AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #1 Skrevet 2. februar 2022 Vi har vært sammen i 4 år. Jeg har mine egne ting, penger og leilighet så jeg hverken trenger/krever noe. Likevel er jeg oppdratt til å gi oppmerksomhet til venner og fam når de har bursdag eller det er jul. Om så bare ett kort eller en klem. Etter jeg ble voksen blir det mest å gi noe til de aller nærmest meg. Som barna, søsken og foreldre. Nå også kjæresten. For jeg tenker jo på han på dagen hans og i julen. Selvom vi ikke alltid feirer sammen eller ser hverandre de dagene.. Jeg gir han alltid noen småting til jul eller overrasker han med noe. Til bursdag også. Ikke kjempe dyre store greiene men en oppmerksomhet. Fordi jeg liker det. Forventer aldri noe tilbake. I starten tenkte jeg jaja det er ikke alltid d passer å løpe ut å kjøpe noe, eller at han ikke er typen til å gi noe.. det er helt okei. Men alle liker vi jo en gave i retur på dagen, spesielt av en man elsker.. ga han julegave i julen å da hadde han god til å gi meg noe tilbake før jeg dro, men han valgte da å la det være.-Og d igjen er helt ok. Han har bursdag om to uker ca. Lurer litt på hva jeg skal kjøpe, tenker automatisk litt på det..men så slår det meg.. skal jeg gidde? Altså greit at han ikke gir meg noe i jul eller bursdag, hva nå enn grunn han har -men er det riktig at jeg skal fortsette å gi og gi og gi når det får meg til å føle meg litt dum som bare kjører en enveis greie på det der? Samtidig som jeg ikke vil stoppe med oppmerksomhet på dagen hans bare fordi jeg ikke får noe tilbake.. Så..jeg bryr meg egentlig ikke men nå føler jeg meg bare teit her jeg sitter.. Tenker at min bursdag blir litt glemt siden dagen min er midt i en ferie og ofte da er jeg med sønnen min hos min familie. Så når jeg kommer hjem derifra er det to uker siden dagen min var, litt borte, glemt og forbi.. Uten å virke sær på noe av dette.. skal jeg kjøpe bursdagsgave til han i år eller la det være uten å kjenne på at d er litt kjipt? Han blir alltid veldig glad for d jeg gir. Viser takknemlighet og oppmerksomhet mot meg når han takker osv.. Så.. plutselig gavestopp fra meg? Anonymkode: 491fa...88b 2
Gjest Dævendøtte Skrevet 2. februar 2022 #2 Skrevet 2. februar 2022 Du liker å gi gaver, men forventer ikke og synes det er ok at du ikke får noe tilbake. Hvorfor skal du slutte å gi bort små oppmerksomheter fordi du ikke får noe tilbake da?
nomore82 Skrevet 2. februar 2022 #3 Skrevet 2. februar 2022 Dersom du gir fordi du forventer noe tilbake så stopper du å gi når du ikke får noe tilbake. Men dersom du gir fordi du har lyst og for å glede så fortsetter du med å gi. Antar at du får oppmerksomhet og kjærlighet på andre måter? 4
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #4 Skrevet 2. februar 2022 Dævendøtte skrev (Akkurat nå): Du liker å gi gaver, men forventer ikke og synes det er ok at du ikke får noe tilbake. Hvorfor skal du slutte å gi bort små oppmerksomheter fordi du ikke får noe tilbake da? Er nettopp det jeg prøver å forklare over her.. jeg lurer på om jeg skal gidde rett å slett. I utgangspunktet så syns jeg ikke d er noe stress å ikke få tilbake.. men kanskje fordi jul og bursdagen hans er så tett så slo tanken meg bare at jeg nå føler litt at jeg bare gir og gir/føler meg litt dum. Vet ikke helt hva jeg føler egentlig. Lurer bare litt på hva andre tenker … Anonymkode: 491fa...88b 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #5 Skrevet 2. februar 2022 nomore82 skrev (3 minutter siden): Dersom du gir fordi du forventer noe tilbake så stopper du å gi når du ikke får noe tilbake. Men dersom du gir fordi du har lyst og for å glede så fortsetter du med å gi. Antar at du får oppmerksomhet og kjærlighet på andre måter? Jo.. klart jeg kan fortsette å gi.. har ingenting i mot det.. bare noen tanker som poppet inn i hodet mitt om jeg egentlig bare bør droppe det.. selvom jeg vil.. vet ikke føler meg litt dum. Aner egentlig ikke helt hvorfor😂 får mye kjærlighet ja. Har ett bra forhold ❤️ Anonymkode: 491fa...88b
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #6 Skrevet 2. februar 2022 Jeg ville spurt han jeg. "du, jeg bare lurer på om du er en person som egentlig ikke bryr deg om gaver til jul og bursdag? Du skjønner, jeg sitter å lurer på om jeg skal gi deg bursdagsgave eller ikke. Jeg har jo gitt deg både til jul og bursdag i alle år, men har en følelse av at siden du aldri har gitt noe tilbake så bryr du deg egentlig ikke om gaver? Noe som er helt greit alså, jeg bare lurer på hvordan jeg skal praktisere det videre" Anonymkode: ce0f0...538 13 13
Havbris Skrevet 2. februar 2022 #7 Skrevet 2. februar 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg gir han alltid noen småting til jul eller overrasker han med noe. Til bursdag også. Ikke kjempe dyre store greiene men en oppmerksomhet. Fordi jeg liker det. Forventer aldri noe tilbake. I starten tenkte jeg jaja det er ikke alltid d passer å løpe ut å kjøpe noe, eller at han ikke er typen til å gi noe.. det er helt okei. Men alle liker vi jo en gave i retur på dagen, spesielt av en man elsker.. ga han julegave i julen å da hadde han god til å gi meg noe tilbake før jeg dro, men han valgte da å la det være.-Og d igjen er helt ok. Du liker å kjøpe gave til han, forventer aldri noe tilbake men sier samtidig at "alle liker jo en gave i retur på dagen". Får ikke helt tak i hva du ønsker å lufte her. Hvis du liker å kjøpe gave så fortsett med det. Hvis du egentlig forventer en gave i retur så dropp gave eller snakk med mannen. Bli først enig med deg selv. 1
nomore82 Skrevet 2. februar 2022 #8 Skrevet 2. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jo.. klart jeg kan fortsette å gi.. har ingenting i mot det.. bare noen tanker som poppet inn i hodet mitt om jeg egentlig bare bør droppe det.. selvom jeg vil.. vet ikke føler meg litt dum. Aner egentlig ikke helt hvorfor😂 får mye kjærlighet ja. Har ett bra forhold ❤️ Anonymkode: 491fa...88b Dersom dere har et bra forhold, mye kjærlighet, så hadde jeg gjort det du føler for. Liker du å gi gaver fordi du gleder mottaker så fortsetter du. Men samtidig så stikker noe dypere her da siden du tviler. Eller?
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #9 Skrevet 2. februar 2022 Dette handler om å kunne og ville unne noen noe ekstra. Er kjæresten min verd å bli satt pris på innimellom ? Anonymkode: 2c741...fd6
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #10 Skrevet 2. februar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg ville spurt han jeg. "du, jeg bare lurer på om du er en person som egentlig ikke bryr deg om gaver til jul og bursdag? Du skjønner, jeg sitter å lurer på om jeg skal gi deg bursdagsgave eller ikke. Jeg har jo gitt deg både til jul og bursdag i alle år, men har en følelse av at siden du aldri har gitt noe tilbake så bryr du deg egentlig ikke om gaver? Noe som er helt greit alså, jeg bare lurer på hvordan jeg skal praktisere det videre" Anonymkode: ce0f0...538 Enig i denne. Skjønner deg godt, ts. Virker jo som han ikke setter skikkelig pris på deg, om han aldri gir deg en gave. Jeg hadde vært flau om jeg var ham! Synes selvfølgelig ikke gaver mellom kjærester skal gis med millimeterpresisjon, verken i antall eller verdi, men at han bare tar i mot og tar imot, uten å engang gi deg f.ex. en enslig rose på fødselsdagen din, vitner om at du har funnet deg en skikkelig kniping. Anonymkode: cfb6b...d76 10
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #11 Skrevet 2. februar 2022 nomore82 skrev (11 minutter siden): Dersom dere har et bra forhold, mye kjærlighet, så hadde jeg gjort det du føler for. Liker du å gi gaver fordi du gleder mottaker så fortsetter du. Men samtidig så stikker noe dypere her da siden du tviler. Eller? Enig med deg. Nææ tror ikke d stikker noe dypere på noe vis.. jeg bare kom til å tenke på det.. kanskje jeg ikke burde gidde, kanskje jeg er for ivrig. Eller kanskje jeg ikke bør reflektere noe over det rett og slett😂 Anonymkode: 491fa...88b
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #13 Skrevet 2. februar 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Dette handler om å kunne og ville unne noen noe ekstra. Er kjæresten min verd å bli satt pris på innimellom ? Anonymkode: 2c741...fd6 Han er så absolutt verdt det! Jeg vil gi han hele verden om jeg kan😅 Anonymkode: 491fa...88b
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #14 Skrevet 2. februar 2022 Snakk sammen. Du antar automatisk at alle har samme kjærlighetsspråk som deg. Gaver/oppmerksomheter. Jeg har aldri lagt noe særlig i slik. Selvfølgelig hyggelig at mann og foreldre gratulerer, øvrige ønsker jeg helst skal være stille. Dager som valentine hopper jeg lett over. Men en kopp kaffe på sengen, at han tar unna en oppgave som egentlig er min, at han lager noe godt til meg når jeg er syk. Det betyr mye. Og alt dette vet han. For jeg har sagt det. Anonymkode: 9d706...c8c
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #15 Skrevet 2. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Han er så absolutt verdt det! Jeg vil gi han hele verden om jeg kan😅 Anonymkode: 491fa...88b Ja, du er et ja-menneske, men hvorfor unner ikke han deg å føle at du fortjener noe ekstra? Bare for å glede deg ? Anonymkode: 2c741...fd6 6
nomore82 Skrevet 2. februar 2022 #16 Skrevet 2. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, du er et ja-menneske, men hvorfor unner ikke han deg å føle at du fortjener noe ekstra? Bare for å glede deg ? Anonymkode: 2c741...fd6 Kanskje han har et annet kjærlighetsspråk?
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #17 Skrevet 2. februar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Enig i denne. Skjønner deg godt, ts. Virker jo som han ikke setter skikkelig pris på deg, om han aldri gir deg en gave. Jeg hadde vært flau om jeg var ham! Synes selvfølgelig ikke gaver mellom kjærester skal gis med millimeterpresisjon, verken i antall eller verdi, men at han bare tar i mot og tar imot, uten å engang gi deg f.ex. en enslig rose på fødselsdagen din, vitner om at du har funnet deg en skikkelig kniping. Anonymkode: cfb6b...d76 Haha ja sett utenfra kan det sikkert virke sånn. Jeg føler nok sikkert for å fortsette å gi. Det gir meg en bedre følelse enn ikke å gi ..MEN det at jeg føler meg litt overivrig på gavene får bare være.. selvom han ikke er så ivrig på å gi noe så trenger jeg sikkert ikke føle meg dum fordé om jeg gir? Anonymkode: 491fa...88b 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #18 Skrevet 2. februar 2022 Du er forelsket, han er ikke forelsket… Anonymkode: 141cc...1e9 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #19 Skrevet 2. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, du er et ja-menneske, men hvorfor unner ikke han deg å føle at du fortjener noe ekstra? Bare for å glede deg ? Anonymkode: 2c741...fd6 Ja det er en annen diskusjon. Har ikke tenkt så mye på det. Men han gir mye annet av selg selv fks.. Anonymkode: 491fa...88b
Juniper Skrevet 2. februar 2022 #20 Skrevet 2. februar 2022 Jeg synes du skulle kjøpe deg en fin gave til deg selv! Siden det hverken ble bursdags eller julegave fra han. Det handler om signaler og respekt. Om hans manglende respekt for deg. Hvis han bare konsumerer uten krav om å yte, hvorfor skal han da yte? Det kan gi utslag på andre områder også. Så sett strek her. Ikke kjøp til han om han ikke ønsker en gjensidighet og ønsker å prioritere deg! 6 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå