Gå til innhold

Typen ville ha alenetid og dro hjem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Typen ville ha alenetid og dro hjem til seg selv. Han har aldri hatt dette behovet før så jeg ble faktisk litt opprørt av dette. Vi har vært "samboere i 1,5 år nå" 

Vi har rævva Internett her vi bor og pcen hans er ikke her. Han sa han ville ha alenetid hjemme og sitte å spille osv. Er det urimelig for meg at det vekker en mistanke og at dette gjorde meg opprørt? 

Anonymkode: b73af...b1a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heim til foreldra, då?? Dersom dere er samboere?

Åleinetid er gull av og til. Det skulle eg gjerne hatt....

• Liker 7
Skrevet

Opprørt over alenetid? Trenger aldri du det?

Anonymkode: 064c3...b65

• Liker 7
Skrevet

Alle har bruk for alenetid. Har dere gått mye "oppå" hverandre i det siste kanskje?

• Liker 4
Skrevet

Alenetid er viktig for at forholdet skal vare. Har ingenting å si om det er spilltid foran en PC eller 5-timers tur på fjellet.

Det som derimot er drepen for et forhold, er liten forståelse for at den andre ikke bare er kjæreste, men også egen person med egne behov og nettopp - behov for seg selv.

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet

"samboere i 1,5 år nå" faktisk.

Er dere samboere? Eller er dere ikke samboere?

Uansett er alenetid supert for de som trenger det. Jeg er en av de.

• Liker 1
Skrevet

Synes egentlig ikke det er så rart. Han tenkte vel at det var overkommelig pga internett og at han kan "rømme" litt fra kvinnfolket i det han tar på seg headsettet. 

Når han da får vite at nettet er ræva så drar han jo heller hjem å spiller der istedet for å høre på kaklinga di

Anonymkode: 8372c...820

• Liker 1
Skrevet

Alle menn trenger litt fri fra mas og kjas fra dama av og til. 🙃 Tipper du sitter å ser stygt på han mens han spiller eller noe sånt for pcen hans er det du hater mest av alt ikke sant?

Anonymkode: 56e5e...716

• Liker 2
Skrevet

Hva vi lærte etter vårt første huskjøp - stort nok hus så barn og ektefelle kan trekke seg tilbake med sin hobby/alenetid. 

Anonymkode: 064c3...b65

• Liker 3
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Alle menn trenger litt fri fra mas og kjas fra dama av og til. 🙃 Tipper du sitter å ser stygt på han mens han spiller eller noe sånt for pcen hans er det du hater mest av alt ikke sant?

Her er det motsatt. Jeg er selv glad i alenetid og passer på at mannen får 1-3 kvelder alene hver uke. Jeg er derimot heldig om jeg får 1 i mnd. Har ikke barn sammen eller noe slikt så jeg prøver stadig å dytte ham ut døren for å treffe folk eller prøve noen hobbyer, men blir som regel sittende i stuen kveld etter kveld..

Anonymkode: a84d6...ef4

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Har aldri sett han spille bortsett fra på mobilen sin. Han har ikke dataen sin her. Og vi har så å si gått oppå hverandre hver dag i et og et halvt år. Ingen av oss jobber for tiden pga forskjellige ting. Så han har hjemstedet sitt på papiret der han er nå, men "bodd" hos meg så så lenge. 

Har hendt han har dratt hjem 2 ganger i måneden osv, men ikke mer enn 2-3 dager. Til nå.. En uke. 

Ts

Gjest Dævendøtte
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Er det urimelig for meg at det vekker en mistanke og at dette gjorde meg opprørt? 

Hva mistenker du og hvorfor blir du opprørt? 

Kanskje han begynner å bli lei av å gå oppå deg og tar forholdsregler, derfor drar han litt bort for å få litt alenetid. 

Trenger ikke være noe dramatisk, synes ikke du det er litt deilig å være litt alene også? Ikke alle gjør det altså, men det er en fair sak om man trenger litt egentid av og til. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Og vi har så å si gått oppå hverandre hver dag i et og et halvt år. Ingen av oss jobber for tiden pga forskjellige ting

Les det du selv skriver. Skjønner du virkelig ikke hvorfor han trenger alenetid? Kjenner jeg nesten får klaus bare av å LESE setningen.

Anonymkode: 63e30...90e

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Har aldri sett han spille bortsett fra på mobilen sin. Han har ikke dataen sin her. Og vi har så å si gått oppå hverandre hver dag i et og et halvt år. Ingen av oss jobber for tiden pga forskjellige ting. Så han har hjemstedet sitt på papiret der han er nå, men "bodd" hos meg så så lenge. 

Har hendt han har dratt hjem 2 ganger i måneden osv, men ikke mer enn 2-3 dager. Til nå.. En uke. 

Ts

Om dere går å trør oppi hverandre dag ut og dag inn så hadde jeg klikka for lengst, de aller aller fleste har behov for alenetid. 

Anonymkode: 82d48...59e

• Liker 2
Skrevet

Du må jo nesten spør han da. På en respektfull måte. Og behandle svarene du får på en respektfull måte.

I perioder har jeg og gubben vert sammen 24-7 vi liker det, vi. Men begge har behov for avbrekk uten at det trenger å være dramatisk

Gjest padawan
Skrevet
MorTil2 skrev (1 time siden):

Det som derimot er drepen for et forhold, er liten forståelse for at den andre ikke bare er kjæreste, men også egen person med egne behov og nettopp - behov for seg selv.

Dette er som om jeg hadde sagt det selv. 

Skrevet

Skulle jeg ha tråkka samboeren i hæla 24/7 i halvannet år, så hadde jeg blitt gal. Alenetid er viktig, noen trenger mye mens andre trenger bare litt.

Om en av oss trenger noen dager alene, så drar den som føler det for på hytta f.eks. Ikke noe å bli opprørt over det. 

Anonymkode: e724b...4f6

Skrevet

Altså hvis ikke jeg får litt fri fra typen så hadde vi nok ikke vært sammen fortsatt 😂 Jeg elsker han, men jeg trenger å bare være meg og ikke være kjæreste 24/7. Vi bor ikke sammen engang. Får også litt klaus av å lese det du skriver,  la fyren få litt space.  Betyr ikke at han gjør noe galt.

Anonymkode: 792ed...8cd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...