Gå til innhold

170cm høy, hva er din trivselsvekt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg ser at flere skriver at de har fått slike kommentarer selv om vekten er godt innenfor normal bmi, hva slags folk er det dere omgås egentlig? Ser for meg brautende overvektige charterfeber-aktige damer som spyr ut sånne kommentarer. Evt gamle besteforeldre. I noen kretser er jo normalen å være overvektig, men likevel kan man jo ikke miste synet så mye? Syns det er frekt. Samtidig hadde jeg aaaldri blitt lei meg av det, hadde heller tenkt at de var misunnelige eller rett og slett følt en motivasjon av at vektnedgangen faktisk syns. 
Det jeg derimot syns er ok, er om noen spør et åpent «hvordan går det?» dersom noen går mye ned eller opp i vekt. Uten å kommentere hverken kropp eller vekt. Vekttap skyldes vel så ofte andre ting enn slanking, feks depresjon, spiseforstyrrelse, sorg, traume osv. Man kan vise at man er tilgjengelig som en venn.

Anonymkode: 8003b...712

dette har faktisk vært både tanter, venner av mamma, kollegaer og venner (som ikke var veldig nære). Det har skjedd så mange ganger at jeg begynner å grue meg til å treffe folk når jeg har gått ned noen kilo. Jeg liker ikke oppmerksomhet for vekten min men personer rundt meg har kommentert av seg selv uten at jeg har sagt noe selv om slanking.

Anonymkode: af2a8...272

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 170 cm og veier nå 65. Er ganske fornøyd med det men veide rundt 62 før graviditet og vil vel si det er idealvekt. Lege mener 65 er fint. 

Jeg har vært nede på 50-tallet men får naturlig nok mindre rumpe og pupper da så liker meg på 60tallet😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mellom 72 og 75 kg. Var en stund nede under 70 og det var rett og slett ikke pent. Kroppen var for så vidt bra, men ansiktet ble helt forferdelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 176. Min trivselsvekt er 72 kg. Lavere en det blir jeg innhul i kinna 😅

Anonymkode: c27d9...ea3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

169 og 28 år her. Jeg trives best på 62-63 kg, kroppen foretrekker 65-66 kg🤷‍♀️

Anonymkode: 15f5b...915

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er 168 og min trivselsvekt er 52 kg. Er det kroppen min hele tiden går tilbake til. Akkurat nå ligger jeg under pga sykdom. Er 54 år.

Anonymkode: 87f5b...cf3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er 176. Min trivselsvekt er 72 kg. Lavere en det blir jeg innhul i kinna 😅

Anonymkode: c27d9...ea3

Ja kropper er jammen ulike! Jeg er 170cm og veier 56kg, men har fortsatt et rundt ansikt og tendens til dobbelthake. Kroppen er slank da, men vil gjerne ha med fjeset. Da jeg var syk for noen år siden var jeg nede i 45kg, og kroppen var jo svært mager, men DA syns jeg fjeset mitt var perfekt😅

Anonymkode: 8003b...712

Lenke til kommentar
Del på andre sider

171, 37 år, veier 58 nå, men ser best ut rundt 55 kg. Nå har jeg muffinsmage og ryggfett  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

169 høy. Normalvekt i området 66-69 kg. Trives best nede på rundt 66 kg, og da kan jeg også spise og leve normalt (sunt) uten konstant fokus på kosthold, kalorier og trening. Rent kroppslig kunne jeg tenkt meg å ligge på 62-64 kg, men vet av erfaring at jeg da må ha et ekstremt bevisst kosthold, slik at det føles som en evig slankekur. Og det skaper for meg ikke trivsel totalt sett, i det lange løp. Er str. 38/M, nede i S på en del overdeler, og de 5 kg i +/- påvirker ikke str., men mer hvor løst klærne sitter og hvor behagelig de er å ha på.

Anonymkode: 5a52e...c45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 170 cm og veier nå 45 kg. Er i en tilfriskningsprosess fra anoreksi og ønsker gjerne å komme meg tilbake til rundt 55 kg.

Anonymkode: 611a8...f35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

168 og veier 58. Er ca det som er trivselsvekt, men burde nok veid mer. Litt panikk for å veie 60+

Anonymkode: 9826d...036

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

169cm og ca 75 kg.  Har vært nede på 65, men så så gammel ut, er penere med litt runde kinn. 

Anonymkode: e63ed...850

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

175 og veier nå 65 kg.

Trives best på 62 kg. Har vært 59-60 men da trente jeg ikke selv om jeg endelig følte meg slank. Er 38 år, ikke spesielt aktiv, men ganske stram i kroppen, ikke så mye fett. Så er vel slank, selv om jeg sjelden føler meg slik. 

Anonymkode: 83d6f...c1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

174 og veier 58 kg. Jeg trives godt med vekten, og jeg ligger naturlig et sted mellom 57-61 kg, det går litt opp og ned. Men jeg spiser det jeg har lyst på når jeg vil. :) jeg har hatt anoreksi da jeg var yngre, og har heldigvis et mye bedre forhold til kropp og mat nå. Så til dere som strever med spiseforstyrrelser, det blir bedre. ❤️:) 

Anonymkode: 772fe...b36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
temolitus skrev (På 2.2.2022 den 10.36):

Jeg er 168 cm, trives best på 59-63 kg :) 

Jeg også. Nå et den oppe i 68. Jobber hardt med å komme tilbake . Føler meg stor og tung. Noe jeg også er. 

Anonymkode: 814c2...e93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...