AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #1 Del Skrevet 2. februar 2022 Min snart 2 åring har omgangssyke og har kastet opp 4 ganger siden han stod opp. Han greier ikke å holde på noe mat, spyr opp alt han får i seg. Redd for at han skal bli dehydrert. Har dere tips til hva jeg bør gi han av mat? Anonymkode: 8f254...b25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #2 Del Skrevet 2. februar 2022 Hvorfor i all verden skal du gi ham mat? Gi veske. Litt om gangen. Når han får matlyst igjen, så kan han få det som han vil ha. Anonymkode: f2272...f16 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #3 Del Skrevet 2. februar 2022 Du må i alle fall passe på å gi nok drikke. Eplejuice blandet med Farris hvis han liker å drikke noe med kullsyre. Ellers vann og svak te med litt sukker. Det finnes også noe du kan kjøpe på apotek, spør der. Anonymkode: 11849...4bb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #4 Del Skrevet 2. februar 2022 Saft og mariekjeks. Evt sånne smoothie/grøtposer. Anonymkode: 7d273...465 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #5 Del Skrevet 2. februar 2022 Mat er ikke så viktig så lenge han får i seg væske. Saftis, farris med eplejuice, farris med saft osv. Anonymkode: 0790d...0fe 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #6 Del Skrevet 2. februar 2022 Eplejuice med Farris, mariekjeks, salte skruer Anonymkode: 5ed90...6d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsepims Skrevet 2. februar 2022 #7 Del Skrevet 2. februar 2022 Husholdningssaft med sukker og ritzkjeks. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaDust Skrevet 2. februar 2022 #8 Del Skrevet 2. februar 2022 Saft, cola (jeg hater cola men det hjelper på kvalme hvis noe av kullsyren røres ut først), ritzkjeks, loff med smør og banan er det som funket best på meg når jeg hadde omgangssyke som barn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #9 Del Skrevet 2. februar 2022 Cola og vaniljeis, med teskje. Bananbiter. Anonymkode: b534e...5f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #10 Del Skrevet 2. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Cola og vaniljeis, med teskje. Bananbiter. Anonymkode: b534e...5f6 Bananbitene moses med skje. Anonymkode: b534e...5f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #11 Del Skrevet 2. februar 2022 Loff med smør og banan, cola, juice, bare banan eller andre ønsker. Noen ganger har de ønsket bær eller smoothie. Anonymkode: 6130e...e89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #12 Del Skrevet 2. februar 2022 Eplejuice blandet med litt Farris. Eventuelt vanlig rød cola. Så får de spise akkurat hva de vil, om det er is, som ikke er vondt å kaste opp igjen, eller potetgull, fordi det er salt, eller kjeks. Ritz eller Mariekjeks. Væske er uansett viktigst. Anonymkode: 636fe...315 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #13 Del Skrevet 2. februar 2022 Vannmelon. Anonymkode: 86eeb...79d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #14 Del Skrevet 2. februar 2022 Mariekjeks Anonymkode: 51a60...560 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #15 Del Skrevet 2. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Eplejuice blandet med litt Farris. Eventuelt vanlig rød cola. Så får de spise akkurat hva de vil, om det er is, som ikke er vondt å kaste opp igjen, eller potetgull, fordi det er salt, eller kjeks. Ritz eller Mariekjeks. Væske er uansett viktigst. Anonymkode: 636fe...315 👍 Anonymkode: b534e...5f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paulinetta Skrevet 2. februar 2022 #16 Del Skrevet 2. februar 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Du må i alle fall passe på å gi nok drikke. Eplejuice blandet med Farris hvis han liker å drikke noe med kullsyre. Ellers vann og svak te med litt sukker. Det finnes også noe du kan kjøpe på apotek, spør der. Anonymkode: 11849...4bb Dette er et godt tips, for Farris inneholder viktige salter og mineraler. Du kan riste ut kullsyren og blande den med eplejus. Grunnen til at eplejus anbefales, er sukkeret mtp blodsukkeret. Jeg gir: noe salt (saltstenger, chips) og noe frukt. Dette kun om barnet er interessert i noe å bite i, og etter at den mest "akutte" fasen er over. Da er det greit med noe å tygge på for å få opp energien og matlysten. Ellers er det væske som teller, og da spesielt mens det står på som verst. Man skal være obs på dehydrering, men det skjer ikke ila noen få timer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ashy Skrevet 2. februar 2022 #17 Del Skrevet 2. februar 2022 Væske er det som gjelder, ikke stress med å få i mat. Tilby 50/50 eplemost og Farris, saft eller vann kommer helt an på hva barnet liker å drikke. Pleier i tillegg å tilby barnet mitt salt kjeks eller potetgull og frukt. Appetitten vil øke når han er på vei til å bli frisk igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mhmjadda Skrevet 2. februar 2022 #18 Del Skrevet 2. februar 2022 Små mengder av det de vil ha. Jeg begrenser altså inntaket per runde. Er typisk når de tar i seg for mye for fort de spyr. Passer på at de får i seg både noe salt og noe søtt, ikke bare vann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest WhisperingWind Skrevet 2. februar 2022 #19 Del Skrevet 2. februar 2022 Vann er det viktigste. Brus, saft, whatever. Om ungen blir sulten pleier ikke jeg å gi litt kjeks. Drikker selv brus og spiser knekkebrød når jeg er kvalm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #20 Del Skrevet 2. februar 2022 Om det er diaré i tillegg til oppkast så ville jeg ikke gitt noe særlig sukkerholdig drikke. Kun eplejuice blandet med farris. Sukker drikker forværrer diaré og forlenger forløpet. Om barnet ditt kaster opp alt som kommer i magen så må du nesten til verks med skje, og gi drikke med skje hvert femte minutt. Man taper mye væske ved oppkast, brekninger og diaré. For å vite om du må drastisk til verks med drikke så skal han ha minst én tissebleie hver 4-6 time. Anonymkode: d4fa5...2ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå