miss Skrevet 22. oktober 2005 #1 Skrevet 22. oktober 2005 Hei Har nettopp sittet og bestillt meg panellengder til kjøkkenet fra Jossefson katalog. Og fant en lampe i Ellos som jeg likte veldig godt og passet akkurat,måtte bare handle over nett jeg. Det blir jo porto i tillegg til pris,men føler likevell at det er litt billigere enn i butikker noen ting. Er det flere som blir fristet? eller handler mye i kataloger.
Gjest Spacegirl Skrevet 22. oktober 2005 #2 Skrevet 22. oktober 2005 Jeg handler ganske mye fra kataloger. Har nettopp bestilt endel klær og diverse julepynt fra Ellos. Handler også bl.a. hos Sparkjøp. Ja, også fikk jeg nettopp en pakke jeg hadde bestilt hos Atelje Margaretha, som inneholdt et julekalenderbroderi bl.a.. Har bare gode erfaringer, bortsett fra hos Hennes og Mauritz. Der har både jeg og en jeg kjenner opplevd at dersom du sender noe i retur, kan du risikere at de nekter for å ha mottatt pakken. Og dermed må du betale for varer du ikke har.
Gjest Fruktfat Skrevet 22. oktober 2005 #4 Skrevet 22. oktober 2005 Har bare gode erfaringer, bortsett fra hos Hennes og Mauritz. Der har både jeg og en jeg kjenner opplevd at dersom du sender noe i retur, kan du risikere at de nekter for å ha mottatt pakken. Og dermed må du betale for varer du ikke har. ← det har jeg opplevd også, men husket nøyaktig klokkeslett da jeg leverte (måtte rekke t-banen), hvordan han så ut han som tok imot, og at det pep da han skannet returlappen. så da var det jo ikke min feil at de ikke hadde fått pakka, og den var jo registrert! og jag handler litt på nettet, mest hm, men mye returer... og l.f og strawberrynet.
Gjest Leola Skrevet 22. oktober 2005 #5 Skrevet 22. oktober 2005 Den eneste gangen jeg har vært fornøyd med kvaliteten på klærne var da jeg bestilte endel klær fra La Redoute Flotte klær og flott kvalitet. Var så fornøyd at jeg bestilte meg enda mer idag Jeg har valgt fakturabetaling så jeg betaler ikke varene før jeg har prøvd dem hjemme i fred og ro og kan returnere det jeg ikke vil ha - uten å betale for dem. Tidligere har jeg bestilt fra HM og Josefsson - men har aldri vært fornøyd.
monja Skrevet 22. oktober 2005 #6 Skrevet 22. oktober 2005 Jeg handler en del fra kataloger ja. Blir stresset av å renne rundt i butikker så derfor blir det noe katalogshopping. Mest barneklær da.
Fam Skrevet 22. oktober 2005 #7 Skrevet 22. oktober 2005 Ja det hender det, at jeg handler fra katalog. Deilig for en "lat" kvinne som meg
momo Skrevet 23. oktober 2005 #8 Skrevet 23. oktober 2005 Handler mest fra H&M. Handla og litt fra laredoute nå, men måtte sende tilbake en del av buksene da de var rare i fasongen, mens genserne var jeg veldig fornøyd med.
Nutmeg Skrevet 23. oktober 2005 #9 Skrevet 23. oktober 2005 Jeg handler mye fra nettbutikker ja, og selv om porto tilkommer syns jeg det er en grei og mye mindre stressende måte å plukke ut ting man liker enn å løpe rundt på shoppingtur.
Gjest Sluttet Skrevet 23. oktober 2005 #10 Skrevet 23. oktober 2005 Jeg handlet mye på postordre før, men det gikk litt over styr økonomisk fordi jeg handlet mer eller oftere enn jeg hadde råd til. Så det sluttet jeg med for nesten ti år siden. Det er kjempedeilig å sitte hjemme og "katalogshoppe", men nå ser jeg også at halvparten av det jeg handlet var helt unødvendig. Jeg ryddet i pappesker i boden nå i helgen, og masse av det jeg kjøpte til hjemmet har jeg ikke brukt engang. Bortkastede penger for meg! Nå skal jeg gi det bort til loppis isteden, og bare beholde det som betyr noe for meg.
Pauline Skrevet 23. oktober 2005 #11 Skrevet 23. oktober 2005 Handlet myeda barna var små. Deilig å slippe å dra tre småtasser ut og inn av prøverom. Tviler på klær som mamma hadde handlet på Ellos og HM hadde gjort lykke hos dem i dag. Hender jeg kjøper noe på cataloqe eller Sport man ) , men ikke ofte
Gjest gjest1 Skrevet 23. oktober 2005 #12 Skrevet 23. oktober 2005 Handler mesteparten av klærne mine i kataloger siden å prøve klær i butikker er noe av det verste jeg gjør. Handler mest i HM og Ellos, samt sko i Sparkjøp. Er stort sett fornøyd, men det har vært endel tull etter at HM gikk over til "de nye størrelsene".
Pauline Skrevet 23. oktober 2005 #13 Skrevet 23. oktober 2005 En digresjon, men Hawkye du skriver om "de nye størelsene" på HM. Hva handler det om? Har akkurat sittet med HM - katalogen å lurt på klær til hun minste på snart 11. (Fikk ideen etter at jeg skrev innlegget mitt over) Er det noe jeg burde vite før jeg eventuelt estiller til henne?
Gjest gjest1 Skrevet 23. oktober 2005 #14 Skrevet 23. oktober 2005 Neida. De gjorde om voksenstørrelsene fra de "vanlige" 36/38 - 38/40 osv. til 36/38 - 40/42 - 44/46. Det skaper iallefall mye tull for meg da jeg faller midt mellom 36/38 og 40/42.(i følge måleskjemaet deres bak i katalogen) Derfor vet jeg aldri om jeg får noe som passer.
Gjest porselen Skrevet 24. oktober 2005 #15 Skrevet 24. oktober 2005 Jeg bestilte mer fra postordrekatalogene tidligere, nå har jeg hatt en lengre pause. Det ble lett til at jeg bestilte flere klær enn jeg hadde behov for, både til ungene og meg. Og derfor handler jeg nå i butikker for da begrenser jeg meg til det jeg skal ha. Sånn er det med den som lar lysten løpe av med seg.
Gjest Milah Skrevet 24. oktober 2005 #16 Skrevet 24. oktober 2005 Har aldri handlet noe fra katalog eller over nettet i det hele tatt. (Hvis en ser bort i fra sexleker.. ) Jeg MÅ prøve klær før jeg kjøper de, for kroppen min er ganske vanskelig..
Gjest Gjesta Skrevet 24. oktober 2005 #17 Skrevet 24. oktober 2005 Posten tjener rått på meg. Hver sesong bestiller jeg et eller annet fra H&M Rowells, men 95% (eller mer) blir returnert. Hvorfor lærer jeg ALDRI? Det er bare så fristende å få klærne rett i postkassen, for jeg kan ikke fordra klesbutikker og prøverom.
Gjest Raga Skrevet 24. oktober 2005 #18 Skrevet 24. oktober 2005 (endret) Jepp, handler mye på postordre/nettbutikker. Det eneste jeg konsekvent handler i vanlige butikker, er sko, fordi føttene mine er så vanskelige. Klær handler jeg mest hos Ellos, Josefssons, Catalog (lagersalget til Ellos & Josefssons), Gudrun Sjödén og Ametrine (bl.a. sokker). Også har jeg akkurat bestilt fra La Redoute for første gang, og venter på varene. Sparkjøp har jeg litt negativ erfaring med (rot med bestillinger o.l.), så de er jeg skeptisk til. Endret 24. oktober 2005 av Selene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå