Gå til innhold

Munnbind: får vi fibre ned i lungene ved bruk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom i tanker om det nå og jeg har brukt mye fargerike stoffmasker og jeg har brukt dem i mange timer sammenhengende og til og med søkk våte når jeg er i byen når det regner skikkelig. Blir enda tyngre å puste når de er våte. Må de være av "medisinsk kvalitet" for å være på den sikre siden? 

Anonymkode: 06686...e01

Skrevet

Jepp

Anonymkode: 95944...075

Skrevet

Selvsagt.

Anonymkode: 44200...761

Skrevet

Ja, det sier seg jo selv egentlig. Takler ikke stoffmunnbind jeg, må være medisinske munnbind eller FFP2, hvis ikke er det meningsløst.

Anonymkode: 05ab7...014

Skrevet

Men ingen har noen sinne skrevet eller sagt noe offentlig om dette. :( Hadde jeg visst det, så hadde jeg ikke gjort det jeg har gjort. Føler meg lurt. 

Anonymkode: 06686...e01

Gjest Smeltemann
Skrevet

Ved å bruke munnbind får du mindre svevestøv,forurensning og toppen av alt mindre smitte av sykdommer.  Det fungerer som et filter.

Alt i alt er det bare +er med bruk av munnbind.

Skrevet

Vi puster inn mye rart i løpet av en dag. Jeg strikker mye og har av og til følt at jeg går med en kvart sau i luftveiene. Når jeg nøster eller rekker opp tar jeg på meg munnbind for å begrense hvor mye partikler jeg innånder, og jeg merker på luftveiene at det hjelper.

Ute er det mange som går med skjerf/halser i diverse materialer som de puster gjennom i kulda. Tror det må avgi mer partikler enn munnbind, men vi har vel aldri hørt noen varsle om farene ved det..

Anonymkode: 11cb7...e62

• Liker 1
  • Opprett ny...