Gjest Tristessa Skrevet 13. oktober 2002 #1 Del Skrevet 13. oktober 2002 Er litt opprørt nå... Lillebroren min på 13 har en kamerat som er i begynnelsen av tjueårene. En kjekk kamerat for ham, siden de deler en god del interesser (rollespill o.l) og som har hjulpet ham ut av et mobbehelvete likt det jeg har vært igjennom. I går, mens storesøster var ute og koste seg, skulle han hjem og fikk følge av kameraten sin, ettersom det er litt guffent å gå hjem alene i mørket. Og jammen ble det ikke litt mer guffent enn det de hadde regnet med. Cirka ti minutter fra der vi bor her i Stavanger, ligger det en stor bedrift som lager ulikt førstehjelpsutstyr og jeg vet ikke hva. Der traff de på to narkomane/alkoholikere/speisa menn på sykkel, som truet dem med øks. Lillebroren min ble livredd og sprang ned en sidegate da kameraten hans ba ham om det, ettersom de truet med å kløyve skallen hans i to. Men han sto ute av synsvidde, ble kameraten hans truffet av øksen slik at frakken ble flerret opp. Hadde han snudd seg da broren min ropte, hadde øksen truffet ham rett i nakkeregionen. Heldigvis kom han se unna, og fikk ringt til politiet. Sammen gikk de en lang omvei hjem, slik at de ikke skulle kunne følge etter. Broren min skal høyst sannsynlig inn til avhør snart, og vi håper på å få disse spinnhakkandes gale mennene straffet. Vet omtrentlig hvem den ene er, da skolen min ligger rett ved byparken der narkomane og alkoholikere daglig ruser seg. Skal gi et detaljert signalement av den ene i alla fall, men tror kameraten til min bror fikk det godt med seg i tillegg. Jeg er skrekkslagen jeg. Kjente jo narkomane jeg, og vet hvor gale de er når de har de verste abstinensene. De kunne jo skadet lillebroren min, som er den snilleste gutten i denne verden! Blir dårlig når jeg tenker på at jeg går den veien to ganger daglig, og har gått hjem der sent på kveld, full som bare det. Det kunne gått galt med kameraten, broren min, eller hvem som helst som gikk den veien på samme tidspunkt. Forstår plutselig hvorfor foreldrene mine insisterer på at jeg skal ta taxi hjem nå... Har vært ille ute jeg og, men det føles så kvalmt når det er en uskyldig trettenåring som må se dette, mot sin vilje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 17. oktober 2002 #2 Del Skrevet 17. oktober 2002 d er når man leser slikt at man lurer på om rehabilitering av narkomane har noen virkning; Skjøt dem før de formerer seg er heller mere nærliggende å råde folk til.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå