AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #1 Skrevet 2. februar 2022 Hei! Som overskriften sier så er jeg så utilpass i min egen kropp. Fått 2 barn i 20-åra og er nå 30. rynker og grå hår hopper frem med dårligere syn og reflekser 😐 Samboeren min sier ofte at han synes jeg ser bra ut og er fin. Men gir meg ikke overveldende respons og er generelt lite sex. Men når det skjer så liker han at jeg har på meg netting eller lignende. Så han må vel like kroppen min (eller meg😂) selv om lidenskapen er laber. Men jeg føler meg ikke sånn. Jeg forsøker metoden «fake it til you make it», men jeg klarer ikke. Vil bare gråte når jeg ser meg selv i speilet. Jeg synes jo at jeg blir penere med alderen, men så ser jeg på kroppen min.. Jeg elsket kroppen min før.. men nå skjemmes jeg. Jeg er vel litt overvektig, kunne fint gått ned 10kg. Men har en slik kropp at jeg har smalere midje, men stor rumpe/lår og store armer. Det er der fettet legger seg. Jeg har noen klær mannen synes jeg er veldig fin i, men jeg hater meg selv i det. Blir kvalm om jeg har armene mine synlige fordi de er så store og pløsete. Jeg vil helst dekke hele kroppen. Jeg pleide ikke å skamme meg over strekkmerkene mine heller, men etter at jeg hørte flere si (bekjente av meg som snakker løst og egnt fokuserer på seg selv i samtalen) at det er så fælt med strekkmerker over hele kroppen så har jeg gradvis blitt mer usikker. Jeg har strekkmerker fra overarmene og hele veien med til bak knea. Magen henger.. Lårene er klumpete og rumpa er flat. jeg vet mye kan løses med trening(har meldt meg inn), men har noen tips til hvordan jeg kanskje kan like meg selv bedre, slik jeg er nå? Mannen prøver, men det er jo ikke hans jobb. Jeg må gjøre det selv. Jeg starter snart i terapi.. og pynter meg ofte, men det hjelper sjeldent. Nylig kjøpt meg nye klær, men føler meg like fæl..😔 gråter når jeg skal prøve tøy.. det passer, men kroppen min er fortsatt ikke noe fin i tøyet fordi det avslører f.eks cellulitter, magehenget osv.. mye minner meg om da jeg var 12år og overvektig, og skulle shoppe med mamma.. og ho pleide å gi meg klær som var for små, for så bli sint når jeg gråt i garderoben. Siden ingenting passet og jeg måtte ofte kjøpe klær som var litt for voksne for meg, «du får begynne å spise mer grønnsaker i stedet for søtsaker» pleide ho da å si. Jeg var ikke massiv, men var høy for alderen og kunne fint gått ned 7kg. Jeg føler jo at dette går utover lidenskapen i forholdet. Han er litt «lat» på romantiske ting, men mye dabber av fordi jeg går inn i et slags skall pga usikkerheten min.. hjelp😨 Anonymkode: 7bfcb...4f5
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #2 Skrevet 2. februar 2022 Hvilken hjelp får du for synet? Det er ikke normalt å få dårlig syn bare fordi man fyller 30. Btw, da jeg var tjukk, kjøpte jeg ofte klær i gravidkolleksjonen. Jeg syntes de i en del tilfeller var finere enn vanlige klær i store str. Ting som hjalp meg da jeg veide en del: Massasje Spa Badekar Mindfulness og yoga Anonymkode: eb208...659 1
Isambard Skrevet 2. februar 2022 #3 Skrevet 2. februar 2022 Du trenger ikke å være perfekt hvis du ikke jobber som fotomodell. 3
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #4 Skrevet 2. februar 2022 Begynn å se på Youtuberene som kaller seg Norwaytwins! ☺ De ga meg selvtillit. Fine frodige damer som kler seg flott og lever livet. Anonymkode: 28c1f...e1b
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #5 Skrevet 2. februar 2022 Ts her. Når jeg skrev dårligere syn så var det bare en retorisk måte å få frem det at jeg merker jeg blir eldre 😅 bruker +1 i briller, det gjorde jeg ikke når jeg var 18. det må sies 😂 Jeg kan jo titte i gravid avdelingen, men til vanlig er jeg en str L. Så er ikke at jeg er så stor at jeg ikke passer normale klær. Jeg bare føler meg ikke noe fin pga formen på kroppen og hvor gammel og grå jeg føler meg. men takk for tipset om norwaytwins. Skal sjekke de ut, kanskje jeg finner flere som hjelper meg med å jobbe bedre med selvtilliten. ☺️ Anonymkode: 7bfcb...4f5
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #6 Skrevet 2. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg synes jo at jeg blir penere med alderen, men så ser jeg på kroppen min.. Jeg elsket kroppen min før.. men nå skjemmes jeg. Jeg er vel litt overvektig, kunne fint gått ned 10kg. Gå ned 10 kg da? Tren og spis sunt, det er bra for alt. Så går du ned 10 kg, drar til frisøren og optiker, gjør det du selv kan gjøre med livet ditt. Blir ikke bedre av å ikke gjøre noe som helst. Anonymkode: 3f4f4...fd9 3
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #7 Skrevet 2. februar 2022 Kan anbefale å lese boken "Å bekjempe lav selvfølelse" Anonymkode: 8a4a5...fc6 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #8 Skrevet 2. februar 2022 3 hours ago, AnonymBruker said: Hvilken hjelp får du for synet? Det er ikke normalt å få dårlig syn bare fordi man fyller 30. Btw, da jeg var tjukk, kjøpte jeg ofte klær i gravidkolleksjonen. Jeg syntes de i en del tilfeller var finere enn vanlige klær i store str. Ting som hjalp meg da jeg veide en del: Massasje Spa Badekar Mindfulness og yoga Anonymkode: eb208...659 Ting som hjelper når man veier en del er å trene og endre på kostholdet. Ikke spa og massasje. Når det gjelder mannen din så kommer han til å si at han synes du er vakker uansett hvordan du ser ut. Det er vi programforpliktet til å si med mindre vi ønsker å legge opp til en krangel eller drama. Men dere vet jo begge at det finnes langt mer attraktive damer enn deg, men nå er det deg han er sammen med. Det er klart lidenskapen får seg en knekk om man ikke finner noen seksuelt attraktiv. Det går begge veier. Dette handler mest om hva DU «føler». At magen henger, lårene er klumpete og rumpa er flat kan du gjøre noe med. Sånn sett er kvinner heldige i den forstand at de fleste ting som menn ser attraktivt i dere kan dere ordne. Det er bare å sette igang istedet for å synes synd på deg selv. Hjelper ikke med masse hjerter og «du er fin som du er» fra andre kvinner i samme situasjon på KG. Anonymkode: 13017...c5c 3
AprilLudgate Skrevet 2. februar 2022 #9 Skrevet 2. februar 2022 Problemet ditt er at du leter etter svaret i speilet, og har en forventning om å «elske kropp». Ikke så rart, de fleste gjør det. Særlig vi kvinner læres opp til det, og du hadde jo en voldsutøvende mor i tillegg som virkelig var fullstendig uten omsorgsevne. Størrelse L er fullstendig normalt. Det finnes nok av ting å gjøre for å føle seg freshere, men det du trenger mest er nok psykolog. Ikke med mål om å føle deg digg/liggbar, men kanskje mer å bli nøytral til kropp og utseende. Man kan fortsatt bruke tid på egenpleie, bra kosthold og fysisk aktivitet for egen del - men uten å kikke etter resultater i speilet og på vekta. Du leter rett og slett etter svar feil steder. 6
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #10 Skrevet 2. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvilken hjelp får du for synet? Det er ikke normalt å få dårlig syn bare fordi man fyller 30. Anonymkode: eb208...659 Svangerskap kan gi dårligere syn, det samme kan mye bruk av skjerm. Dette er dermed noe som kan opptre rundt 30-årsalderen. Anonymkode: 156cd...542 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #11 Skrevet 2. februar 2022 Problemet er at du har en mor som kledde deg i for små klær og kjeftet på deg når du gråt da de ikke passet. Fy, så stygt av henne!! Dette har ødelagt selvbildet ditt! (vet ikke om det er riktig ord). I tillegg skal du heller ikke høre på de som sier at de ikke liker strekkmerker. De har dårlig selvtillit pga sine egne strekkmerker. De synes ikke at du er stygg. Vi har strekkmerker pga at vi har født våre fantastiske barn. Vi blir ikke kvitt dem. Vi blir aldri 20 år igjen med fotomodellkropper. Vi må lære oss å leve med strekkmerkene. Vi kan liksågodt kalle de kjærlighetsmerker. De kommer alltid til å være der uansett. De er en del av oss. Vi kan ikke hate oss selv resten av livet. Det er ikke strekkmerkene dine som er usexy. Det er den dårlige selvtilliten. Med én gang du klarer å like deg selv (jeg er 50 år, og strever fortsatt, men jeg ER på vei!!), så blir du mer og mer sexy! Uansett om du veier 1 eller 10 kg for mye eller for lite! Anonymkode: 2c6f2...bf1
Fioljenta Skrevet 3. februar 2022 #12 Skrevet 3. februar 2022 Jeg har jobbet systematisk med å endre mitt syn på meg selv. Det begynte med at jeg oppdaget hvor mye stygt jeg sa til meg selv. Jeg ville jo aldri sagt noe sånt til andre! Har du hørt om noe psykologene kaller negative automatiske tanker? Det er de tankene som kommer helt automatisk og de ikke kan gjøre noe med. Følelsene dine er en reaksjon på de tankene. I stedet for å sloss mot de første tankene, kan du trene på å tenke noen hyggelige, korrigerende tanker om deg selv rett etterpå. Etterhvert går du automatisk forbi de første negative tankene og reaksjonen på dem, og direkte til de mer hyggelige tankene. For meg tok det tid, men det var absolutt verd det! Teknikken virket faktisk. Nå har jeg det mye bedre i egen kropp. Og det føles herlig. 🙂 (Jeg har skrevet litt om min reise i håp om at det kan inspirere andre til å finne ut hvordan de kan bli hyggeligere mot seg selv.) 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #13 Skrevet 3. februar 2022 Bra du skal i terapi!! Det handler om din dårlige selvfølelse og en slags redsel for å bli eldre? Sorry, men altså, du er tretti år! Du har nettopp kommet ut av tyveårene og du snakker som om du har blitt femti :p :p Jeg tror - noen samtaler om dårlig selv- og kroppsfølelse, trening og et noe bedre kosthold (du kan selvfølgelig skeie ut iblant) vil hjelpe mye. Kom deg over dørstokkmila og kjøp en kokebok med enkle og sunne oppskrifter. Seriøst, mye er gjort bare man spiser én salat. Det ligger mye i hue. Hvis det er ekstremt, som hos min venninne, så kalles det: kroppsdysmorfisk forstyrrelse. Da hater man sin egen kropp intenst, men dette kan også jobbes med. MIn venninne ble kvitt det og er nå mye tryggere i seg selv. Kan høres ut som du sliter med noe lignende. Anonymkode: ef178...12d 3
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #14 Skrevet 3. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 2.2.2022 den 12.57): Ts her. Når jeg skrev dårligere syn så var det bare en retorisk måte å få frem det at jeg merker jeg blir eldre 😅 bruker +1 i briller, det gjorde jeg ikke når jeg var 18. det må sies 😂 Jeg kan jo titte i gravid avdelingen, men til vanlig er jeg en str L. Så er ikke at jeg er så stor at jeg ikke passer normale klær. Jeg bare føler meg ikke noe fin pga formen på kroppen og hvor gammel og grå jeg føler meg. Anonymkode: 7bfcb...4f5 Jeg er til vanlig XL, så ikke så mye større enn deg. Poenget er at gravidkolleksjonen ofte har snitt som er mer flatterende for ikke flat mage. Feks empire-liv og kryssende bånd. Det spørs jo hvilken stil du liker. Du kan jo også bare prøve nye butikker, eller se på nett om folk som gir råd til fine klær for ulike kropper. AnonymBruker skrev (På 2.2.2022 den 14.31): Ting som hjelper når man veier en del er å trene og endre på kostholdet. Ikke spa og massasje. Når det gjelder mannen din så .... Anonymkode: 13017...c5c Ting som hjelper når man føler seg jævlig, kan feks være spa og massasje. Når man føler seg litt mindre jævlig, kan man sette i gang med å gjøre andre endringer i livet. Man starter ikke rett på de store prosjektene med høy hvilepuls. Det vet jeg av erfaring med store livsstilsendringer. Jeg er ikke TS, forresten. Litt rart at du tror jeg er TS, når jeg svarte TS i innlegget mitt. Anonymkode: eb208...659
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #15 Skrevet 3. februar 2022 Øøøøø.... Jeg føler det samme, men jeg er snart 50. Det var SÅÅÅ mye enklere å gå ned et par kilo da jeg var 30. Nå får en jo bare senebetennelser og vondt. Huden henger også, og sexlysten er deprimerende. Det blir altså MYYYYE verre!! Beklager Anonymkode: 1628b...c4e
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #16 Skrevet 4. februar 2022 Jeg mistrives også sterkt i egen kropp. I tillegg har jeg en sykdom som gjør at det er så å si umulig å gjøre noe med vekta, vitiligo og diastase. Jeg synes kroppen min er ekkel, uansett hvor mye mannen skryter av den. Jeg har liksom speil i huset... Så forstår hvordan du føler det. Hvis det ikke er mulig å gjøre noe for å forbedre kroppen, hadde jeg satset på terapi. Anonymkode: 6cda6...235
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #17 Skrevet 4. februar 2022 Bra at du starter i terapi, dét er det viktigste du kan gjøre for deg selv, for det er nok selvbildet ditt som er det største problemet. 10 kg overvekt er ikke mye, men jeg forstår problemet. Derfor er det også bra at du starter med trening, fordi det vil hjelpe deg til mestring og bedre kroppskontroll- og kontakt. Invester i etpar PT timer, så får du hjelp til å trene riktig i forhold til de områdene du ønsker å trene opp og får hjelp til å utføre øvelsene riktig. Jeg er over 40, veier 50 kg for mye iflg bmi og er full av strekkmerker etter svangerskap. Jeg holder på med vektnedgang, har begynt å trene for første gang i livet og merker at forholdet til kroppen blir bedre for hver treningstime. Ikke fordi jeg ser resultater (for det gjør jeg ikke), men fordi jeg kjenner jeg blir sterkere. Styrke og utholdenhet øker for hver uke, og selv om kroppen min fortsatt er like tjukk, puppene henger like mye, magen fortsatt velter over bukselinninga, så EIER jeg kroppen min på en annen måte enn for bare noen måneder siden. Og det er den følelsen som betyr noe. Jeg ER stor og klumpete, og såklart skulle jeg heller vært slank. Og jeg elsker ikke speilbildet mitt, men jeg aksepterer at det er slik, for nå. Jeg er i en prosess der jeg gjør noe for helsa og fremtiden, og stoler på at de synlige resultatene vil komme etterhvert. I mellomtiden kjøper jeg nye fine klær som passer NÅ, og går til frisør jevnlig for klipp og farge- fordi jeg liker å føle meg fin. Jeg har alltid velstelte negler og neglelakk, fordi det får meg til å føle meg fin. Litt ironisk kan jeg tenke "jeg er feit og førti, men er iallefall fin på håret". Kjøp deg fint treningstøy og noen kule "gadgets", så blir det morsommere å dra på trening. Kjøp klær som passer NÅ, til den fasongen du har nå. Ikke den du hadde som 20-åring. Du har jo figuren som de fleste av oss drømmer om; timeglass! Klipp deg, farg håret- ikke for å skjule gråhår, men fordi det hjelper på humøret og selvbildet! Anonymkode: 3ce9b...9f0 1
Gjest Dævendøtte Skrevet 4. februar 2022 #18 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Øøøøø.... Jeg føler det samme, men jeg er snart 50. Det var SÅÅÅ mye enklere å gå ned et par kilo da jeg var 30. Nå får en jo bare senebetennelser og vondt. Huden henger også, og sexlysten er deprimerende. Det blir altså MYYYYE verre!! Beklager Anonymkode: 1628b...c4e Jeg er over femti. Og ja, det var MYE enklere å gå ned et par kilo for 20 år siden. Men som jeg har sagt tidligere, ingenting kommer gratis og helt av seg selv, ramlende ned i fanget ditt. Holder man seg i form, trener og svetter et par ganger i uka, vil senebetennelser og vondter bli bedre, Spiser man sunt, blir hud og hår finere. Sexlysten er også enklere å få opp igjen om man er i god form. Så jeg motsier deg, det blir ikke mye verre. Litt tyngre ja, men for pokker, vil man holde seg yngre og sprek, ja, da må man jaggu stå på litt selv også! Lulle seg inn i selvmedlidenhet er det siste som hjelper!!
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #19 Skrevet 5. februar 2022 Trening! Invester i en pt eller coach og sett i gang. Ikke pga vekt, men fordi trening gjør deg sterkere, og du blir dopet med lykkehormoner etterpå. Man føler seg mye bedre allerede etter to-tre økter. Anonymkode: 6e6f5...dfd
lillevill Skrevet 5. februar 2022 #20 Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 2.2.2022 den 12.57): Ts her. Når jeg skrev dårligere syn så var det bare en retorisk måte å få frem det at jeg merker jeg blir eldre 😅 bruker +1 i briller, det gjorde jeg ikke når jeg var 18. det må sies 😂 Jeg kan jo titte i gravid avdelingen, men til vanlig er jeg en str L. Så er ikke at jeg er så stor at jeg ikke passer normale klær. Jeg bare føler meg ikke noe fin pga formen på kroppen og hvor gammel og grå jeg føler meg. men takk for tipset om norwaytwins. Skal sjekke de ut, kanskje jeg finner flere som hjelper meg med å jobbe bedre med selvtilliten. ☺️ Anonymkode: 7bfcb...4f5 Jammen.. Du savner jo tydelig en kropp som er trent og stram. Du er bare 30 år. Så gjør noe med det da? Det er snart vår. Det greier du.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå