AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #1 Skrevet 2. februar 2022 Hvordan er veien ut av en depresjon? Trodde jeg hadde blitt bedre, men når har jeg plutselig hatt noen dårlige dager igjen. Er dette vanlig? Anonymkode: 1c714...16a
Purple_Pixiedust Skrevet 2. februar 2022 #2 Skrevet 2. februar 2022 Det er helt normalt at når man er på vei ut av det, så går det litt opp og ned en periode. Det blir sjeldent jevnt bedre som en rett linje.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #3 Skrevet 2. februar 2022 Purple_Pixiedust skrev (13 minutter siden): Det er helt normalt at når man er på vei ut av det, så går det litt opp og ned en periode. Det blir sjeldent jevnt bedre som en rett linje. Ok! Godt å høre! Fikk litt panikk nå at jeg var rett tilbake igjen! Går på antidepressiva, og håper det er dei som starter å virke litt Anonymkode: 1c714...16a
Purple_Pixiedust Skrevet 2. februar 2022 #4 Skrevet 2. februar 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Ok! Godt å høre! Fikk litt panikk nå at jeg var rett tilbake igjen! Går på antidepressiva, og håper det er dei som starter å virke litt Anonymkode: 1c714...16a Krysser fingrene. Men vær også obs på at hos noen blir man plutselig litt bedre i starten pga forventninger om at det skal funke, så det blir nesten litt som placebo. Da kan man også oppleve at den opplevde bedringen går tilbake igjen. Mens egentlig har ikke medisinen begynt å virke ennå, for det tar jo gjerne noen uker. Og uansett er det viktig at du gjør/fortsetter med tiltak mot depresjon som å gjøre ting hver dag, døgnrytme osv. Jeg har en alvorlig depresjon selv akkurat nå og må virkelig tvinge meg til alt jeg gjør og det gir null glede eller mening. Men det er det eneste som funker. Medisiner funker ikke på meg. God bedring.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #5 Skrevet 2. februar 2022 Purple_Pixiedust skrev (16 minutter siden): Krysser fingrene. Men vær også obs på at hos noen blir man plutselig litt bedre i starten pga forventninger om at det skal funke, så det blir nesten litt som placebo. Da kan man også oppleve at den opplevde bedringen går tilbake igjen. Mens egentlig har ikke medisinen begynt å virke ennå, for det tar jo gjerne noen uker. Og uansett er det viktig at du gjør/fortsetter med tiltak mot depresjon som å gjøre ting hver dag, døgnrytme osv. Jeg har en alvorlig depresjon selv akkurat nå og må virkelig tvinge meg til alt jeg gjør og det gir null glede eller mening. Men det er det eneste som funker. Medisiner funker ikke på meg. God bedring. Ja, er i uke 5 på antidepressive, så tror ikke det er placebo egentlig, har hatt noen J**vlige uker! Har du en rar følelse i hodet når du er deprimert? Som om det ikke er deg? Aldri vert deprimert før 🤦🏻♀️ Anonymkode: 1c714...16a
Purple_Pixiedust Skrevet 2. februar 2022 #6 Skrevet 2. februar 2022 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Ja, er i uke 5 på antidepressive, så tror ikke det er placebo egentlig, har hatt noen J**vlige uker! Har du en rar følelse i hodet når du er deprimert? Som om det ikke er deg? Aldri vert deprimert før 🤦🏻♀️ Anonymkode: 1c714...16a Kan få en del uvirkelighetsfølelse hvis det er det du tenker på.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #7 Skrevet 2. februar 2022 Purple_Pixiedust skrev (7 minutter siden): Kan få en del uvirkelighetsfølelse hvis det er det du tenker på. Ja, har mye av det Anonymkode: 1c714...16a
Purple_Pixiedust Skrevet 2. februar 2022 #8 Skrevet 2. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, har mye av det Anonymkode: 1c714...16a Det er veldig normalt.
Gjest Trøst Skrevet 2. februar 2022 #9 Skrevet 2. februar 2022 Nå har jeg til dags dato ikke klart å karre meg helt ut av depresjonen, men i noen perioder går ting bedre og det føles nesten som om jeg har lagt den bak meg - men så banker den på døra igjen. Det du beskriver er ganske normalt og noe de fleste med depresjon kan relatere til, tenker jeg.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #10 Skrevet 2. februar 2022 Les (evt hør som lydbok) "Frakoblet" av Johann Hari. Anonymkode: e52e3...d50
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå