AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #1 Skrevet 1. februar 2022 Kjeven min har innimellom «knekt» over lang tid, men den siste tiden har den låst seg etter hver gang jeg spiser. Er kun venstre side som låser seg. Kan ta opp til en time før den blir normal igjen. Hvem kontakter man da? Fastlege, tannlege, kiropraktor..? Jeg er student, så greit å gå den rette plassen i forhold til økonomi🙈 Anonymkode: e343b...035
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #2 Skrevet 1. februar 2022 Jeg vil anta at fastlegen er første instans. Jeg har artritt, og det har satt seg noe i venstre kjeven min sånn at det smeller til innimellom. Det har jeg hatt tidligere også en gang, men hvordan arter det seg hos deg ? Er det noe som er hovent/betent ? Anonymkode: 539c1...b68
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #4 Skrevet 1. februar 2022 Hva skjer når den låser seg? Min låste seg og jeg ringte legekontoret for å spørre hva jeg skulle gjøre, de ba meg komme samme dag og sjekket mye for å utelukke at det var artritt eller gikt,skader eller noe, jeg fikk øvelser å gjøre og om det ikke har gitt seg innen 5 uker så må jeg ta bilder. Og spis myk mat en periode nå! Anonymkode: 32b30...7a1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #5 Skrevet 1. februar 2022 Fikk fikset det på 10 min hos naprapaten. Anonymkode: 04765...7c1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #6 Skrevet 1. februar 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg vil anta at fastlegen er første instans. Jeg har artritt, og det har satt seg noe i venstre kjeven min sånn at det smeller til innimellom. Det har jeg hatt tidligere også en gang, men hvordan arter det seg hos deg ? Er det noe som er hovent/betent ? Anonymkode: 539c1...b68 Det smeller hos meg også. Har gjort det lenge. Var hos tannlegen for cirka et år siden hvor det smalt veldig, hver gang jeg åpnet munnen. Hun sa det var normalt, men det var før den begynte å låse seg. Jeg kan ikke se at det er hovent eller betent. Har heller ikke smerter, annet enn når den er låst før jeg får «låst den opp» igjen. Vet ikke hvordan jeg skal forklare at den arter seg, annet enn at den låser seg etter jeg har spist.. Anonymkode: e343b...035
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #7 Skrevet 1. februar 2022 Eneste riktige er en kjevekirurg. Be enten fastlege eller tannlege henvise deg. Du må nok belage deg på å betale litt for konsultasjon.. Er veldig få av de i Norge. fastlege har ikke nok kompetanse på det området selv om de gjerne liker å tro de vet alt! hilsen tannlege Anonymkode: 51bc5...d6e
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #8 Skrevet 1. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva skjer når den låser seg? Min låste seg og jeg ringte legekontoret for å spørre hva jeg skulle gjøre, de ba meg komme samme dag og sjekket mye for å utelukke at det var artritt eller gikt,skader eller noe, jeg fikk øvelser å gjøre og om det ikke har gitt seg innen 5 uker så må jeg ta bilder. Og spis myk mat en periode nå! Anonymkode: 32b30...7a1 Såpass ja.. har ikke tenkt i de baner. Har en venninne som har leddgikt, så håper virkelig ikke det er noe sånt. Men får ta en telefon til fastlegen, så tar vi det derfra. Takk for svar☺️ Anonymkode: e343b...035
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #9 Skrevet 1. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Eneste riktige er en kjevekirurg. Be enten fastlege eller tannlege henvise deg. Du må nok belage deg på å betale litt for konsultasjon.. Er veldig få av de i Norge. fastlege har ikke nok kompetanse på det området selv om de gjerne liker å tro de vet alt! hilsen tannlege Anonymkode: 51bc5...d6e Takk for svar! Anonymkode: e343b...035
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå