Gå til innhold

Dialog med bhg - to hjem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er litt usikker på regelverket og trenger råd. Jeg har stilt noen kritiske spørsmål til bhg i forbindelse med vårt barn som har spesielle behov. Jeg inkluderte ikke far på denne mailen, da han ikke er enig. Og det er helt greit at vi ser ting på to forskjellige måter, men nå er vi heller ikke sammen. Vi har delt foreldreansvar.

Men nå har bhg kalt inn til samtale etter mine spørsmål, som de tydeligvis ikke likte at jeg spurte om. Så har de innkalt far også. Det tår tydelig i innkallingen at møtet dreier seg om mine spørsmål. Er da riktig at far kalles inn til dette møtet? Hadde skjønt det hvis det var samarbeidsmøte altså! Men tenkte gjerne når det er to bosted at jeg kan stille spørsmål uavhengig av han, og da ble jeg overrasket at han måtte være med på møtet angående mine spørsmål (?)

Anonymkode: 46dff...6d1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det syns jeg ikke er rart når dere har delt foreldreansvar. Hvis far hadde blitt utelatt så hadde ikke det tatt seg godt ut. Det er helt vanlig å kalle inn til et møte hvis du stiller kritiske spørsmål ja. Da før dere snakket ut om saken alle parter, det må da uansett være det beste. 

Anonymkode: 2f95b...b41

• Liker 9
Skrevet

Fe ønsker nok å høre hva pappaen mener også 

Anonymkode: 2116b...6dd

Skrevet

Far skal ha samme informasjon fra barnehage som deg.

Prøver du å skjule noe fra ham?

Anonymkode: c56c7...960

• Liker 7
Skrevet

Ts her. Prøver definitivt ikke å skjule noe. Men føler det var unødvendig når han ikke er enig. Trodde det var slik at når det var to hjem at vi kunne ha separate møter med bhg dersom vi ville. Men da tok jeg feil. Takk for svar!

• Liker 2
Skrevet

Om barnet har spesielle behov, skal det vel utformes en individuell plan for oppfølging som dere skal utarbeide sammen med barnehagen? Om du er uenig i opplegget som er nå, så er det rett og rimelig at far inkluderes i utformingen av planen videre for sitt barn. Dere som foreldre har vel også ansvar for å følge opp noe av det hjemme? Da må han være informert og motivert.

Anonymkode: 23e71...649

• Liker 2
Skrevet

Dere har jo fortsatt barnet sammen selv om barnet har to hjem. Selvfølgelig må far også være på møtet

Anonymkode: 20afa...290

Skrevet

Siden møtet omhandler barnet, burde han få tilbud om å bli med på møtet. 

Anonymkode: 4d1f5...184

• Liker 1
Skrevet

Om barnet har spesielle behov er det enda viktigere enn ellers at samarbeidet mellom dere og barnehagen fungerer bra.

Når du sier at dere ikke er enig og stiller kritiske spørsmål til barnehagen så høres det ikke ut som om samarbeidet er på det nivået det burde og du bidrar i negativ retning. Og barnehagen har havnet i midten.

Skal jeg gjette så føler personalet i barnehagen at dette har vært et problem ei stund og nå ønsker de å diskutere igjennom disse problemene for å få til en enighet for å lette deres og barnet deres sin hverdag.

Dersom du og barnefar er uenige så får dere diskutere dette skikkelig som to voksne foreldre og komme til en enighet. Gjerne med fagpersonell til stede som har erfaring med behovene til barnet deres.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg er litt usikker på regelverket og trenger råd. Jeg har stilt noen kritiske spørsmål til bhg i forbindelse med vårt barn som har spesielle behov. Jeg inkluderte ikke far på denne mailen, da han ikke er enig. Og det er helt greit at vi ser ting på to forskjellige måter, men nå er vi heller ikke sammen. Vi har delt foreldreansvar.

Men nå har bhg kalt inn til samtale etter mine spørsmål, som de tydeligvis ikke likte at jeg spurte om. Så har de innkalt far også. Det tår tydelig i innkallingen at møtet dreier seg om mine spørsmål. Er da riktig at far kalles inn til dette møtet? Hadde skjønt det hvis det var samarbeidsmøte altså! Men tenkte gjerne når det er to bosted at jeg kan stille spørsmål uavhengig av han, og da ble jeg overrasket at han måtte være med på møtet angående mine spørsmål (?)

Har far barnet 50% samvær også?

Har far like mye tid med å hente og levere barnet i barnehagen som du?

Er det du som står for all oppfølging av barnet i det daglige, så er det dine meninger i oppfølgingen av barnet som skal veie tyngst etter min mening. Da er det ingen grunn til at far skal delta på dette møtet.

Anonymkode: 9d927...c46

Skrevet

Dine spørsmål har vel handlet om barnehagens oppfølging av barnet? Naturlig at far er med. 

Anonymkode: 4970d...523

Skrevet

Selvfølgelig er det bra at far inkluderes. At dere har ulikt syn på saken, gjør det jo enda viktigere at begge er tilstede. sånn at bhg, mor og far blir enige om hvordan dere og bhg skal angripe saken. Din oppfatning er jo ikke hele sannheten.

Ditt mål bør være å finne en god løsning som er bra for ditt barn og ikke nødvendigvis at din oppfatning og mening er den riktige løsningen. 

Anonymkode: 51beb...6db

Skrevet

Hva hadde du tenkt om far hadde tilsvarende møte alene om det var han som hadde tatt opp noe med barnehagen? 

Anonymkode: 70d46...ae8

Skrevet

Men om far hadde hatt meninger om barnets barnehagehverdag som du var uenig i, ville du synes det var innafor at barnehagen og far hadde hatt dialog og endret den? Når du mente at dagens ordning var den beste?

• Nyttig 1
Skrevet

Ts her. Jeg har tidligere fått informasjon om at dersom samarbeidet er veldig dårlig og konfliktfylt kunne vi ha separate møter, dessuten har jeg hovedomsorgen. Men da har jeg tydeligvis misforstått siden alle sier det er feil 😅 kan tråden stenges, kommer veldig mange varsler nå!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...