Gå til innhold

Hvordan er det mulig at jeg ikke får korona?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alle 3 ungene har hatt korona her i minst 4 dager men jeg tester bare negativt. Hvordan er det mulig?

Anonymkode: 9f05d...294

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er sikkert vaksinert?

Anonymkode: bfde5...a1a

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Vi har ett korona-forum.....bruk det.

Skrevet

Det er jo ikke sånn at alle blir smittet selv om man blir utsatt for smitte. Og inkubasjonstiden kan være lenger enn 4 dager så du kan fint bli smittet og syk om noen dager. 

Anonymkode: 3980f...b78

Skrevet

Jeg lurer på det samme. Mann og to barn er smittet, men jeg er like frisk. 

Anonymkode: fcd9e...c02

Skrevet

Jeg lurer på det samme 

Anonymkode: f17a4...1ef

Skrevet

Ukrutt forgår ikke så lett.

Anonymkode: 26aa6...1c4

Skrevet

De fleste familier med barn i skolealder jeg kjenner har 3 av 4 blitt syke! Uforståelig, men det er nok imunsystemet som hos enkelte som er sterkt.

• Liker 1
Skrevet

Merkelig dette. Noen har hatt korona flere ganger til tross for vaksiner, mens andre har ikke fått det enda. 

Jeg er en av de som enda ikke har hatt korona (I så fall må symptomene vært så milde at jeg ikke merket det). 

Har bestemt meg for å ikke ta dose 3. Jeg er ung og frisk, og immuniteten blir bedre etter at man har hatt korona, enn immuniteten man får fra vaksinen. Bare utsatte mennesker bør ta vaksinen(e). 

Vaksine tar man for seg selv, ikke for andre, da både vaksinerte og ikke-vaksinerte smitter videre. 

Anonymkode: 1f55d...0fd

• Liker 3
Skrevet

Gener har mye å si. De har fått litt av far. 

Skrevet

Hos nesten alle jeg kjenner har 1-2 i familien ikke fått det, selvom resten smittet hverandre. Her fikk vi det alle unntatt det ene barnet som var helt oppå oss foreldre med corona..

Men sånn er det som regel med omgangssyken også, alle får det unntatt 1-2 stk..  

Anonymkode: 25e49...dd2

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hos nesten alle jeg kjenner har 1-2 i familien ikke fått det, selvom resten smittet hverandre. Her fikk vi det alle unntatt det ene barnet som var helt oppå oss foreldre med corona..

Men sånn er det som regel med omgangssyken også, alle får det unntatt 1-2 stk..  

Her i huset har vi hatt omgangssyke en gang, den slapp ingen unna. Korona, en smittet, ikke isolert, smittet ingen av oss andre… Så irriterende og gå å vente på tur

Anonymkode: 5c8d4...57c

Skrevet

Ungene her fikk det. Tok 5 dager fra datteren min testet positivt til jeg testet positivt. Så det kan fremdeles komme.

Anonymkode: fbb8f...a03

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Her i huset har vi hatt omgangssyke en gang, den slapp ingen unna. Korona, en smittet, ikke isolert, smittet ingen av oss andre… Så irriterende og gå å vente på tur

Anonymkode: 5c8d4...57c

Vi har hatt omgangssyken i hus flere ganger. Som regel får ikke jeg (mor) det, når resten av familien får det… 🤷🏻‍♀️

Vi var en gang 30 stykk i en stor hytte når omgangssyken brøt ut over flere dager. Tipper 20 fikk det, mens 10 ikke ble smittet. Som regel 1 fra hver familie som ikke fikk det 🤷🏻‍♀️😅

Skrevet

Veldig godt mulig at du faktisk er smittet, men at du ikke har noen symptomer, og hjemmetestene er så dårlige at de ikke slår ut.

Det var nøyaktig det som skjedde meg.

Anonymkode: 9f20a...383

Skrevet

Vet om flere som har testet positivt etter 8-10 dager. Du kan fortsatt bli smittet.

Skrevet

Skjedde meg og. Alle barna og mann var smittet og jeg ble aldri smittet. Jobber som lærer og har vært «oppå» syke elever i to år i flere omganger. Tror jeg ikke blir korona-smittet enn om jeg hadde hatt lyst. Har også to vaksiner og dropper tredje.

• Liker 1
Skrevet

Jeg vet vel egentlig ikke om noen familier hvor alle har blitt smittet tror jeg, en eller flere slipper unna.
Hos oss ble kun én av fire smittet. Resten av oss testet jevnlig, og noen med både hurtigtest og pcr, så veldig sikre på at vi var negative. 

Skrevet

Og blodtype 0 er visst litt mindre tilbøyelige til å bli smitta. Merkelig.

• Liker 1
Skrevet

Noen får det ikke, det er jo veldig vanlig med virussykdommer.  Jeg har aldri hatt influensa så jeg tror kanskje jeg er immun mot corona også. 

• Liker 1
  • Opprett ny...