Gå til innhold

Hvordan reagerer på dette? Eller skal jeg bare la det gå og ikke late som noe ting ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har et barn som går i 3 klasse, hn er veldig populær med mange venner både gutter og jenter, barnet har også hatt et par kjærester etter hn begynte på skolen.

Men til spørsmålet : Barnet sier aldri Nei til noen selvom hn er sliten og har lyst til og slappe av, Jeg lærer barnet at det er viktig og sette grenser for seg selv og at man også må lære seg og si nei av og til.

Så her om dagen var barnet kjempe sliten og ville være inne, så kommer det 2 fra klasse og spør om hn vil ut, barnet sier til meg at hn ikke vil,men svarer likevel ja.

Bør jeg si fra de gangene barnet ikke vil ut eller må barnet lære seg og sette grenser for seg selv ?

Anonymkode: d7d6f...29e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lær barnet å bestemme seg for hva det egentlig vil og holde seg til det. Så løser resten seg.

Anonymkode: 1310d...dda

Skrevet

Jeg har noen ganger sagt nei til at mitt barn kan ta i mot besøk når jeg ser han er veldig sliten. Sier da at det ikke passer, er for sent e.l. Hos oss har det ikke vært et veldig stort problem, men hvis det skjer ofte hos dere ville jeg hjulpet til ved å bestemme for barnet noen ganger iallfall. Og samtidig snakke om det på tomannshånd, at det er viktig å kjenne på hva man selv vil/klarer - men det gjør dere sikkert allerede :) 

Anonymkode: f2362...38a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...