AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #1 Skrevet 2. februar 2022 Jeg syns ris, kylling og grønnsaker begynner å bli litt kjedelig. Samtidig er det stress å skulle lage f.eks gryter og supper fordi jeg da må veie og telle kaloriene på hver enkelt ingrediens. Skulle ønske det fantes et sted hvor jeg kunne finne middagsoppskrifter med mål som også er ferdig utregnet. Anonymkode: 04e08...dae
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #2 Skrevet 2. februar 2022 Ovnsbaker hvit fisk, grønnsaker, lager ertepure, tomatsaus og strør litt spekeskinke over fisken etter alt ligger på tallerkenen. Er da ikke vanskelig å måle opp, legg det på vekta og søk i en app og vips, så har du kcal. Anonymkode: b35e3...864
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #3 Skrevet 2. februar 2022 Spiser hva som helst. Lager jeg feks gryte til familien så regner jeg ut totalt kaloriinnhold og deler på fire for å få min porsjon. Anonymkode: 927c2...564
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #4 Skrevet 2. februar 2022 Linsebologese med salat (dobbelporsjon ca 500 kalorier per porsjon) ¼ stk kinesisk hvitløk ½ stk løk 150 g sellerirot ½ stilk stangselleri 250 g grønne linser, hermetiske ½ bunt finhakket basilikum 1 ts grønnsaksbuljong 350 g passata eller hakkede tomater ½ ss olje ¼ ts sukker 80 g penne fullkorn, tørr 2 dl vann 125 g cherrytomater ½ bunt finhakket gressløk ½ ss olivenolje salt og pepper Skrell og finhakk hvitløken og løken. Skrell selleriroten, og kutt selleriroten og stangsellerien i små terninger. Sil laken av linsene, og skyll dem i kaldt vann. Varm opp en vid kjele til middels varme, og ha i litt olje. Stek hvitløken, løken, selleriroten og stangsellerien i omtrent 4 minutter, til de er gylne. Tilsett linsene, basilikum- og oreganokrydderet, grønnsaksbuljongen moste tomater og vann Kok opp, og la vegetarbolognesen småkoke i omtrent 10 minutter. Smak til sausen med salt, pepper og litt sukker. Tilbered pastaen som anvist på pakken. Kutt cherrytomatene jeg til. Skyll, tørk og finhakk gressløken. Bland sammen cherrytomatene, gressløken og litt olivenolje i en salatbolle. Krydre med litt salt og pepper. Topp pastaen med salaten Chili sin carne (dobbelporsjon. Ca 400 kalorier per porsjon) 80 g fullkornsris (tørr), toro ½ stk løk ¼ stk kinesisk hvitløk ¼ stk rød chili 1 stk gul paprika 80 g maiskorn, 280 gram valgfrie bønner (jeg bruker bønnemiks) 20 g tacokrydder 350 g hakkede tomater ½ ss olje 1 dl vann ½ ts sukker ¼ ts salt ¼ ts pepper Tilbered risen som anvist på pakken. Skrell og finhakk løken og hvitløken. Finhakk chilien. Rens og kutt paprikaene i grove biter. Sil laken av maisen og bønnene i et dørslag, og skyll dem i kaldt vann. Varm opp en vid kjele til middels varme, og ha i litt olje. Stek løken, hvitløken, chilien, paprikaen og tacokrydderet i et par minutter, til løken er blank (se tips). Tilsett bønnene, maiskornene, de moste tomatene, grønnsaksbuljongen og 1– 2 dl vann, og kok opp. La gryten småkoke i 10–15 minutter. Smak til med litt sukker, salt, pepper og eventuelt mer av tacokrydderet. Blomkålcurry (dobbelporsjon,ca 400 per porsjon) 80 g fullkornsris (tørr), toro ½ stk løk ½ stk blomkål ½ ts kormapaste( masala magic) 1 ts grønnsaksbuljong ¾ dl kokosmelk 400 g bønnemiks ½ ss olje 1½ dl vann ¼ ts salt ¼ ts pepper Tomat- og koriandersalat 1½ stk tomat ½ bunt koriander Tilbered fullkornsris som anvist på pakken. Skrell og finhakk løken. Kutt blomkålen i buketter. Varm opp en vid kjele til høy varme, og ha i litt olje. Stek løken i omtrent 5 minutter, til den er gyllen. Bland inn kormapasten, og stek videre i 2 minutter. Tilsett blomkålbukettene, bønnesalaten (se tips), grønnsaksbuljongen, kokosmelken og 3 dl vann. Kok opp, og la curryen småkoke i omtrent 10 minutter. Smak til med salt og pepper. Kutt tomatene i terninger. Skyll og finhakk korianderen. Bland sammen tomatene og korianderen i en serveringsskål. Varm opp en stekepanne til middels høy varme, og rist kjerneblandingen i 2–3 minutter, til den er litt gyllen. Anonymkode: 472bf...de1 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #5 Skrevet 2. februar 2022 Lager mye fra sidene Budgetbytes og BBCgoodfood, som bl.a. inkluderer kaloriinnhold i rettene sine. Nå for tiden har jeg dilla på Spinach, sweet potato and lentil dahl. Anonymkode: f2d4a...7e2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #6 Skrevet 3. februar 2022 Spiser mye av de suppene som heter Mere. Mye sunn mat som kommer ferdig, også gryter i sånne poser. Da står alt av innhold på boksen. En del taco med karbonadedeig uten lefsene. Anonymkode: 0aa25...816
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #7 Skrevet 3. februar 2022 Lager hva som helst. Første gang veier jeg alt og finner ut kaloriinnhold i oppskriften, mens neste gang er jo dette allerede gjort. Spiser alt fra pastaretter til burrito, gryter, supper, wok, kyllingretter og fiskeretter. Du trenger ikke vite kaloriinnholdet heller, bare hold deg til en porsjon. Anonymkode: 6ddc5...dd8 4
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #8 Skrevet 3. februar 2022 Jeg lagde hva jeg hadde lyst på, om det var lasagne eller pizza eller quinoasalat, og beregnet bare porsjonen min. Anonymkode: 981c8...0f9 1
Soleil70 Skrevet 3. februar 2022 #9 Skrevet 3. februar 2022 Jeg er veldig kjedelig: toast av fullkornbrød med ost, skinke og tomat ... Bare 300 kcal.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #10 Skrevet 3. februar 2022 Spiser helt normal mat! Mengde er derimot viktigere 🙂 Min middag ligger på ca 500 kcal. Liker å ha masse deilig salat ved siden av i tillegg. I går feks, hadde vi burger med hjemmelagde potetbåter. Men jeg sløyfa ene delen av brødet. Spiste det som en brødskive på en måte, med burgeren og salaten, dressing og ketchup oppå. Dette ble 528 kcal. Ble god og mett ☺️ I utgangspunktet spiser jeg helt vanlig mat, men er obs på mengde, stekeolje/ smør, dressinger osv. Anonymkode: 73eb1...9f7 3
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #11 Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Lager hva som helst. Første gang veier jeg alt og finner ut kaloriinnhold i oppskriften, mens neste gang er jo dette allerede gjort. Spiser alt fra pastaretter til burrito, gryter, supper, wok, kyllingretter og fiskeretter. Du trenger ikke vite kaloriinnholdet heller, bare hold deg til en porsjon. Anonymkode: 6ddc5...dd8 Støttes. Det er derfor kaloritelling er så såre enkelt. Man teller de bare et par ganger, deretter går alt på auto. Anonymkode: e3070...7e4 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #12 Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Jeg syns ris, kylling og grønnsaker begynner å bli litt kjedelig. Samtidig er det stress å skulle lage f.eks gryter og supper fordi jeg da må veie og telle kaloriene på hver enkelt ingrediens. Skulle ønske det fantes et sted hvor jeg kunne finne middagsoppskrifter med mål som også er ferdig utregnet. Anonymkode: 04e08...dae Lager hva som helst egentlig. Helt normalt og variert mat. Men jeg dropper pasta/ potet/ ris/ brød og erstatter det med ekstra grønnsaker i stedet. Enkelt og greit. Anonymkode: cc2de...d43 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #13 Skrevet 3. februar 2022 Lager egentlig alt, men spiser heller litt mindre av det. I dag skal vi ha ovnsbakt laks, stekegrønnsaker og hollandaise saus Anonymkode: b6ea0...dd8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå