Gå til innhold

Nordre Skøyen Hovedgård eller andre pene gårder i

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller andre pene gårder i Oslo der man kan ha med medbragt alkohol...

Noen som har erfaring med disse? Hva koster det å leie (evt. med mat/ servitører), og evt. linker til hjemmeside?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er hjemmesiden til Nordre Skøyen:

http://www.home.no/nsh/

Vi hadde bryllup der i 2004, og var veldig fornøyde. Det er en nydelig gård, og det er flott utendørs. Alleen er jo kjemperomantisk!

Prisen er et kapittel for seg. Hvis du ringer dit og spør, får du antakelig litt forvirrende svar, for hun dama der beregner en pris for lokalet, en for maten, en for servitører, en for leie av service, for leie av duker etc etc.

Jeg tror vi endte med en kuvertpris på rundt 750 for lokalet med mat og servitører.

Lokalet koster 6.000 kroner, og så kommer altså maten, duker, service, servitører etc i tillegg. Man kan skaffe servitører selv også, da sparer man jo penger. Vi brukte stedets servitører, men hadde en egen mann til å stå i baren.

Nordre Skøyen har en spesiell søknadsprosess. Jeg husker ikke helt datoene, men mener vi måtte søke innen utgangen av januar, og så bestemmer stiftelsen i februar hvem som er så heldige å få leie lokalet. I februar fikk vi vite at vi fikk leie på datoen vi søkte om i august. Mulig de har en annen dato for vårbryllup.

Når de deler ut datoer, tar de blant annet hensyn til hvor folk bor. Vi bor i nærheten og la stor vekt på nærmiljø og tilhørighet i søknaden vår.

Lurer du på noe mer, så bare spør, så kan jeg se om jeg kan svare.

Brud 2004

Skrevet

Jeg kom på mer som kan være nyttig å vite når man vurderer lokaler:

Cateringfirmaet som holder til på Nordre Skøyen har en meny med mye variert. Vi hadde andebryst til hovedrett, og det var nydelig. Vi har fått mye skryt for maten i bryllupet vårt.

Jeg tror man kan leie gården uten å la dem lage maten også.

Selv om man lar dem lage maten, er det en del man må stå for selv:

*alle drikkevarer

*bordpynt, lys og blomster - men de dekker bordet for dere. og de rydder og vasker. Og særlig ryddinga er det jo veldig bra å slippe.

* kaker og kaffe

* Stereoanlegg hvis man skal ha CD-musikk - mener ihvertfall bestemt at vi ordnet det selv.

Andre gårder i Oslo-området:

Årvoll gård

Tveten gård på Tveita

Hellerud gård - ikke på Hellerud i Oslo, men ved Hellerudsletta

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...