Gå til innhold

Nesten død av 7 øl??

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg sjekket promillekalkulatoren for å se når jeg blir edru igjen. 

Fikk først sjokk. Jeg drakk altså 7 halvlitere fra kl 20-23, tre timer, og det sto at på det meste hadde jeg 2.88 i promille. Så slo jeg opp 3 i promille, og da sto det "alvorlig depresjon, bevisstløshet, mulig død". Jeg fikk sjokk. Men så så jeg at jeg hadde skrevet feil vekt. Vekten var mye mindre enn det jeg faktisk veier, den var 65 kilo. Men 65 kilo er jo normal vekt. Vil det si at normalvektige kvinner kan dø av å drikke bare en six pack på tre timer? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Natta1980 skrev (10 minutter siden):

Jeg sjekket promillekalkulatoren for å se når jeg blir edru igjen. 

Fikk først sjokk. Jeg drakk altså 7 halvlitere fra kl 20-23, tre timer, og det sto at på det meste hadde jeg 2.88 i promille. Så slo jeg opp 3 i promille, og da sto det "alvorlig depresjon, bevisstløshet, mulig død". Jeg fikk sjokk. Men så så jeg at jeg hadde skrevet feil vekt. Vekten var mye mindre enn det jeg faktisk veier, den var 65 kilo. Men 65 kilo er jo normal vekt. Vil det si at normalvektige kvinner kan dø av å drikke bare en six pack på tre timer? 

Du kan ikke stole heelt på de kalkulatorene. For det første er det stor variasjon på hver enkelt, og mange faktorer spiller inn. Blant annet hvor mye man har spist, hvor mye man har sovet, muskler/fett og hvor vandt man er til å drikke blant annet. I teorien kan nok det stemme, i praksis ikke så mye. 

Anonymkode: 4176a...3e1

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg må drikke sånn 9 øl for å komme opp i den promillen. Den var vel ca 2,7 da det ble tatt blodprøve i fjor. Jeg var våken, men veldig somnolent og på akuttmottaket begynte jeg å kaste opp (var ikke pga alkohol jeg måtte bli hentet av ambulanse). 

Jeg veide 59 kg på 174 cm. Ikke mye muskelmasse pga skade. Hadde ingen toleranse. Noen måneder før kunne jeg fint drikke 9 øl uten å bli såpass drita. 

Har aldri, uansett vekt, blitt farlig full av seks øl. Men drikkes de fort og uten toleranse blir det fort oppkast. 

Endret av Purple_Pixiedust
  • Liker 1
Skrevet

Hadde sikkert vær nær døden omjeg hadde prøvd å drikke 6 øl på 3 timer. Veier 50 kg, og drikker nær sagt aldri. 

Anonymkode: 23015...4fb

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...