AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #1 Skrevet 1. februar 2022 Jeg er jente 23 år og blir betatt av menn som viser omsorg for meg. Som feks om jeg drar til legen min så blir jeg så betatt av legen fordi han er så smart, forståelsesfull og snill. Jeg vet at det er jobben deres å være slik, og at de er sånn mot alle, men mine menneskelige instinkter klarer ikke å dy meg fra å bli så betatt og fantasere om de. Er det flere som har det slik? Jeg syns det er så kjipt og får en slags mini kjærlighetssorg fordi jeg vet jeg aldri kan få de Anonymkode: f43c9...e28
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #2 Skrevet 2. februar 2022 Det høres ut som om du trenger litt hjelp på den fronten 😅 kanskje en psykolog er bedre enn KG? Anonymkode: 0c9c4...89d 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #3 Skrevet 2. februar 2022 Jeg er 26 år gammel og opplever det samme. Blir alltid betatt av menn som er omsorgsfulle, snille og forståelsesfulle ovenfor meg. Hvordan var oppveksten din og hvilken rolle har din far i livet ditt? Voks du opp med en fraværende eller voldelig far? Viste din far deg nok omsorg i oppveksten? Jeg har gått en del år i terapi, og grunnen til at jeg får disse følelsene for snille menn er fordi jeg ikke voks opp med en omsorgsfull far. Han har aldri vist meg at han er glad i meg og jeg har hele livet følt at han aldri ville ha meg. Mine andre søsken er menn, og han bryr seg tydelig mye mer om de enn han gjør om meg. Når man vokser opp med en slik farsfigur så er det ikke unaturlig at alle snille menn er veldig tiltalende. For meg gjelder det ikke bare med eldre menn, men også menn på egen alder. Anonymkode: 2eada...401 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #4 Skrevet 2. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg er 26 år gammel og opplever det samme. Blir alltid betatt av menn som er omsorgsfulle, snille og forståelsesfulle ovenfor meg. Hvordan var oppveksten din og hvilken rolle har din far i livet ditt? Voks du opp med en fraværende eller voldelig far? Viste din far deg nok omsorg i oppveksten? Jeg har gått en del år i terapi, og grunnen til at jeg får disse følelsene for snille menn er fordi jeg ikke voks opp med en omsorgsfull far. Han har aldri vist meg at han er glad i meg og jeg har hele livet følt at han aldri ville ha meg. Mine andre søsken er menn, og han bryr seg tydelig mye mer om de enn han gjør om meg. Når man vokser opp med en slik farsfigur så er det ikke unaturlig at alle snille menn er veldig tiltalende. For meg gjelder det ikke bare med eldre menn, men også menn på egen alder. Anonymkode: 2eada...401 Min far viste meg nesten aldri kjærlighet og var veldig voldelig gjennom hele oppveksten, så det du skriver nå stemmer nok veldig bra for hvorfor jeg blir så betatt av menn som er snille. Jeg vet jo at å være snill mot andre er en selvfølge, men for min del slår det meg ekstra hardt og hjertet mitt faller for enhver mann som er snill og omsorgsfull overfor meg Anonymkode: f43c9...e28
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #6 Skrevet 2. februar 2022 Har det på samme måte, bare med kvinner istedenfor menn. Blir helt kynisk for egne følelser, og slår dem av så mye at jeg nesten kan føle meg aseksuell. Anonymkode: e8f1b...0cc
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #7 Skrevet 2. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg er 26 år gammel og opplever det samme. Blir alltid betatt av menn som er omsorgsfulle, snille og forståelsesfulle ovenfor meg. Hvordan var oppveksten din og hvilken rolle har din far i livet ditt? Voks du opp med en fraværende eller voldelig far? Viste din far deg nok omsorg i oppveksten? Jeg har gått en del år i terapi, og grunnen til at jeg får disse følelsene for snille menn er fordi jeg ikke voks opp med en omsorgsfull far. Han har aldri vist meg at han er glad i meg og jeg har hele livet følt at han aldri ville ha meg. Mine andre søsken er menn, og han bryr seg tydelig mye mer om de enn han gjør om meg. Når man vokser opp med en slik farsfigur så er det ikke unaturlig at alle snille menn er veldig tiltalende. For meg gjelder det ikke bare med eldre menn, men også menn på egen alder. Anonymkode: 2eada...401 Er det sant? Jeg har aldri hatt noe særlig fysisk kontakt med min far, vært et veldig stivt forhold igrunnen. Mamma satt jeg litt på fanget og sånn. Nå som jeg dater menn eller er sammen med de så blir jeg ekstremt kosete av meg. Litt too mutch. Har også vært forelsket i legen min og jeg har barn med en mann som er 19år eldre enn meg (min eks) . Er dette typisk? Sorry for avsporing!! Anonymkode: 4241f...118
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #8 Skrevet 2. februar 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Har det på samme måte, bare med kvinner istedenfor menn. Blir helt kynisk for egne følelser, og slår dem av så mye at jeg nesten kan føle meg aseksuell. Anonymkode: e8f1b...0cc Er ikke dette det motsatte? Anonymkode: 52169...226
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #9 Skrevet 2. februar 2022 Jeg har det på samme måte. Hadde en kjærlig pappa, men har vært i flere forhold med psykisk mishandling. Jeg er, etter disse, helt sulteforet på omsorg, så da blir det sånn. Men jeg klarer heldigvis å skjønne at det ikke ligger noe mer i det enn den profesjonelle omsorgen de må vise 😊 Anonymkode: b9597...de9
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #10 Skrevet 2. februar 2022 Dette er veldig vanlig. Du har også klassikeren, lærer-elev. Bare styr deg og tenk at det ikke er gjensidig. Du trenger ikke gå i terapi for det (men om du gjør, velg en dame og ikke mann da 😉 ) Anonymkode: 3855a...604 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #11 Skrevet 2. februar 2022 Så bra at du vet om det og kan reflektere litt rundt det. Da behøver du ikke gå rett i baret hver gang. Er jo ikke det verste å tiltrekkes av. Jeg ser etter menn som påfører meg fysisk smerte og behandler meg dårlig - avtalt. Noen ganger ser jeg det slik. Andre ganger kaller jeg det bdsm. Ble ikke misbrukt. Anonymkode: c8808...eca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå