Gå til innhold

170cm høy, hva er din trivselsvekt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er 170, rundt 73 kg føler jeg meg mest vel på. Og da er jeg slank og fin.

så dere som er under 60kg synes jeg høres vel lite ut. 

Anonymkode: c5be5...72e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Trives best på 56kg, ser best ut på 58kg. 60kg kan gå etter jul og etter ferie, men da merker jeg at jeg ikke føler meg vel lengre og klær ser ikke like fine ut på meg lenger. Enorm forskjell fra 56-60 faktisk. Og alle kommenterer og komplimenterer når jeg går ned fra 60, til 56-58 igjen, så det er tydelig at det er merkbart. 

Anonymkode: 11986...915

Samme her. Forskjellen er virkelig veldig merkbar, både for meg selv og andre.

Anonymkode: bf368...17f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Hvordan i all verden merker du forskjell på 1 kilo??

Anonymkode: a1cf1...ebe

Det legger seg rett på magen, så jeg merker forskjell på hvor mye buksene mine strammer. 🤷🏻‍♀️  

Anonymkode: bf368...17f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

170 og 68 kg. Jeg har ikke klart å komme  ned til 60 kg etter siste graviditet. Jeg trives best mellom 60-64 kg maks...

Anonymkode: b1414...e0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

168 og veier 58 kg. Er 38 år. Synes jeg er akkurat passe slank. 

Anonymkode: d1722...195

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig at i sånne tråder er det omtrent kun de som veier lite som svarer

Anonymkode: 0d82f...abb

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 165 og veier 71 kg. Veide 60 kg for 7 år siden trives der, men la på meg 5 kg under en depresjon og deretter 6 koronakilo. Som dr. Now sier: so the coronavirus made you eat all day? ....ehh yes. 

Har en 10 kg reise frem til slutten av mai. Dvs 2,5 kg i måneden🙄

Anonymkode: 16263...116

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 168 og veier 51. Kjenner ribbeina godt ... Har et anstrengt forhold til mat og vekt. Har hjulpet å fjerne badevekten.

Endret av Soleil70
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ja som er 170 og veier 50 kilo ish, det er jo skinnmagert

Anonymkode: 16263...116

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det er vel fordi det er de som har en trivselsvekt. Jeg har veid for mye i en årrekke og kan ikke huske sist jeg trivdes med egen vekt. Er i gang med en livsstilsendring der jeg nærmer meg en normalvektig BMI for første gang i voksen alder. Har derfor ingen begrep om hva trivselsvekten min er 🤷🏼‍♀️

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 1.68. Trives best på 56 kg. Men veier nå 67. Ingen av klærne passer lengre og jobber nå for å gå ned i vekt. Men har hatt en depresjon og da har jeg ikke klart å være aktiv. Men nå er det andre boller! 

Anonymkode: 61e31...a8c

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Folk svarer jo stort sett hva som er trivselsvekten, ikke hva de veier nå nødvendigvis. Og som en annen skriver, det er de som har følt seg fornøyd med vekten som svarer her. 
Jeg er 170cm, og forskjellen fra 60 til 57kg betyr at jeg får midje. Og for meg er det med på å trives i kroppen. Samtidig sitter alle klær mye flottere!

Ikke noe fat-shaming her, alle svarer etter sin egen opplevelse av egen kropp. Jeg tenker for eksempel aldri noe negativt om andres kropper.

Anonymkode: 8003b...712

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min trivselsvekt er 60-62 kg, er 172 cm og 35 år. Har aldri trivdes med kroppen min når jeg har vært over 62 kg. 

Anonymkode: 6a595...fe7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Du som er ca 170cm. Hva ønsker du å veie? Hva er målet ditt, eller trives du der du er? Skriv gjerne alder også.

Trivsel er 65. Er 46 og veier 63  

Anonymkode: 1a1a3...eb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 174. Min trivselsvekt er 56 kilo, da er jeg slank, men ser ikke mager ut. Ser sunn ut og har da også litt former. Jeg har veid 50 kilo, da var jeg for tynn, veldig synlige kragebein, markerte kinnbein og "mistet puppene". Nå veier jeg 61kg, men er gravid tidlig i 2 trimester. Håper jeg kommer meg tilbake til trivselsvekt etter graviditeten. 

Er 35.

Anonymkode: 3e8b3...e4f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er mest normalvektige som svarer. Og noen som har lyst til å komme til sin trivselvekt igjen. Det er vel det denne tråden handlet om. 

Jeg heier på alle som ønsker seg ned og på de som trives akkurat som de er. Livskvalitet er ikke det samme som å veie lite, men være fornøyd og trives. 

Anonymkode: 1a1a3...eb9

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 165. Vet jeg er fornøyd med meg selv på 70 kg. Da bruker jeg str 38/medium. Har tre kilo igjen før jeg er der. (Hadde kanskje sett enda bedre ut på 65 men det gidder jeg ikke, må forsake altfor mye skal jeg klare å holde vekten der.) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trives best på ca 56kg, kroppen trives best på 60 (det jeg veier om jeg ikke tenker på kostholdet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 172 cm, har trivselsvekt på 60-65 kg. Mellom der befinner vekta seg uten at jeg trenger å anstrenge meg, og kiloene fordeler seg fint på kroppen.

Anonymkode: 7eb59...171

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...