AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #1 Del Skrevet 2. februar 2022 Hei. Ifjor fikk jeg tidenes baksmell ( 25 000 kr ) pga jeg var 50% i jobb og 50% på AAP og begge trakk tabell. Ordna opp i det i mars da jeg fikk vite , så alt skal være i orden nå. Prøver nå å rekne ca utfallet i år . Snakker om tabellen på skatteetaten, der man skriver inn inntekt ,renter osv. Under lønn og andre ytelser kommer det opp i svakere skrift at minimum skatt er 100 000kr. Etter å ha fylt ut fratrekk for renter, huslån osv osv , kommer det en egen kolonne med en helt annen sum.( lengre ned på siden) 95 000kr. Skylder jeg da 5000 eller skal jeg betale 5000? Noen som vet ?🤷♀️ Anonymkode: 9fb4c...921 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #2 Del Skrevet 2. februar 2022 Er det denne du har brukt? https://skattekalkulator.app.skatteetaten.no/#/ Da får du en beregning på slutten slik: Din skatt (øverst på bilde) er beregnet skatt ut fra dine innlagte opplysninger. Dette tallet må du sammenligne med trukket skatt i løpet av 2021 som skal framgå av årsoppgave fra arbeidsgiver og nav. Anonymkode: 348c1...283 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #3 Del Skrevet 2. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det denne du har brukt? https://skattekalkulator.app.skatteetaten.no/#/ Da får du en beregning på slutten slik: Din skatt (øverst på bilde) er beregnet skatt ut fra dine innlagte opplysninger. Dette tallet må du sammenligne med trukket skatt i løpet av 2021 som skal framgå av årsoppgave fra arbeidsgiver og nav. Anonymkode: 348c1...283 Ja den ja. Da er det dette beløpet som er mest riktig. Det er noen fratrekk som ikke går an å legge inn i beregningene, men da vet jeg sånn ca hva det ligger på Anonymkode: 9fb4c...921 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå