk. Som presser på for at barnet skal få prøve seg i alpinbakken. På svømming. På ridning. På fotball. Som styrer og ordner til bursdager. Som handler julegaver. Som handler klær og passer på at alt er i orden med utstyr. Jeg er så forbanna lei av å være motoren i en familie hvor alle gir totalt faen. Hadde ikke jeg vært her så hadde seksåringen spilt 7-8 timer i strekk hver eneste dag, mens faren sitter på telefonen. Han bryr seg ikke om noe annet. Hvor kan jeg legges inn? Anonymkode: a444c...69b
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #2 Skrevet 2. februar 2022 Du er offer og ansvarlig for hele det tredje skiftet. Du har to barn, en seksåring og en voksen mann. Skjønner godt at du vil reise bort lenge. Synd at seksåringen din har et så elendig forbilde som far. Hvis mannen din ikke vil være med å bidra har du det enklere alene. Har du vurdert å skille deg? Anonymkode: 89f6c...9b2 6 1
Gjest kruspersilletaco Skrevet 2. februar 2022 #3 Skrevet 2. februar 2022 Hva hadde skjedd om du ga oppgaven over til far? Feks i helgen må du og junior gå gjennom klesskapet hans, ta bort det som er for lite, og dra ut for å handle nytt? Eller i helgen skal junior i bursdag til Pål i klassen. Du må handle gave, kort, sjekke at han har finklær, få på klær, levere i bursdag og hente i bursdag?
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #4 Skrevet 2. februar 2022 Faren lå på sofaen etter jobb. Guttungen brukte absolutt all fritid foran pc'en. Nå er han softwareingeniør i Silicon Valley og tjener mer enn jeg noen gang kan drømme om. Ikke legg deg inn, legg opp. Anonymkode: e2fb0...34a
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #5 Skrevet 2. februar 2022 8 minutter siden, AnonymBruker said: Å være den eneste som "presser" familien ut på tur. Som organiserer besøk. Som presser på for at barnet skal få prøve seg i alpinbakken. På svømming. På ridning. På fotball. Anonymkode: a444c...69b Dette høres da ut som tvangstanker. Du skriver selv at det er du som presser på. Kanskje du heller skal la vær. Barna dine må ikke på ridning eller fotball. Anonymkode: 93950...7d6 3
Gjest kruspersilletaco Skrevet 2. februar 2022 #6 Skrevet 2. februar 2022 Jeg har forresten gjort det samme selv altså, og det funker. Han fikk feks ansvar for alle gaver til sin familie, både til jul og bursdag. Jeg kan i beste fall være med å gi tips til hva de kan ønske seg. Vi har fordelt det meste nå, og føler begge bidrar like mye. Jeg har feks ansvar for klær til både barn og stebarn + holder han med strømper/boksere. Det syns jeg er kjekt uansett. Han klipper plen. Jeg hater det, og vet ærlig talt ikke hvordan plenklipperen ser ut en gang. Husarbeid deles ganske likt
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #7 Skrevet 2. februar 2022 Om jeg ikke pusher litt er det et barn som bare er hjemme og som ikke har noen andre interesser enn spilling. Er omsorgssvikt of ikke "presse" litt uttafor det barnet først og fremst vil. Må da lære seg basic ting og teste ulike interesser! Er for øvrig lei av å kommandere også. "gjør ditt, far. gjør datt, far" Er jo et voksent menneske. Anonymkode: a444c...69b 3
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #8 Skrevet 2. februar 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg kjenner på et behov for å reise langt vekk. LENGE. Er så lei av å være den eneste som setter grenser for skjermbruk og spilling. Å være den eneste som "presser" familien ut på tur. Som organiserer besøk. Som presser på for at barnet skal få prøve seg i alpinbakken. På svømming. På ridning. På fotball. Som styrer og ordner til bursdager. Som handler julegaver. Som handler klær og passer på at alt er i orden med utstyr. Jeg er så forbanna lei av å være motoren i en familie hvor alle gir totalt faen. Hadde ikke jeg vært her så hadde seksåringen spilt 7-8 timer i strekk hver eneste dag, mens faren sitter på telefonen. Han bryr seg ikke om noe annet. Hvor kan jeg legges inn? Anonymkode: a444c...69b Kjere deg. Alle trenger avlastning i hvardagen. Alle trenger å bli tatt hånd om. Og det virker som du må ta største lasset alene. Ikke Greit. Du er et individ som trenger å bli tatt hand om precis som du tar hand om andre. Ta og snakk med kjeresten din og si at det må bli endring. Ingen har det godt av å være alene i et forhold. Dere må legge opp, planlegge og hjelpe hvarandre. Og sen Hvis du er mer Flink på å ta med andre ut på ting eller få ting til å skje, kanskje parteren kan gjøre noe annet som å rydde eller hjelpe til med andre ting. Anonymkode: 0a7c1...8c4 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #9 Skrevet 2. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kjere deg. Alle trenger avlastning i hvardagen. Alle trenger å bli tatt hånd om. Og det virker som du må ta største lasset alene. Ikke Greit. Du er et individ som trenger å bli tatt hand om precis som du tar hand om andre. Ta og snakk med kjeresten din og si at det må bli endring. Ingen har det godt av å være alene i et forhold. Dere må legge opp, planlegge og hjelpe hvarandre. Og sen Hvis du er mer Flink på å ta med andre ut på ting eller få ting til å skje, kanskje parteren kan gjøre noe annet som å rydde eller hjelpe til med andre ting. Anonymkode: 0a7c1...8c4 Eller rett og slett ta ansvar for ting. Ikke ”hjelpe deg”. Dere må lissom dele opp arbeid equal på hjemmefronten. Og hjelpe hvarandre i tillegg. Så at begge kan få avlastning og tid til hvile Anonymkode: 0a7c1...8c4
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #10 Skrevet 2. februar 2022 6 minutter siden, AnonymBruker said: Om jeg ikke pusher litt er det et barn som bare er hjemme og som ikke har noen andre interesser enn spilling. Er omsorgssvikt of ikke "presse" litt uttafor det barnet først og fremst vil. Må da lære seg basic ting og teste ulike interesser! Er for øvrig lei av å kommandere også. "gjør ditt, far. gjør datt, far" Er jo et voksent menneske. Anonymkode: a444c...69b Hvor gamle er barna? Hvis du synes spilling er noe negativt (det er det ikke) så ta fra de spillene og be de gå ut i skogen eller finne på noe selv. Hvis barna dine er avhengige av foreldre for å ha noe å gjøre så stakkars de når de blir voksne. Hva skal de gjøre når de er voksne og mor ikke kan komme løpende? Anonymkode: 93950...7d6 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #11 Skrevet 2. februar 2022 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Jeg kjenner på et behov for å reise langt vekk. LENGE. Er så lei av å være den eneste som setter grenser for skjermbruk og spilling. Å være den eneste som "presser" familien ut på tur. Som organiserer besøk. Som presser på for at barnet skal få prøve seg i alpinbakken. På svømming. På ridning. På fotball. Som styrer og ordner til bursdager. Som handler julegaver. Som handler klær og passer på at alt er i orden med utstyr. Jeg er så forbanna lei av å være motoren i en familie hvor alle gir totalt faen. Hadde ikke jeg vært her så hadde seksåringen spilt 7-8 timer i strekk hver eneste dag, mens faren sitter på telefonen. Han bryr seg ikke om noe annet. Hvor kan jeg legges inn? Anonymkode: a444c...69b Vet du hva? Akkurat som om at jeg skrev dette her. Har det bokstavelig talt helt likt. Tenkte senest i dag morges om å bare bestille en billett til Spania helt alene og bare dra, ellers må jeg legge meg inn et sted for jeg er helt utbrent. Anonymkode: 8cdb1...db9
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #12 Skrevet 2. februar 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Vet du hva? Akkurat som om at jeg skrev dette her. Har det bokstavelig talt helt likt. Tenkte senest i dag morges om å bare bestille en billett til Spania helt alene og bare dra, ellers må jeg legge meg inn et sted for jeg er helt utbrent. Anonymkode: 8cdb1...db9 Nå er ikke du TS, men kan råde dere begge en tur til fastlegen. Om dere tror dere er utbrent kan dere få legeerklæring til å være hjemme en stund, tror jeg. Ypperlig tid å ta oppgjør med livssituasjonen og gjøre noe man har lyst til for en gangs skyld. Bare pass på at barnet ikke tror at hen er "noe man ikke har lyst til". Anonymkode: 17a18...fc4
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #13 Skrevet 2. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nå er ikke du TS, men kan råde dere begge en tur til fastlegen. Om dere tror dere er utbrent kan dere få legeerklæring til å være hjemme en stund, tror jeg. Ypperlig tid å ta oppgjør med livssituasjonen og gjøre noe man har lyst til for en gangs skyld. Bare pass på at barnet ikke tror at hen er "noe man ikke har lyst til". Anonymkode: 17a18...fc4 Jeg tror ikke akkurat å være hjemme hele dagen vil gjøre at mann tar mer ansvar for barn og hjem. Da vil det være mer effektivt å reise bort. Anonymkode: b0dea...df9 4
Mooza Skrevet 2. februar 2022 #14 Skrevet 2. februar 2022 Reis bort en periode da. Ta deg en helg til å begynne med på en hytte eller et hotell. Sett deg ned med mannen og planlegg gjøremål, tid på pc for sønnen- hvem som har i oppgave å følge dette opp., Del inn i dager. Dra ut på din dag og gjør dine ting, eventuelt sørg for at fjernkontrollen er din. Din mann skal gå gjennom ukeplan fra skole. Dere har annen hver helg til å finne på aktivitet. Din mann må sørge for sin helg. Kjøp en familieplan og skriv ned.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #15 Skrevet 2. februar 2022 Har dere forsøkt samboer appen? Om samboeren din kun sitter på tlf kanskje han kunne tastet inn oppgavene sine på appen og sett svart på hvitt hvor lite han bidrar..? Anonymkode: 513ab...6fe
AprilLudgate Skrevet 2. februar 2022 #16 Skrevet 2. februar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg kjenner på et behov for å reise langt vekk. LENGE. Er så lei av å være den eneste som setter grenser for skjermbruk og spilling. Å være den eneste som "presser" familien ut på tur. Som organiserer besøk. Som presser på for at barnet skal få prøve seg i alpinbakken. På svømming. På ridning. På fotball. Som styrer og ordner til bursdager. Som handler julegaver. Som handler klær og passer på at alt er i orden med utstyr. Jeg er så forbanna lei av å være motoren i en familie hvor alle gir totalt faen. Hadde ikke jeg vært her så hadde seksåringen spilt 7-8 timer i strekk hver eneste dag, mens faren sitter på telefonen. Han bryr seg ikke om noe annet. Hvor kan jeg legges inn? Anonymkode: a444c...69b En time eller to på FVK, og testen man kan ta ang det tredje skiftet/likestilling i familiene. Og, den samboer appen. Gi det 1 år, og ta en oppsummering annenhver måned for eksempel. Men om det er riktig at du nevner 4 aktiviteter på ett barn alene så er det også du som må jekke ned veldig på nivået. Unger blir utbrent av et så intenst nivå selv om det er gøy der og da. Og en ting til: Bestill deg ei ukes ferie alene i Syden Si til mannen at du er utkjørt og må ha ei uke alene - han får ta unger og Familien AS. Endret 2. februar 2022 av Fløff
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #17 Skrevet 2. februar 2022 Mooza skrev (30 minutter siden): Reis bort en periode da. Ta deg en helg til å begynne med på en hytte eller et hotell. Sett deg ned med mannen og planlegg gjøremål, tid på pc for sønnen- hvem som har i oppgave å følge dette opp., Del inn i dager. Dra ut på din dag og gjør dine ting, eventuelt sørg for at fjernkontrollen er din. Din mann skal gå gjennom ukeplan fra skole. Dere har annen hver helg til å finne på aktivitet. Din mann må sørge for sin helg. Kjøp en familieplan og skriv ned. NEI. Med dette "tipset" er det jo fremdeles TS som har ansvaret for å ta opp og ordne?!? Si helt enkelt og klart til mannen din: "nå er det DIN tur" - og gå ut døra. Anonymkode: 89f6c...9b2 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #18 Skrevet 2. februar 2022 Fælt at du har det sånn. Man blir redusert til den ene funksjonen liksom : være en mor uten egne behov/holde ting i orden. Ikke spøk det der med å legges inn. Jeg klikket uten at jeg visste det, koblet helt ut og brukte nesten to år for å finne tilbake til morsfølelsen og følelsen av at verden er ekte og handlinger har konsekvenser. Brems nå... Ikke stopp med å blåse ut her. Du må snakke alvorlig med din partner. Anonymkode: 94762...617
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå