AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #1 Skrevet 2. februar 2022 Hei, ser ut for vi får to barn på under/knappe året. Dessverre mistet jeg melken når mini var bare 3 mnd !! Hva tenker dere om jeg begynner på igjen å amme han når minste blir født? Han blir vel akkurat fylt året når lillesøskenet kommer. Selvfølgelig skal minste få først og det som trengs. Men syns så synd i lillegull som fikk så lite pupp.. Jeg hadde planer om å amme ganske så lenge, trodde at så lenge man kom igang med ammingen så var det melk så lenge barnet diet.... Noen i samme båt? Anonymkode: 057d8...dfd 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #2 Skrevet 2. februar 2022 Sånn blir det jo når man får tl veldig tette.. Når minste blir født har nok barnet vendt seg godt til fast føde osv, så det hadde jeg ikke giddi å styre med. Alt kan ikke være likt for alle desverre, og når barnet er 1 år tenker jeg at mye av ammingen hadde vært fraværende uansett, pga fastføde etc. Anonymkode: d5107...9fb 4 1 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #3 Skrevet 2. februar 2022 Jeg ville tenkt at han fikk det han trengte, og ikke begynt å amme han. Mye grobunn for sjalusi og mas der. Puppen er for den minste. Om du kjenner veeeldig på noe ernæringsmessig ville jeg heller gitt morsmelk fra kopp. Å ha to relativt små barn som slåss om puppen er i mitt hode katastrofe. Din eldste er fremdeles for liten til å forklares hvorfor minste har fortrinnsrett på puppen - bedre at eldste ikke husker hva det der er for noe. Anonymkode: a14c2...97b 10 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #4 Skrevet 2. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg ville tenkt at han fikk det han trengte, og ikke begynt å amme han. Mye grobunn for sjalusi og mas der. Puppen er for den minste. Om du kjenner veeeldig på noe ernæringsmessig ville jeg heller gitt morsmelk fra kopp. Å ha to relativt små barn som slåss om puppen er i mitt hode katastrofe. Din eldste er fremdeles for liten til å forklares hvorfor minste har fortrinnsrett på puppen - bedre at eldste ikke husker hva det der er for noe. Anonymkode: a14c2...97b Enig i dette.. Hadde vært uaktuelt i dette huset, hvis dette var en problemstilling. Anonymkode: d5107...9fb 2 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #5 Skrevet 2. februar 2022 Erfaringsmessig etter tandemamming og fra mange venninner som har tandemammet er det er superbra verktøy mot sjalusi. Han er fortsatt veldig liten, og WHO anbefaler amming til minimum 2 år, så jeg synes det høres veldig lurt ut at du begynner på igjen hvis han er interessert. 🤗 Jeg er medlem av en gruppe på FB som heter Amming uten grenser, den er veldig fin for hjelp og støtte til sånne situasjoner. Har vært med i et år, og lærer masse hver dag. Håper det går seg til for dere! 🙂 Anonymkode: 7d7df...aab 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #6 Skrevet 2. februar 2022 Høres sykelig ut. Det er på ingen noe ettåringen trenger, det handler kun om dine behov. Dropp det. Anonymkode: 343ec...de5 7
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #7 Skrevet 2. februar 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Høres sykelig ut. Det er på ingen noe ettåringen trenger, det handler kun om dine behov. Dropp det. Anonymkode: 343ec...de5 Dust. Må være flaut å være så dum egentlig. Anonymkode: 49c72...f96 7
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #8 Skrevet 2. februar 2022 Hva får deg til å tro at du skal få kjempeproduksjon med nr.2, når den var så dårlig med nr.1? Hvis du skulle være heldig med produksjonen denne gangen, så tenker jeg du kan gjøre det magefølelsen sier. Det er bra for bl.a immunforsvaret med morsmelk, men ikke gi morsmelk til eldste bare ut av dårlig samvittighet. Dersom du føler at det ikke er noe stress, så er det en annen sak. AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Høres sykelig ut. Det er på ingen noe ettåringen trenger, det handler kun om dine behov. Dropp det. Anonymkode: 343ec...de5 For et kunnskapsløst svar! WHO anbefaler faktisk amming til barnet er 2 år. At moren ikke orker å holde på så lenge eller føler det blir ubehagelig er selvsagt greit, men andre har da ingenting med å mene noe om det! Vet du i det hele tatt hvordan det er å amme et så stort barn? For det er virkelig null stress (når man bare ammer ett barn). Jeg ammer min på 14 mnd og trenger ikke å amme til faste tider og ungen er ferdig på 5-10 min. Jeg bestemmer selv når jeg skal amme, for barnet spiser jo også fast føde. Sitter vi på kafé eller andre steder i offentligheten, gir jeg han fast føde. Anonymkode: da9ab...330 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #9 Skrevet 2. februar 2022 Det eldste barnet har helt sikkert mistet evnen til å die når det er aktuelt. Anonymkode: 4bc02...434 2 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #10 Skrevet 2. februar 2022 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Hva får deg til å tro at du skal få kjempeproduksjon med nr.2, når den var så dårlig med nr.1? Hvis du skulle være heldig med produksjonen denne gangen, så tenker jeg du kan gjøre det magefølelsen sier. Det er bra for bl.a immunforsvaret med morsmelk, men ikke gi morsmelk til eldste bare ut av dårlig samvittighet. Dersom du føler at det ikke er noe stress, så er det en annen sak. For et kunnskapsløst svar! WHO anbefaler faktisk amming til barnet er 2 år. At moren ikke orker å holde på så lenge eller føler det blir ubehagelig er selvsagt greit, men andre har da ingenting med å mene noe om det! Vet du i det hele tatt hvordan det er å amme et så stort barn? For det er virkelig null stress (når man bare ammer ett barn). Jeg ammer min på 14 mnd og trenger ikke å amme til faste tider og ungen er ferdig på 5-10 min. Jeg bestemmer selv når jeg skal amme, for barnet spiser jo også fast føde. Sitter vi på kafé eller andre steder i offentligheten, gir jeg han fast føde. Anonymkode: da9ab...330 Ungen har vært flaskebarn siden 3 månedersalder. Han har på ingen måte behov for å begynne å die i ettårsalder. Her er det utelukkende mors ønsker og følelser som styrer, og det blir feil. Anonymkode: 343ec...de5 7
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #11 Skrevet 2. februar 2022 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Dust. Må være flaut å være så dum egentlig. Anonymkode: 49c72...f96 🙄 Tenkte jeg skulle la 2 åringen min få begynne å sutte på puppen etter barnehagen i dag. Har aldri blitt ammet, men han vil nok trives med å suge litt på brystvortene mine. Ååå, nå gleder jeg meg til en koselig stund etter barnehagen, håper virkelig han elsker å sutte på meg, har et sterkt behov for at han gjør det. Anonymkode: 343ec...de5
yabbadoo Skrevet 2. februar 2022 #12 Skrevet 2. februar 2022 11 mnd mellom våre. Eldste sluttet å die da han var 7 mnd. Da lillebror kom viste han veldig interesse for puppen, og fikk prøve. Han hadde dessverre glemt hvordan han gjorde det, og fikk det ikke til i det heletatt. Da mistet han fort interessen. Jeg tenker at det er bare å prøve! 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #13 Skrevet 2. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): 🙄 Tenkte jeg skulle la 2 åringen min få begynne å sutte på puppen etter barnehagen i dag. Har aldri blitt ammet, men han vil nok trives med å suge litt på brystvortene mine. Ååå, nå gleder jeg meg til en koselig stund etter barnehagen, håper virkelig han elsker å sutte på meg, har et sterkt behov for at han gjør det. Anonymkode: 343ec...de5 Stakkars ungene dine. Anonymkode: 49c72...f96
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #14 Skrevet 2. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Høres sykelig ut. Det er på ingen noe ettåringen trenger, det handler kun om dine behov. Dropp det. Anonymkode: 343ec...de5 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Stakkars ungene dine. Anonymkode: 49c72...f96 Så bra at dere ikke drikker kumelk Anonymkode: b0636...cc4
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #15 Skrevet 2. februar 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: 🙄 Tenkte jeg skulle la 2 åringen min få begynne å sutte på puppen etter barnehagen i dag. Har aldri blitt ammet, men han vil nok trives med å suge litt på brystvortene mine. Ååå, nå gleder jeg meg til en koselig stund etter barnehagen, håper virkelig han elsker å sutte på meg, har et sterkt behov for at han gjør det. Anonymkode: 343ec...de5 Seriøst æsj. Jaja, det finnes jo kvinner som ikke er riktig vel bevart. Anonymkode: e4901...726
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #16 Skrevet 2. februar 2022 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Så bra at dere ikke drikker kumelk Anonymkode: b0636...cc4 Henger meg ikke på jurene til kuen og drikker, nei. Anonymkode: 343ec...de5
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #17 Skrevet 2. februar 2022 De pleier å ha glemt hvordan de lager vakuum etter en stund, så tviler på at det går. Men funker det så er det jo ikke noe galt i å prøve 😊 Anonymkode: 44056...334 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #18 Skrevet 2. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Henger meg ikke på jurene til kuen og drikker, nei. Anonymkode: 343ec...de5 Så du drikker morsmelk assa Anonymkode: b0636...cc4
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #19 Skrevet 2. februar 2022 Takk for mange gode svar, det er mye jeg ikke har tenkt over. Han har tross alt vært helt uinteressert i puppen etter melken forsvann. Før melken forsvann hadde jeg ganske stor melkeproduksjon, ganske sikker på jeg kunne avse ganske mye om jeg gikk inn for det. Jeg tenkte jo at selv om baby er 1 år, så er jo han fortsatt baby. Trenger han å vil ha nærheten skal han få, men jeg kommer nok til å gi han melk i kopp ja. Så langt har ikke jeg tenkt😅🤭 syns bare så synd i lillegutt som mange forventer må bli så stor bare fordi der kommer en ny baby.. Du som sa forebygger sjalusi, stemmer dette ? For begge får det samme av meg ? Så kanskje litt mer for meg slossing over pupp😅 ble noen impuls tanker som kom tidligere, alt er ikke nødvendigvis så veldig gjennomtenkt. Setter pris på alle innspill, overrasket over lite trolling-takk! Anonymkode: 057d8...dfd 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #20 Skrevet 2. februar 2022 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Takk for mange gode svar, det er mye jeg ikke har tenkt over. Han har tross alt vært helt uinteressert i puppen etter melken forsvann. Før melken forsvann hadde jeg ganske stor melkeproduksjon, ganske sikker på jeg kunne avse ganske mye om jeg gikk inn for det. Jeg tenkte jo at selv om baby er 1 år, så er jo han fortsatt baby. Trenger han å vil ha nærheten skal han få, men jeg kommer nok til å gi han melk i kopp ja. Så langt har ikke jeg tenkt😅🤭 syns bare så synd i lillegutt som mange forventer må bli så stor bare fordi der kommer en ny baby.. Du som sa forebygger sjalusi, stemmer dette ? For begge får det samme av meg ? Så kanskje litt mer for meg slossing over pupp😅 ble noen impuls tanker som kom tidligere, alt er ikke nødvendigvis så veldig gjennomtenkt. Setter pris på alle innspill, overrasket over lite trolling-takk! Anonymkode: 057d8...dfd Ja, det stemmer. Har hørt mange historier i gruppa. Det er en av de beste måtene å gi storebror nærhet og oppmerksomhet nå som babyen kommer. ❤ Håper du melder deg inn! ❤ Anonymkode: 7d7df...aab 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå