Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ønsker å høre fra dere som har prøvd det.. hvordan opplevde du effekten sv det?

Anonymkode: 05b5e...33d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ble gravid den gangen jeg prøvde det. 

Anonymkode: ec054...e6f

Skrevet

Dette er et homeopatisk preparat (Fructus Femina) du sikter til? Du kan like gjerne drikke vann, det inneholder absolutt ingen virkestoff. Om du tror selv det virker, så kanskje du får en positiv placeboeffekt. 

(Homeopati, en ide fra sent 1700-tall, baserer seg på to ideer av Samuel Hahnemann: 1) jo mer fortynnet et stoff er, jo mer potent virker det, ut i fra ideen om at "vannmolekyler har minne", og 2) et stoff som gir et symptom i en frisk person vil kurere det samme symptomet i en syk person, f.eks. koffein som kur for søvnmangel. Selv om man skulle kjøpe premiss to, så sørger premiss 1 for at homeopatiske midler som selges i dag i praksis er rent vann dryppet på sukkerpiller eller i en løsning, fordi det originale "virkestoffet" er blitt fortynnet med vann for å gjøre det "mer potent" til det ikke fins noe virkestoff igjen.)

Mener ikke å fnyse av all alternativ medisin - kjenner flere som sverger til akupunktur eller diverse urtepreparater - men der ser jeg i alle fall at det er mulig med en effekt utover placebo. Men akkurat dette har jeg vanskelig for å se at kan gjøre noe som helst. 

Anonymkode: a3928...8e2

• Liker 7
  • 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet

Drar opp igjen denne. 
Noen som erfarte graviditet?

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Drar opp igjen denne. 

Jeg prøver det ut nå for første gang 😊 IKM den 7. mars, men har dessverre på følelsen av at det ikke blir noe denne gangen heller her jeg sitter med mensmurringene mine.. 🤷🏼‍♀️ Negativ graviditetstest idag tidlig, men det er jo fortsatt tidlig.. 🥰

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Drar opp igjen denne. 

Det er klart noen underveis vil bli gravide, når man aktivt prøver! Det betyr jo ikke at flere av de som bruker dette vannet blir gravide, enn de som ikke bruker det. 

Anonymkode: 4788a...f29

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bruk heller pengene på eggløsningstester. Blir du ikke gravid i løpet av et år = oppsøk gynekolog. Ingen vits i å prøve kvakksalvermidler. 

Anonymkode: 647b3...176

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Belsie skrev (2 timer siden):

Jeg prøver det ut nå for første gang 😊 IKM den 7. mars, men har dessverre på følelsen av at det ikke blir noe denne gangen heller her jeg sitter med mensmurringene mine.. 🤷🏼‍♀️ Negativ graviditetstest idag tidlig, men det er jo fortsatt tidlig.. 🥰

Hvorfor? Doner heller pengene til et godt formål enn å holde liv i slik svindel.

Anonymkode: 9a68f...17b

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvorfor? Doner heller pengene til et godt formål enn å holde liv i slik svindel.

Nysgjerrighet 😊 Donerer penger til gode formål også jeg - hver måned faktisk 😊 Syns det er verdt et forsøk - til tross for eventuell placebo og så videre 😊

Endret av Belsie
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk overta flasken etter ei som ble gravid da hun brukte det, og dermed hadde fått tro på det. Selv om jeg tenker det ikke kan ha effekt utover at det psykologisk sett kan føles godt å gjøre noe, tok jeg det noen sykluser. Jeg ble ikke gravid, og den syklusen jeg endelig ble gravid, hadde jeg ikke brukt det på en stund. 

Anonymkode: 6a431...f35

AnonymBruker
Skrevet

Drikk vann fra springen 🙄

Anonymkode: 03f9f...379

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

For du vet at alle som ønsker å bli gravide, og ikke blir det og tyr til alternative metoder, ikke donerer penger til veldedige formål 😂😂😂 du har foresten ingen rett til å shame andre for hva de velger p bruke penger på. Det er penger man som regel har jobbet for og hva man bruker det på, får man gjøre som man vil med. 

Anonymkode: 0dbfe...590

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det har jo til og med blitt forbudt å selge dette på helsekost i Norge.

Det er vel selve definisjonen på at det hjelper like mye som å drikke et ekstra glass vann. 

Anonymkode: 0754d...c09

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...